Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

Prøvde å installere til windows, men syns det passet dårlig til maskinen så jeg installerte tilbake til vanlige linux operativsystemet. Men nå fungerer ikke webcam'et? Noen tips? I programmet "Webcam" er det bare sort, når jeg prøver å skru på webcamet.

Jeg tror du må sette OS Installtion til Finish i biosen for å slå på USB2.0. Når den står på Start er det bare USB1.1 og webcamet krever med bandwidth.

Takker for raskt svar. Nå gjenstår det bare å få et msn program som kan kjøre webcam..hmm=?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Amsn har blitt nevnt

Har lastet det ned, men har problemer med å få installert det. Er det noe spesielt ved linux eller? Er vant til windows.

Ja, det er absolutt noe spesielt på det området. Du skal ikke laste ned kildekoden. OS skal håndtere nedlasting og installasjon for deg. Alt ettersom oppsett på eee så må relevante pakkebrønner (web-adresser hvor programmer ligger til nedlasting) være åpne, og du må bruke et pakkehåndteringsverktøy som følger med (aptitude/apt-get fra kommandolinja, synaptic, kpackage, adept, etc. med grafisk grensesnitt. Søk etter amsn og velg installer i en av disse.

Hvis du absolutt vil laste ned selv, så finn en debian pakke (den har etternavn .deb), så høyreklikker du på den når den er lastet ned, og velger at du skal installere med gdebi.

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe meg ein EEE når stipendet tikker inn i midten av Januar, men ein ting.

Når kjem EEE til Norge ? Skulle ikkje den komme i begynnelsen av nyåret ?

Eineste eg har klart å google meg fram til er dette:

http://www.laptopworld.dk/Forum.html?func=...103&catid=1

http://opensourceportugal.blogspot.com/200...pe-preo-do.html

http://www.cyberport.de/cms/992/2/0/0/cms.html?DOCID=21582

Leveringsdato på den tyske siden sier 10-17 januar.

Er lanseringen samtidig i Tyskland og Norge/Norden ?

Ser at Asus sine sider om EEE også står på Norsk, det må vel bety at ein lansering er rett rundt hjørnet ?

Lenke til kommentar

Hmm det er lenge til... Eneste forskjellen vil bli norskt tasteoppsett og kanskje ein litt annan pris (til det verre) ?

Då blir det nok kanskje EEE frå Taiwan på meg.

Kor problematisk det at tastaturet ikkje har æ, ø og å ? Er det bare å skifte det i OS'et og så late som om tastene er der ?

Lenke til kommentar
Bortsett fra at det ikke kommer automatisk i internet tab'en, du må redigere en config fil for å få det til.

Jepp, hos alle debian baserte disroer slik som debian, xandros, ubuntu, kubuntu etc. ligger pakkebrønnene i filen /etc/apt/sources.list, du må være administrator (eller superbruker som det heter på *nix språk) for å endre denne. Alt dette står greit forklart for eeepc øverst her:

http://wiki.eeeuser.com/addingxandrosrepos?s=apt%20get

Jeg fatter rett og slett ikke hvordan jeg skal faa installert amsn paa min eee. Har provd slik dere sier her, men det skjer noe feil!!!
Jeg håper du fulgte rådet mitt og ikke forsøkte å installere fra kildekode, da kan det komme i konflikt med pakkeversjonen. Følg direksjonene i linken over, så får du tak i amsn og over 20.000 andre applikasjoner med få klikk evt. få tastetrykk. Synaptic package manager oig KPackage er meget gode applikasjoner for å styre installasjon av nye programmer dersom du ikke liker apt-get evt. aptitude fra terminal. Si ifra hvis det er noe du ikke får til, dette skal gå greit.

Det er ufattelig for meg om noen foretrekker en vingeklippet piratkopi av XP fremfor dette.

Lenke til kommentar
Det er ufattelig for meg om noen foretrekker en vingeklippet piratkopi av XP fremfor dette.

Er det winFLP du sikter til?

Det er XP - alt det unyttige såvidt som jeg har merket

tar mindre plass og krever mindre ressurser.

Hva mer kan man ønske seg?

Dessuten kan det vel kalles halvpiratkopi når man bruker en ekte cd key? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...