Stig Jøran Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Min ble sendt idag. Men sporer man med UPS nummeret på posten.no sin tjeneste? Eller bruker man UPS sin? Jeg brukte posten.no sin sporing, men tok noen dager før jeg kunne spore den (da denne sporingen kun gjelder etter at maskinen har landed på gardermoen) Har forøvrig lagt inn windows 2000 på maskinen min nå, tar mye mindre plass enn xp, men har alle funksjonene (var en del som ikke virket optimalt med winflp). Lurer litt på hvilke funksjoner. Noe viktig? Vurderer selv også Win FLP, eller Win2k. Endret 17. desember 2007 av Stig Jøran Lenke til kommentar
Gauntlet Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Har virkelig 2K samme kompatibiltet som XP/WinFLP? Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg ønsker også å vite hva som byr på problemer med WinFLP... Prøvde å installere WinFLP på en gammel Dell Laptop i går og den får jeg ikke installert skjermdriveren på for alt i verden. Er det lignende problemer med Eee'en også? Bruker Eee'en nå artig liten sak! Tar litt tid å bli vant med tastaturet men det funker bra med litt trening. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg ønsker også å vite hva som byr på problemer med WinFLP...Prøvde å installere WinFLP på en gammel Dell Laptop i går og den får jeg ikke installert skjermdriveren på for alt i verden. Er det lignende problemer med Eee'en også? Bruker Eee'en nå artig liten sak! Tar litt tid å bli vant med tastaturet men det funker bra med litt trening. Skjermkortdriveren blir lett installert her. Det eneste som ikke funker er webcammet. Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 En kamerat av meg har FLP, der funker webcammet helt fint. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 En kamerat av meg har FLP, der funker webcammet helt fint. Funker ikke her ihvertfall. Lenke til kommentar
Venin Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Simen1, jeg ville delt opp alternativene i farge også. -Om man har svart eller hvit 4G.. Noen som har fått til 1366x768 oppløsning på ekstern monitor (TV)? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Simen1, jeg ville delt opp alternativene i farge også. -Om man har svart eller hvit 4G.. Noen som har fått til 1366x768 oppløsning på ekstern monitor (TV)? 1360*768 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Simen1, jeg ville delt opp alternativene i farge også. -Om man har svart eller hvit 4G.. Hvilke av de 4 versjonene kommer med hvilke farger? Er de kun 4G-versjonen som kommer i sort? Lenke til kommentar
Venin Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 sn0dig, hehe.. jau, det jeg mente.. hvordan fiksa du det? Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Finns det noe verktøy for å "strippe" windows 2000 CD-er(isoer) slik som går ann på Xp? Tenkte å fjerne det "unødvendige" fra en win2000 cd. Men vet ikke om det er mulig. EDIT: Men finns det drivere til win2000? Finner ikke noen hos Asus. Endret 18. desember 2007 av Stig Jøran Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 har akkurat hatt min Eee oppe for å se om det var en Mini PCI-e kontakt der... Det var det ikke på min... noe jeg i grunn er glad for siden det da blir enda lettere å lodde ledninene som skal fra hovedkort til usb-hub'en som skal inn i kabinettet Blir nok en 4 porters usb-hub som jeg lodder Bluetooth adapter og usb minnepenn til og plasserer de på steder hvor det er plass til de inne i kabinettet Lenke til kommentar
lasso Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Er det noen som har fått til denne løsningen med å endre fra kinategn til engelsk? Jeg følger oppskriften fra side .... langt bak i tråden her. "change language from chinese to english" Der står det at man skal gjøre følgende: Start Eee PC Press Ctrl-Alt-T to open Terminal Type sudo /usr/bin/oowriter /etc/default/locale & (Another editor may be used to modify this file.) Change line to LANG=en_US.UTF-8 press Ctrl-Alt-backspace or Reboot. Jeg må ærlig innrømme at jeg er totalt fersk på dette, men trodde jeg kunne lese og kopiere via tastatur Når jeg starter terminal står det /home/user> Jeg skriver da sudo /usr/bin/oowriter /etc/default/locale & og trykker enter. Da startes open office og jeg får en trykk på en knapp ting å trykke på. Jeg skjønner ikke en skit. Kan noen hjelpe meg? PLEASE FIKSET.... Skjønner jo ingenting jeg. Det var jo bare å endre i den filen som åpnet seg i openoffice writer. og få lagret den. Da var det VIPS. Endret 18. desember 2007 av lasso Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 driver å leser eeeuser forumet, og fant ut at 8GB utgaven er en "morsom" krabat. det ser ut til at den ikke har SSDen loddet fast til hovedkortet, men står i den berømte pci-e bussen! så 8GB utgaven har pci-e, men bruker den for intern lagring. 4GB har fastloddede brikker, men mangler pci-e. takk asus, nå er jeg forbanna forvirra! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 sn0dig, hehe.. jau, det jeg mente.. hvordan fiksa du det? Koblet bare til tven via vga og satte oppløsningen til 1360*768 uten prob.. bruker winflp da, hakke peiling på om det går i xandros, tror bare jeg fikk 1280*720 eller 1280*768 der Lenke til kommentar
Venin Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 sn0dig, ja, vet det går glatt i Windows. Gah, will ha full oppløsning. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 driver å leser eeeuser forumet, og fant ut at 8GB utgaven er en "morsom" krabat. det ser ut til at den ikke har SSDen loddet fast til hovedkortet, men står i den berømte pci-e bussen! så 8GB utgaven har pci-e, men bruker den for intern lagring. 4GB har fastloddede brikker, men mangler pci-e. takk asus, nå er jeg forbanna forvirra! Hmmm... Var det ikke også slik at noen 4G modeller var utstyrt med PCI-e port, mens senere modeller ikke hadde? Tror jeg må inn og kikke selv. Enig, dette er forvirrende! Simen1: Flott undersøkelse, god innsats! Den mangler ingenting såvidt jeg kan se! Blir interressant å se hvor mange som har EEE, og hvordan de bruker den! Får håpe det ikke blir for mange tullesvar... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Det er i hvert fall ett tullesvar til nå: Av 11 personer som har krysset av for OS så har det kommet inn 12 avkrysninger men ingen bruker dualboot. Ellers så er det jo noe tull fra vår (som i vi som administrerer forumet) side også. Prosentutregningen er ikke riktig frisk. Når 9 av 11 personer har oppgradert med SD minnekort så skal det bli mer enn 25%. Lenke til kommentar
oddi Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Finns det noe verktøy for å "strippe" windows 2000 CD-er(isoer) slik som går ann på Xp? Tenkte å fjerne det "unødvendige" fra en win2000 cd. Men vet ikke om det er mulig. EDIT: Men finns det drivere til win2000? Finner ikke noen hos Asus. Windows XP Driverene som ligger på cden som følger med virker med windows 2000 og Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Mitt første innlegg skrevet på EEE. Tar meg friheten og noterer mine førsteinntrykk; Som mange har sagt, tastene er utrolig små og krever tilvenning før man kommer opp i en skrivehastighet det er verdt å nevne. Personlig synes jeg skjermen har grei størrelse. Ingen problemer med å bruke maskinen til enkle oppgaver. Bruker medfølgende OS for tiden, men kommer til å legge inn XP når jeg får skaffet en cdrom. Har et lite problem med det trådløse nettverket her i leiligheten min, grunnet et elendig nettverksoppsett med 2 DHCP-servere. (Funker på den andre laptopen, vet ikke helt hva som er galt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå