Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med en fornuftig oversettelse her? Skjønte ikke helt dette med kredittkortet.

As this is your first purchase from Clove Technology we will need to complete security checks to verify that we are shipping goods to the registered card holder - please select one of the following options:

a) Email or fax a copy of a recent card statement to us now as proof of the address - this should enable your order to ship as soon as stock arrives.

OR

b) When stock is available we will process payment. You can then contact your card issuer to request the authorisation code for the transaction and confirm this code to us by phone, fax or email to enable dispatch of your order.

Er det greit å bare scanne en regning slik at adressen blir bekreftet?

Du må sende en Konto utskrift på det aktuelle kortet, er bare å høre med banken/kortselskapet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min er bestilt via Ebay fra taiwain. Betalt med paypal.

Jeg ser dere alle sammen har tracking nr.

Jeg fikk tracking nr fra paypal på UPS. men når jeg taster inn nr. finner den ingenting.

Order Status: Posted. Ble postet i dag.

Eller finnes det noe annet tracking system?

/Joachim

Hvis det er EMS-pakke, så kan den vel spores på posten.no.

Lenke til kommentar
Noen jeg kjenner skal til kina like etter jul. Selges pc-ene stort sett over alt i asia? Noen som vet hva prisen ligger på der? Vil den funke uten mye triksing? Kommer det til å bare være kinesiske tegn på den?

Den selges mange plasser ettersom den er veldig populær. Jeg var selv i Hong Kong julen og nyttåret som nettopp var. Men det begynner å bli tynt med den vanlige Eee'n. Asus har problemer med leveranse og det merkes både på prisen og etterspørselen. Hvis du ikke vil oppgradere med RAM, så får du sikkert lett tak i en. Jeg betalte ca 2200 NOK inkludert 2 GB RAM som de installerte og testet for meg.

Har noen problemer med å koble seg til internet i det hele tatt med sin EEE? Jeg klarer verken å koble meg til trådløst eller LAN. Begynner å gå meg på nervene.

For å uttrykke min lille frustrasjon, nevner jeg at posten har brukt rett over 2 døgn på å flytte pakken med min EEE en reiserute som tar i underkant av 3 timer med personbil. Synd det ikke eksisterer et reelt alternativ.

her er min historie om posten i norge kontra internasjonalt;

Jeg kjøpte en defekt PSP av en som bor i mosjøen (eller var det mo i rana..? :p samma det) og samme dag som den ble sendt bestillte jeg delen som sku til for å fikse den fra HONG KONG! gjett hvilken av delene som var i postkassa mi først da... riktig! delen fra hong kong! psp'en gikk først ca 40 mil nordover til fauske og var der i nesten 2 døgn, så havnet den til oslo i ett døgn, så ble den sendt til hamar og var der ett døgn, så kom den til gjøvik og man må ikke tro den kom til riktig postkontor... neeeida... så da lå den på feil postkontor i enda ett døgn før jeg fikk den.

Delen fra hong kong kom rett frem på 4 dager... hurra for posten!

Jeg er så stolt over at jeg er fra Hong Kong. Tar det som et kompliment xD

Endret av nadezico
Lenke til kommentar
Min er bestilt via Ebay fra taiwain. Betalt med paypal.

Jeg ser dere alle sammen har tracking nr.

Jeg fikk tracking nr fra paypal på UPS. men når jeg taster inn nr. finner den ingenting.

Order Status: Posted. Ble postet i dag.

Eller finnes det noe annet tracking system?

/Joachim

Hvis det er EMS-pakke, så kan den vel spores på posten.no.

aaaa, Takk :)

Fungerte det. Den er hvertfall sendt fra Avsenderland.

Blir bra.

/Joachim

Lenke til kommentar
aaaa, Takk :)

Fungerte det. Den er hvertfall sendt fra Avsenderland.

Blir bra.

/Joachim

http://www.pakkesporing.no/ er også fin, men klarer bare å vise deg den første fligthen, så du ser ofte der bare når den er kommet til Bangkok, så går det noen dager så er den plutselig i Oslo

Takk :)

15.01.08 09.30 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Bare å smøre seg med tolmodighet

Skal ikke på ferie før om 1,5 mnd, hehe

Men har veldig lyst å fikle litt

/Joachim

Lenke til kommentar
Har noen problemer med å koble seg til internet i det hele tatt med sin EEE? Jeg klarer verken å koble meg til trådløst eller LAN. Begynner å gå meg på nervene.

Jeg hadde problem med å komme meg på mitt eget trådløse nett, sto bare pending en evighet, men problemet var borte når jeg gikk over til advancd mode. Eneste er at den henger seg litt når jeg har mange sider oppe/kjører mange aplikasjoner.

