Lilac1 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Er det strengt tatt kun diskplass som mangler for å kunne kjøre xp i sin helhet på denne, eller er det andre faktorer med i bildet? Ser for meg at en 16gb versjon knapt er en umulighet i framtiden. Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Er det strengt tatt kun diskplass som mangler for å kunne kjøre xp i sin helhet på denne, eller er det andre faktorer med i bildet? Ser for meg at en 16gb versjon knapt er en umulighet i framtiden. om man har 4g eller 8g versjonen så har man vel strengt tatt nok plass. Det som gjør at Xp ikke er ett yndet operativsystem på denne PC-en er fordi den har ikke harddisk, bare en Solid State Drive (SSD, mer likt ett minnekort el. lign.) denne disken har en begrenset levetid i forhold til en vanlig harddisk. (men fortsatt ganske lang levetid...) Siden Xp skriver mye til midlertidige filer og pagefile så vil dette selvfølgelig drastisk minske levetiden til SSD. Men om man legger inn xp på Eee så kan man med forholdsvis enkle metoder få xp til å lagre/kjøre både pagefile, midlertidige filer etc fra minnepenn el.lign. istedenfor fra SSD. En 4GB SanDisk Cruzer Micro får man jo for 299 kr på den lokale clas ohlson butikken (og enda billigere på nett) så det er en billig "add-on" om man ønsker å kjøre xp. (sier ikke at denne er verdens raskeste, men den er billig og får jobben gjort.) Ett Extreme III SDHC minnekort fra SanDisk er vel kanskje det beste alternativet. (bortsett fra å kjøre xp fra en ekstern harddisk da) anbefaler WinFLP siden dette er Xp, men er bygget for at eldre PC-er skal kunne kjøre det bedre. Tatt vekk endel tull fra installasjonen man ikke nødvendigvis trenger. Men man må ha en lisens til dette og det er dessverre ikke mange som har mulighet til å få tak i på lovlig vis. Endret 28. desember 2007 av n00ky Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Da har jeg meldt meg inn i Asus EEE klubben, en liten snerten sak, svart, 8GB SSD, 1GB minne, fikk med MYE ekstra for totalt 4000,- inkludert sending, kjøpt på E-Bay, ga selgeren selvfølgelig gull stjerne for rask levering, leverte med faktisk mere enn hva som stod i annonsen, og billig vare, dette er noe jeg absolutt ikke angrer. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Har Civilization II, Half Life, og Open Transport Tycoon på min. Er nok for min del. Er samme problem i Half Life (ikke overaskende) som du nevner med Counter-Strike. Har også letet men ser ikke ut som det er noen måte å få det tvunget inn i 800x480. Jeg forandret oppløsningen i en reg-fil, men det hoppet bare tilbake til 800x640 så fort jeg lukket den. Har du gjort regfilen u-skrivbar? kan kanskje hjelpe... Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) EEEen min kom idag! Driver å legger inn 2000 nå. Støtte på et lite problem: Kan jeg fjerne den partisjonen BIOS? Endret 28. desember 2007 av Stig Jøran Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Hehe, det var ikke så stor alikevel nei. Men uansett, BIOS lagret på flashdisken. Har jeg lite tru på. Jeg fjernet alt av partisjoner når jeg installerte Xubuntu så trur det skal gå greit. Menmen, se litt på eeeuser.com Endret 28. desember 2007 av kvitrafn Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Åssn får man opp Taskmanager i Win FLP? Høyreklikker på startmenyen og velger Task Manager... men ingenting kommer opp Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Åssn får man opp Taskmanager i Win FLP? Høyreklikker på startmenyen og velger Task Manager... men ingenting kommer opp samme her... så jeg la inn Process Explorer som er utviklet av sysinternals som igjen er kjøpt opp av microsoft. Mye bedre enn task manager i min mening. Bare kopier snarvei til det inn på Quicklaunchen så finner man den lett eller lag quick-key til den... Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Det måtte visst aktiveres i BIOS. Så til dere andre som lurer på hvorfor ikke webcammet funker, så sjekk bios Endret 28. desember 2007 av Stig Jøran Lenke til kommentar
Gauntlet Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hvorfor har ikke jeg hatt problemer med verken Webcam eller Taskmanager i min FLP? Blir det liksom fikset automatisk en gang i blant? :S Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Det snakkes over om at SSD disken kun tåler et visst antall skriv\les, og at dette blir spesielt tydelig ved bruk av XP... Men er dette noe som man faktisk bør ta hensyn til, eller er det kun i teorien? Sett at disken tåler 1000 skriv, og XP skriver 10 ganger per dag i bruk, da hadde jeg tatt hensyn til det (eller evt avbestillt maskinen ) Tåler disken 10^9 skrivesykluser, stiller jo saken seg litt anderledes, og det vil da ikke spille noen rolle imo. Endret 28. desember 2007 av Trazor Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) "Limited write cycles. Typical Flash storage will typically wear out after 100,000-300,000 write cycles, while high endurance Flash storage is often marketed with endurance of 1–5 million write cycles (many log files, file allocation tables, and other commonly used parts of the file system exceed this over the lifetime of a computer). Special file systems or firmware designs can mitigate this problem by spreading writes over the entire device, rather than rewriting files in place." Fra wikipedia. So, just don't use a journaling file system and no swapfile and no hibernation and pu your personnal data (music, picture, text documents, etc.) on a SDHC card and the EEE will survive you. And, supposing the following : 50% (2gb) used by static data 50% left for swap and "moving" data. (2gb) If you wrtie/erase 2gb per day, you will have 100 000 days = 273 years If you wrtie/erase 4gb per day (on 2 gb) you will have 50 000 days = 136 years If you write/erage 8gb per day (on 2 gb) you will have 25 000days = 68 years. Fra: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=7077 Vet ikke hvor vidt dette er noe som stemmer da, men her er noe en annen bruker på den forumet regnet seg fram til: http://home.earthlink.net/~kuped/EeePCMemoryWear.jpg Endret 29. desember 2007 av Stig Jøran Lenke til kommentar
Gauntlet Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Betryggende. Skal være såpass ærlig at jeg satser ikke på å ha Eee'en i 163 år, såe... Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Denne fristet veldig.. Funker det greit å bruke webcammet med MSN? Hvor mye kan ram'en oppgraderes? 2gig hadde jo vært veeldig kjekt:P Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Fåes den kjøpt på nett andre steder enn ebay? Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 "Limited write cycles. Typical Flash storage will typically wear out after 100,000-300,000 write cycles, while high endurance Flash storage is often marketed with endurance of 1–5 million write cycles (many log files, file allocation tables, and other commonly used parts of the file system exceed this over the lifetime of a computer). Special file systems or firmware designs can mitigate this problem by spreading writes over the entire device, rather than rewriting files in place." Fra wikipedia. So, just don't use a journaling file system and no swapfile and no hibernation and pu your personnal data (music, picture, text documents, etc.) on a SDHC card and the EEE will survive you. And, supposing the following : 50% (2gb) used by static data 50% left for swap and "moving" data. (2gb) If you wrtie/erase 2gb per day, you will have 100 000 days = 273 years If you wrtie/erase 4gb per day (on 2 gb) you will have 50 000 days = 136 years If you write/erage 8gb per day (on 2 gb) you will have 25 000days = 68 years. Fra: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=7077 Vet ikke hvor vidt dette er noe som stemmer da, men her er noe en annen bruker på den forumet regnet seg fram til: http://home.earthlink.net/~kuped/EeePCMemoryWear.jpg Takker og bukker! I et worst case scenario snakker man i alle fall om godt over 50-60 års bruk? Funker fett for meg Lenke til kommentar
Gauntlet Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Denne fristet veldig.. Funker det greit å bruke webcammet med MSN? Hvor mye kan ram'en oppgraderes? 2gig hadde jo vært veeldig kjekt:P Webcameraet funker fint med MSN for min del ihvertfall. Angående minne, så er det såvidt jeg vet en minneslot på undersiden, som vil si at du kan da ha 2GB minne hvis du vil. Fåes den kjøpt på nett andre steder enn ebay? Jeg kjøpte min på QXL, men da må man gjerne betale litt mer. Men da har du den om et par dager hvis det haster! http://www.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=525788562 Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Spm til alle dere som bruker winflp, legger dere inn det som windows update har? Blir jo en del hotfixes... tar noe plass. Kan tilføye at følgende spill er testet, og funker fint: 1NSANE Hitman 1 Endret 29. desember 2007 av Stig Jøran Lenke til kommentar
Gauntlet Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hvordan er det med oppløsningen på de to spillene, Stig? Har noen av dem støtte for 800x480? Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hvordan er det med oppløsningen på de to spillene, Stig? Har noen av dem støtte for 800x480? I insane er menyen vridd 90 grader. OG litt off.. Men ingame så funker 800x480. Hitman er bare å endre skjermoppløsningen i hitman.ini. Så kan du kjøre 800x480 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå