Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Er Eee med touchscreen bekreftet/avkreftet? (http://www.hardware.no/artikler/eee_blir_trykkfolsom/47549)

 

Og: Noen som har lenker til skikkelig info om når den/andre generasjon kommer?(Asus' sider er aldeles fullstendig og ettertrykkelig skamfert for all relevant informasjon - bare strippet ned til enslik åndssvak flashside med tilfeldige bilder av glade glansbildemennesker i aksjon med sin Eee og døvt, overfladisk, stikkordbasert tomprat om funksjoner.)

 

Evt. når kommer den til norge?

 

Hvis jeg kan få Eee PCn min med touchscreen til fornuftig pris vil jeg mye heller det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er Eee med touchscreen bekreftet/avkreftet? (http://www.hardware.no/artikler/eee_blir_trykkfolsom/47549)

Det ble avkreftet rimelig kjapt.

"Shen also pointed out the company's market research has determined that touch screen is not a highly demanded feature for Eee PC customers, and therefore it will suspend plans to include the option of a touch screen panel in the next generation of Eee PCs."

 

Og: Noen som har lenker til skikkelig info om når den/andre generasjon kommer?(Asus' sider er aldeles fullstendig og ettertrykkelig skamfert for all relevant informasjon - bare strippet ned til enslik åndssvak flashside med tilfeldige bilder av glade glansbildemennesker i aksjon med sin Eee og døvt, overfladisk, stikkordbasert tomprat om funksjoner.)
Asus har ikke gått ut med noen spesifik informasjon om dette. For øyeblikket er det da bare gjettelek og snikksnakk det man inne i internettet kan lese om av spesifikasjoner og/eller lanseringsdatoen til 2.gen Eee PC.

 

Evt. når kommer den til norge?
Første generasjons Eee PC blir vel å se her til lands rundt April i år.

 

Hvis jeg kan få Eee PCn min med touchscreen til fornuftig pris vil jeg mye heller det.
Du kan jo, via f.eks. eBay, kjøpe en som er moddet av en tredjepart. Endret av djchange
Lenke til kommentar
Kommer det noen annen generasjon i overskuelig fremtid i det hele tatt? Mener å ha lest at det med større skjerm osv har blitt avkreftet det og.

Da første versjonen ble lansert (lenge før den kom på markedet) var det snakk om en modell 1001 som skulle ha 10" skjerm. Den modellen ble aldri noe av.

 

I januar ble det lansert nye modeller med større skjerm ( 8", 8.9" og 10". På 8" modellen holdt det visst å redesigne lokket mens på de andre må de også redesigne resten av kabinettet for å få plass til høyttalerne ) men jeg har ennå til gode å høre noe definitivt om disse modellene. Dessuten var det snakk om (i desember?) om at neste generasjon ville ha et nytt og mer energieffektivt brikkesett, tror det var snakk om 30% reduksjon i strømforbruket.

 

Skal se om jeg finner noen linker til dette...

 

Edit: Bah, luft og atter luft. :(

Lansering ser ut til å være forskjøvet til minimum andre kvartal i år. http://news.softpedia.com/news/CES-2008-As...-Up-75527.shtml

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar

Da har også jeg bestilt en EEE fra Taiwan. 8G varianten. Målet med å kjøpe den er å erstatte Palmen(e) som jeg har brukt for jobb notater i felt i 10 år. Må nok kikke litt etter synkroniseringsverktøy mot XP-desktoppen. Tester ut Google-kalender på Desktoppen fortida - tror det er noe å gå for for meg. Jeg har også behov for synkronisering av oppgaver + passord o.l sensitivt materiell.

 

Jon

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min Svarte 4G fra Taiwan :). Bestilte fra Qbit Online. Lå ved en giro på 480kr med pakka, så litt uflaks med tollen :(. Stod på hentelappen at jeg skulle batalt toll når jeg hentet den, men han i kassa sa ikke noe. Får vel fort purring hvis jeg ikke betaler giroen :p. Står betalingsfrist ved utlevering :S. Er det forresten mulig å lage et custom keyboard layout? Hadde vært kult å kunne trykke f.eks alt+a for å, i stedet for å skifte fram og tilbake mellom norsk og engelsk layout.

Lenke til kommentar

Hvilket ekstra SDHC minnekort bruker dere? Er på utkikk etter et 8gb, men jeg har forstått det slik at ikke alle større minnekort er nødendigvis støttet av kortleseren i EEE. Gjerne gi link til produktsiden på komplett eller prisguiden.

 

Er det SO-DIMM DDR2 som Asus'n bruker? Ser den koster knappe 350 kroner på komplett nå så det er vel ingen vits i å ikke kjøpe..

Lenke til kommentar

WzUp:

 

Hvor mye må du ut med totalt inkl. frakt og mva/toll i norske kroner

ved bestilling fra Qbit?

 

Hvor lang tid tok forsendelsen? Expressfrakt?

 

Noen som har tips hvor det er billigst å handle fra også? Link?

Dersom man ønsker 4GB svart edition (ikke SURF modellen). Har søkt på eBay, men stort sett alle er jo SURF modeller der...

Endret av DandyAndy
Lenke til kommentar
WzUp:

 

Hvor mye må du ut med totalt inkl. frakt og mva/toll i norske kroner

ved bestilling fra Qbit?

 

Hvor lang tid tok forsendelsen? Expressfrakt?

 

Noen som har tips hvor det er billigst å handle fra også? Link?

Dersom man ønsker 4GB svart edition (ikke SURF modellen). Har søkt på eBay, men stort sett alle er jo SURF modeller der...

 

Products

------------------------------------------------------

1 x Asus Eee PC 4G (701-W0002 / black / English OS) (QBNB0067) = US$395.87

------------------------------------------------------

Sub-Total: US$395.87

Express Rate (tracking available) (ISO code- NO : 3 Kg(s)): US$49.08

Total: US$444.95

 

444.95$ = 2380 NOK

Mva = 480 NOK

Totalt = 2860 NOK

 

Litt lavere dollarkurs nå enn da jeg bestilte, så jeg betalte nok litt mer. Jeg bestilte rett etter kinesisk nyttår, så de hadde nok litt ekstra å gjøre. Tok 4 dager før den ble sendt, og så 4 dager til Norge. Ekspressfrakt koster nesten det samme som vanlig frakt, så valgte det. Alle pakker blir markert som gave, men pakkeverdien er det samme som man betaler for produktet, så er nok derfor den ble stoppet. Går sikkert an å spørre om de kan sette ned verdien på pakken til rett under 1000NOK for å slippe MVA, men er jo ingen garanti uansett. Uansett enkel og grei betaling via PayPal, og litt betryggende å bestille fra et firma, enn en privatperson via eBay, synes jeg da :).

Endret av WzUp
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på surf og 701 modellen ?

 

Og jeg ser de kommer med engelsk / chinese tastatur.

 

Language:

1. OS: Default Asus OS (English, for Taiwan use).

2. Keyboard keys has Chinese with English characters.

 

 

Er dette en fin ting og bruke ? Er ikke helt innefortått med hva dette betyr. Er det masse kinesiske tegn , eller er det engelsk opsett ?

Lenke til kommentar
Hm, hva betyr det når det står forenklet tollbehandling? Pcene jeg kjøpte ble sendt som gaver og redusert i verdi, har de gjennomskuet dette eller er det vanlig å tolle gaver?

 

Forenklet tollbehandling betyr at de tar utgangspunkt i en tabell der det er oppgitt "standardverdier" for en del ulike varer, og bruker denne for å beregne momsen. Det skal betales toll på gaver hvis den totale verdien på forsendelsen overstiger 1000 kroner. ettersom du benevner pc i flertall regner jeg med pakken inneholder mer enn en, da er det stor sjanse for at du har blitt "gjennomskuet".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...