Veldig fornøyd med denna, hakke brukt den stasjonære etter jeg mottok denne, helt fantastik!

Lenke til kommentar

Jeg hadde problem med å komme meg på mitt eget trådløse nett, sto bare pending en evighet, men problemet var borte når jeg gikk over til advancd mode. Eneste er at den henger seg litt når jeg har mange sider oppe/kjører mange aplikasjoner.

Veldig fornøyd med denna, hakke brukt den stasjonære etter jeg mottok denne, helt fantastik!

Aaaah, takk for svaret! Men hvordan klarer jeg å bytte den om til advanced mode uten internett? Som jeg forstår det, så må jeg laste ned noen pakker som må installeres før jeg kan bruke den i advanced mode =/

EDIT: Ok, nå har jeg et problem. Starter EEE'en og den henger seg på "Starting System...". Noen som har noen godeste aning på hva som skjer? Trenger maskinen sårt til skolen imorra ='(

Endret av nadezico
Lenke til kommentar

prøver å finne ut av hvordan jeg skal installere windows på denne greia. Men kanskje jeg burde prøve med en frisk installasjon av medfølgende CD som kom med EEE'n. Har ikke USB-cd rom så jeg prøver meg frem med minne penn

EDIT: Noen som har noen aning på hvordan jeg kan få til installering av XP med minnepenn med FAT32 format på minnepennen??? Tror jeg kanskje skal vente til helgen, har en kompis med USB cd-rom som kan hjelpe meg når han kommer hjem.

Endret av nadezico
Lenke til kommentar

Da har jeg fått min EEE i hus, sort 4G, bestilt fra Taiwan, nydelig liten sak. Strømovergangen som fulgte med passet dessverre dårlig til moderne jordede uttak, så må nok finne meg en annen type overgang. Fikk ladet maskinen på et gammelt uttak i kjelleren heldigvis.

Lekt med litt med Xandros, har alt jeg trenger og kommer ikke til å bytte operativsystem. Har og kjøpt et 3G usb-kort fra netcom (Huawei E220). Vil bare informere om at dette kortet fungerer "ut av boksen" i Xandros (bare husk å fjerne PIN på simkortet først).

Lenke til kommentar

tror det har blitt veldig vanlig å utstyre dataenheter med strømforsyninger som kan ta alt av spenning, også bare tilpasse pluggen for der den skal brukes mest. sparer vel en smule på slikt.

tror laptopen (ikke eeepc, men en vanlig hp) til søstra mi kom med 3 forskjellige pluggkabler for lader, og 4 forskjellige telefonkontakter!

Lenke til kommentar
Noen her som har handlet EEE fra USA? Ser det ofte (eller alltid faktisk) står oppført 110-240v adapter når dem paster inn spesifikasjoner nemlig.
Nei, men jeg tar stadig med meg min laptop over dammen, og den står det 100-240 volt på, og den plugger jeg bare rett inn i strømnettet der, og det går helt fint.
Lenke til kommentar
Noen her som har handlet EEE fra USA? Ser det ofte (eller alltid faktisk) står oppført 110-240v adapter når dem paster inn spesifikasjoner nemlig.
Nei, men jeg tar stadig med meg min laptop over dammen, og den står det 100-240 volt på, og den plugger jeg bare rett inn i strømnettet der, og det går helt fint.

Joda, har ennå ikke sett en europeisk strømadapter som det ikke står 110-240v på, men jeg har vært endel i USA og jeg ser skjeldent strømadaptere hvor det står 110-240v på der nemlig.

Lenke til kommentar

Takker mye, skal prøve å se om jeg får fikset noe på maskinen imorra.

Angående at maskinen min henger seg ved "Starting System..." så trykket jeg alt+F3 for å komme meg inn på login. Men uheldigvis, smarte lille meg klarte å glemme det super enkle passordet jeg selv laget når jeg kjøpte maskinen hehe XD Så hvis noen skulle støte på det samme problemet som meg, prøv alt+F3, så kommer du i hvert fall én vei i stedet for å være totalt i klemma.

Lenke til kommentar

Joda, har ennå ikke sett en europeisk strømadapter som det ikke står 110-240v på, men jeg har vært endel i USA og jeg ser skjeldent strømadaptere hvor det står 110-240v på der nemlig.

hehe, usa er såpass stort at det er fort gjort å glemme at det er en verden utenfor også for dem som bor der ;)

made in USA, works only/best in USA...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Noen som har hørt noe mer om de nye modellene? Skal til england om 2 uker så jeg kommer uansett til å kjøpe en 4G (hvis jeg finner en, de går visst unna som hakka møkk) men det hadde vært sabla kult om modellen med 8" skjerm hadde dukket opp da. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...