sir-alex Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Prøvde å installere til windows, men syns det passet dårlig til maskinen så jeg installerte tilbake til vanlige linux operativsystemet. Men nå fungerer ikke webcam'et? Noen tips? I programmet "Webcam" er det bare sort, når jeg prøver å skru på webcamet. Jeg tror du må sette OS Installtion til Finish i biosen for å slå på USB2.0. Når den står på Start er det bare USB1.1 og webcamet krever med bandwidth. Takker for raskt svar. Nå gjenstår det bare å få et msn program som kan kjøre webcam..hmm=? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Amsn har blitt nevnt Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Amsn har blitt nevnt Har lastet det ned, men har problemer med å få installert det. Er det noe spesielt ved linux eller? Er vant til windows. Lenke til kommentar
Del Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Amsn har blitt nevnt Har lastet det ned, men har problemer med å få installert det. Er det noe spesielt ved linux eller? Er vant til windows. Ja, det er absolutt noe spesielt på det området. Du skal ikke laste ned kildekoden. OS skal håndtere nedlasting og installasjon for deg. Alt ettersom oppsett på eee så må relevante pakkebrønner (web-adresser hvor programmer ligger til nedlasting) være åpne, og du må bruke et pakkehåndteringsverktøy som følger med (aptitude/apt-get fra kommandolinja, synaptic, kpackage, adept, etc. med grafisk grensesnitt. Søk etter amsn og velg installer i en av disse. Hvis du absolutt vil laste ned selv, så finn en debian pakke (den har etternavn .deb), så høyreklikker du på den når den er lastet ned, og velger at du skal installere med gdebi. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Eller rett og slett "sudo apt-get install amsn" i terminal om du har lagt til repository som har amsn. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Hmm. Jeg trenger altså ikke laste noen filer i det hele tatt? Kun skrive inn "sudo apt-get install amsn" i terminal, og være oppkoblet mot nettet. Og da vil det komme opp som program under internett? Lenke til kommentar
Del Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Akkurat, så fremt web-adressen hvor amsn ligger (repository=pakkebrønn=en nettadresse hvor programmet er lagret) er åpen. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Bortsett fra at det ikke kommer automatisk i internet tab'en, du må redigere en config fil for å få det til. Lenke til kommentar
Knunyb Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Har den ikke kommet til elektrobutikkene i Norge enda altså???? har vært i elektrobutikkene her en stund, tilsvarende Elkjøp/expert. koster 1099 Litas i Litauen Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Dæven, har man sett Litauen får EEE før Norge. Mye blir det i norske penger a om du regner om fra Litas? Blir vel ikke stort dyrere i norge, men er kanskje ikke like mva i Litauen og Norge. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 1099 Litas er 2550 kr. Men ser dere åpningen under skjermen? Den har jeg aldri sett før! Lurer på hva som egentlig befinner seg der på de vanlige modellene? Eller er det bare et tomrom? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 1099 Litas er 2550 kr. Men ser dere åpningen under skjermen? Den har jeg aldri sett før! Lurer på hva som egentlig befinner seg der på de vanlige modellene? Eller er det bare et tomrom? Batteri Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg fatter rett og slett ikke hvordan jeg skal faa installert amsn paa min eee. Har provd slik dere sier her, men det skjer noe feil!!! Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Tenkte å kjøpe meg ein EEE når stipendet tikker inn i midten av Januar, men ein ting. Når kjem EEE til Norge ? Skulle ikkje den komme i begynnelsen av nyåret ? Eineste eg har klart å google meg fram til er dette: http://www.laptopworld.dk/Forum.html?func=...103&catid=1 http://opensourceportugal.blogspot.com/200...pe-preo-do.html http://www.cyberport.de/cms/992/2/0/0/cms.html?DOCID=21582 Leveringsdato på den tyske siden sier 10-17 januar. Er lanseringen samtidig i Tyskland og Norge/Norden ? Ser at Asus sine sider om EEE også står på Norsk, det må vel bety at ein lansering er rett rundt hjørnet ? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Tenkte å kjøpe meg ein EEE når stipendet tikker inn i midten av Januar, men ein ting.Når kjem EEE til Norge ? Skulle ikkje den komme i begynnelsen av nyåret ? Rundt mars/april Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hmm det er lenge til... Eneste forskjellen vil bli norskt tasteoppsett og kanskje ein litt annan pris (til det verre) ? Då blir det nok kanskje EEE frå Taiwan på meg. Kor problematisk det at tastaturet ikkje har æ, ø og å ? Er det bare å skifte det i OS'et og så late som om tastene er der ? Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Kor problematisk det at tastaturet ikkje har æ, ø og å ? Er det bare å skifte det i OS'et og så late som om tastene er der ? bingo...! Lenke til kommentar
Del Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Bortsett fra at det ikke kommer automatisk i internet tab'en, du må redigere en config fil for å få det til. Jepp, hos alle debian baserte disroer slik som debian, xandros, ubuntu, kubuntu etc. ligger pakkebrønnene i filen /etc/apt/sources.list, du må være administrator (eller superbruker som det heter på *nix språk) for å endre denne. Alt dette står greit forklart for eeepc øverst her: http://wiki.eeeuser.com/addingxandrosrepos?s=apt%20get Jeg fatter rett og slett ikke hvordan jeg skal faa installert amsn paa min eee. Har provd slik dere sier her, men det skjer noe feil!!!Jeg håper du fulgte rådet mitt og ikke forsøkte å installere fra kildekode, da kan det komme i konflikt med pakkeversjonen. Følg direksjonene i linken over, så får du tak i amsn og over 20.000 andre applikasjoner med få klikk evt. få tastetrykk. Synaptic package manager oig KPackage er meget gode applikasjoner for å styre installasjon av nye programmer dersom du ikke liker apt-get evt. aptitude fra terminal. Si ifra hvis det er noe du ikke får til, dette skal gå greit. Det er ufattelig for meg om noen foretrekker en vingeklippet piratkopi av XP fremfor dette. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Det er ufattelig for meg om noen foretrekker en vingeklippet piratkopi av XP fremfor dette. Er det winFLP du sikter til? Det er XP - alt det unyttige såvidt som jeg har merket tar mindre plass og krever mindre ressurser. Hva mer kan man ønske seg? Dessuten kan det vel kalles halvpiratkopi når man bruker en ekte cd key? Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Amsn har blitt nevnt Kopete funker veldig bra med webcam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå