n00ky Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 hmmf fikk ikke 1nsane til å funke jeg... får opp feilmelding.. Fatal: no 3d rendering device found el. lign... nå var dette bare en versjon jeg fant på nettet nå så det er ikke sikkert den er helt 100% til å stole på da skal ha original CD-en til det spillet ett sted, men hvor..? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Kanskje oppdatere BIOS/skjermkort driver? Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) hmmf fikk ikke 1nsane til å funke jeg... får opp feilmelding.. Fatal: no 3d rendering device found el. lign... nå var dette bare en versjon jeg fant på nettet nå så det er ikke sikkert den er helt 100% til å stole på da skal ha original CD-en til det spillet ett sted, men hvor..? Har du winflp? Isåfal har du lagt inn windows mediaplayer under installasjon av oset. Hvis ikke så legges ikke directx med. Og du får heller ikke installert det. Prøv å skriv "dxdiag" i Kjør/Run. Hvis det ikke kommer opp noe så har du nok valgt litt for lite under installasjonen. Jeg gjorde det når jeg installerte flp for første gang. Så måtte reinstallere Endret 29. desember 2007 av Stig Jøran Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Har du winflp? Isåfal har du lagt inn windows mediaplayer under installasjon av oset. Hvis ikke så legges ikke directx med. Og du får heller ikke installert det. Prøv å skriv "dxdiag" i Kjør/Run. Hvis det ikke kommeropp noe så har du nok valgt litt for lite under installasjonen. Jeg gjorde det når jeg installerte flp for første gang. Så måtte reinstallere Jeg har installert med directx og slik så det er nok ikkeno problem. er spillet i seg selv som er problemet her for det funka heller ikke på den valige PC-en må nok se om jeg kan finne originalcd'en og installere fra den. Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Noen som har forslag til kjappe SD kort? Ser ut til at allt over 4gb går over til SDHC som ikke er så kjappt. Finns noen 4GB versjoner med rundt 20 mb/s write & read. Men ble litt kostbare. Så jeg kom over dette kortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331169 Burde vel funke fint det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det fungerer sikkert fint. Alle SD-kort over 2GB er SD High Capasity. Det betyr ikke at de er trege. Her er en oversikt over raske SD-kort i prisguiden. Her er en oversikt over store SD-kort i prisguiden. Lenke til kommentar
sinus' Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Apropos bytte av hardware... Skal kjøpe ram, men blir litt forvirret av alle de forskjellige utsagnene rundt omkring på eeeuser... Her er noen 2GB brikker Men er det noen vits i å kjøpe OCZ PC2-6400 brikke, når dette tydeligvis ikke støttes av MB uansett.... And more importantly, will it work? Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Jeg ville kjøpt en PC2-5400 (DDR2-667). Siden det er den EEEen har som standard. Eneste bruken av en kjappere brikke er vel om man skal overklokke? Men tenkte først å kjøpe en 1gb, men så kom jeg til å tenke på. Hva om jeg skrur av pagefile i windows og kjøper en 2gb? Endret 30. desember 2007 av Stig Jøran Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Installert Windows XP på min nå, denne guiden var simpel og genial. http://www.eeeguides.com/2007/11/installin...-usb-thumb.html En bug bare, USB minnet kan ikke ha drive D:, så de må skiftes. Lenke til kommentar
sinus' Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg ville kjøpt en PC2-5400 (DDR2-667). Siden det er den EEEen har som standard. Eneste bruken av en kjappere brikke er vel om man skal overklokke? Men tenkte først å kjøpe en 1gb, men så kom jeg til å tenke på. Hva om jeg skrur av pagefile i windows og kjøper en 2gb? Ja, men en OCZ brikke vil da vel yte bedre, siden de andre alternativene kun er corsair og muskin (den siste har jeg aldri hørt om...). Hvis man kjører Asus'n på 900 Mhz i stedet for 630, har det noe å si for minnet ... ? Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg har nå latt min EEE vise muskler, og har tatt screenshots med FPS i forskjellige spill. Alle spill er installert på et 8 GB SDHC-kort, så det kan være spillene går en smule raskere fra SSD. Om jeg spiller, klokker jeg prosessoren opp til rundt 900 mhz først. Stort sett er jeg veldig imponert over ytelsen til pcen! Nintendo 64 emulatoren er som kjent relativt krevende! På noen spill lå FPS stabilt på 60-61 fps, så jeg mistenker at vertical sync er på som standard i disse spillene. Beklager mørke bilder, ikke vet jeg hvorfor de ble slik, men her er ihvertfall noen screenshots: Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) For de som er interessert er tilgangen til emulatorer ganske god i linux. Jeg vet ikke hvor mye som kommer ferdigpakket for Xandros, men det er bare å åpne pakkebrønner og søke. Her er en grei oversikt over emulatorer: http://www.linuxlinks.com/Software/Emulators/Videogames/ For Nintendo 64 så anbefaler jeg Mupen64: http://en.wikipedia.org/wiki/Mupen64 Ubuntu er i likhet med Xandros basert på Debian, så disse guidene burde kunne brukes for eeepc: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=588744 http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=394097 ellers fins en fin frontend for alle emulatorene for KDE (krever at en del ekstra software installeres siden XFCE er standard desktop i eeepc): http://www.kde-apps.org/content/show.php/G...D=23d79a4e78002 Ellers kom jeg på to open source spill som kanskje kan passe for eeepc, og som kommer ferdigpakket for Xandros (bare søk etter og installer pakkene openarena og torcs): http://en.wikipedia.org/wiki/Openarena http://en.wikipedia.org/wiki/TORCS Endret 30. desember 2007 av Del Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 31.12.07 10.10 UTSENDT TOLLFRI Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Gratulerer Trazor! for flere emulatorer til Eee gå til The Emulator Zone (mest emulatorer til windows men har også listet opp multi-platform emulatorer som også støtter Linux. her finner man emulatorer til de fleste gamle spillkonsollene ROM's får dere finne selv btw; OpenArena og Torcs som Del referer til høyere opp fungerer også i Windows. Verdt å prøve. ioquake3 er også verdt og prøve ut... (man trenger pak0.pak fra quake3-original CD-en for at det skal funke) Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hvor mange savner et optisk drev? Størrelsen på denne dingsen er jo ca den samme som de bærbare dvd-spillerne med 8" skjerm. Jeg ser for meg at en eeePC kan bli brukt for å underholde ungene og da er manglende dvd-spiller litt av en showstopper... Kan bli vrient å forklare en treåring at filmen vi akkurat har kjøpt, den får vi ikke sett før pappa kommer hjem og kan legge den inn på den lille leke-pcen. Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hvor mange savner et optisk drev? Størrelsen på denne dingsen er jo ca den samme som de bærbare dvd-spillerne med 8" skjerm. Jeg ser for meg at en eeePC kan bli brukt for å underholde ungene og da er manglende dvd-spiller litt av en showstopper... Kan bli vrient å forklare en treåring at filmen vi akkurat har kjøpt, den får vi ikke sett før pappa kommer hjem og kan legge den inn på den lille leke-pcen. Vel, for å snu det litt på hodet; hvor mange bærbare DVD-spillere finner du med EEE PC sine spesifikasjoner? man gjør kompromisser for å få små PCer, og et optisk drev tar opp mye plass internt. Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Lite spørsmål i forhold til tasteoppsettet til eee på norsk. prøvd å skrive ned hvilke taster som bytter plass uten å ta med tallene. Men det er to plasser jeg ikke helt vet hvem som bytter plass. Og en tast som mangler.. Noen som bruker norsk oppsett som kan gi meg en avklaring? Min eee er enda ikke ankommet i følge sporingen Lenke til kommentar
ole25 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg installerte XP, men vil gjerne reinstallere default Xandros installasjon. Noen som har noen tips hvordan jeg skal gå fram? (Jeg har ikke noen installasjons CD) mvh ole Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hvor mange savner et optisk drev? Størrelsen på denne dingsen er jo ca den samme som de bærbare dvd-spillerne med 8" skjerm. Jeg ser for meg at en eeePC kan bli brukt for å underholde ungene og da er manglende dvd-spiller litt av en showstopper... Kan bli vrient å forklare en treåring at filmen vi akkurat har kjøpt, den får vi ikke sett før pappa kommer hjem og kan legge den inn på den lille leke-pcen. Vel, for å snu det litt på hodet; hvor mange bærbare DVD-spillere finner du med EEE PC sine spesifikasjoner? man gjør kompromisser for å få små PCer, og et optisk drev tar opp mye plass internt. Du trenger ikke snu det på hodet for min del, selvfølgelig har ingen bærbare dvd-spillere noe i nærheten av eeePC sin spec. Det jeg lurte på var hvor ofte du tar deg selv i å tenke at "nå hadde det jammen vært kjekt med et sted å stappe inn en dvd." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå