Stig Jøran Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Var vell en som fekk 90kr i tollgebyr Hehe, ja det var jo ikke all verden. Er vel ikke så mye posten kan gjøre når verdien på pakken er satt til feks i mitt tilfelle til under 30$, som er godt under 200kr grensa som er grensa for å få toll på en ting fra utlandet. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Var vell en som fekk 90kr i tollgebyr Hehe, ja det var jo ikke all verden. Er vel ikke så mye posten kan gjøre når verdien på pakken er satt til feks i mitt tilfelle til under 30$, som er godt under 200kr grensa som er grensa for å få toll på en ting fra utlandet. Fikk min levert som gave med verdi på 100$, siden grensen på gaver er 1000kr Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Tenker på det med SD kort til min eee. Så kom jeg til å tenke på at skrive & lesehastighet er vel litt viktig med tanke på at jeg kanskje blir å installere noen spill på det. Noen som har noe meninger på dette? eventuelt anbefale et kort(8gb altså)? Lenke til kommentar
majorkira Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) kan jeg koble til en ekstern usb 2.0 disk på denne eller vil batteri bli redusert mye? og er trykkt og bestille i disse juletider (tenker på posten) og hvor får man takk i Windows XP Fundamentals som privat person? Endret 17. desember 2007 av majorkira Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Min har nå blitt videresendt fra hamar i natt ser jeg. det er ekspresspakka si det! har bare brukt 4 dager fra gardermoen til å bli registrert på hamar! forhåpentligvis så får jeg PC-en i dag da. jeg har bestillt meg usb-hub og bluetooth adapter som skal inni PC-en, ekstern usb 2.0 harddiskkabinett og en 2.5 tommers wd 80 gb hd til å ha i det pluss noen andre fine gadgets til PC-en... hehe den ble ikke like billig som jeg trodde til slutt. men fortsatt har den bare kostet meg rundt 3200 - 3300 kr og hvor får man takk i Windows XP Fundamentals som privat person? spørs nok om man må lete etter skatten i piratbukta Endret 17. desember 2007 av n00ky Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hjeeelp. Jeg satt oppløsningen til 800*600 og nå kan jeg ikke sette tilbake til 800*480 Bruker winflp Lenke til kommentar
kesse Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Har du prøvd å restarte maskin? det hjalp for meg Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Ja jeg har gjort det, og det hjalp ikke. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 ok,hva med å høyreklikke på ikonet "Asus eeepc utility" nede i høyre hjørnet?? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Det ikonet har jeg ikke, så jeg har nok ikke installert det Men fiksa det med å reinstallere skjermkortdriveren Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg tenkte det kunne vært interessant med en spørreundersøkelse i tråden. Men hva mener dere kan være lurt å spørre om? Jeg kan lage inntil 3 spørsmål i en avstemning. Her er noen forslag: Hvilket operativsystem kjører du på EEE? (flervalg) - Xandros (det originale) - Windows - En annen Linux-distro - Annet Hvilken versjon av EEE har du? - Surf 2G (700) - Surf 4G (701) - 4G med webcam (701) - 8G med webcam (701) Hvordan har du oppgradert maskinvaren? (flervalg) - SD minnekort - Mer ram - Ekstern harddisk Bør jeg byttet ut noen av spørsmålene eller legge til eller endre svaralternativer før jeg lager den? Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Bra intiativ, Simen1! Klarer du å sette inn en poll i denne tråden? Spørsmålene var gode, men kanskje du skulle laget et siste spørsmål som spør om hvilket bruksområde folk stort sett bruker den til? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Bra intiativ, Simen1! Klarer du å sette inn en poll i denne tråden? Spørsmålene var gode, men kanskje du skulle laget et siste spørsmål som spør om hvilket bruksområde folk stort sett bruker den til? Støttes, bruksområde bør med. Trenger vi 'dualboot' som alternativ på spørsmål 1? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Støttes, bruksområde bør med. Ok. Da bytter jeg ut siste spørsmål med: Hva bruker du PCen til? (flervalgspørsmål) - Kontorprogrammer - Spill - Redigering av lyd/video - Avspilling av lyd/video - Surfe på nettet - Programmere - Oppbevaring og visning av bilder - GPS-navigering - Undervisning for barn - Undervisning for deg selv/voksne Kom gjerne med flere forslag til forbedringer før jeg lager avstemningen. Trenger vi 'dualboot' som alternativ på spørsmål 1? Tja. Jeg lager det som flervalgspørsmål. Altså at man kan krysse av for flere OS om man vil. Men jeg kan godt føye på dualboot selv om det blir litt smør på flesk. Dvs. det går an å lese det ut fra tallene om man vil men det er lettere å se resultatet om man har et eget kryss for det. Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Simen1: hva med å ta med mods av Eee'en? som f.eks intern bluetooth, ekstra lagringsminne etc... vet min skal få begge deler Lenke til kommentar
jurg Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jaja, så nådde aldri Eeen min landet. Sist registrert idet den forlot Taiwan, iflg. posten er det ingen sjanse for at den er i landet. Får håpe selger vet noe mer enn meg og føler seg gavmild :\ Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jaja, så nådde aldri Eeen min landet. Sist registrert idet den forlot Taiwan, iflg. posten er det ingen sjanse for at den er i landet. Får håpe selger vet noe mer enn meg og føler seg gavmild :\ Lenge siden den ble sendt fra taiwan? Tok nesten 3 døgn før min var registrert her i landet... Lenke til kommentar
jurg Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Jaja, så nådde aldri Eeen min landet. Sist registrert idet den forlot Taiwan, iflg. posten er det ingen sjanse for at den er i landet. Får håpe selger vet noe mer enn meg og føler seg gavmild :\ Lenge siden den ble sendt fra taiwan? Tok nesten 3 døgn før min var registrert her i landet... Ble sendt 13., håper som bare det på at noen bare har glemt den litt :\ Edit: Haha, sjekket nå bare for å se og den ble nettopp registrert på Gardermoen :D Dumme posten som mente den var fortapt Endret 17. desember 2007 av jurg Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Min ble sendt idag. Men sporer man med UPS nummeret på posten.no sin tjeneste? Eller bruker man UPS sin? Lenke til kommentar
oddi Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Min ble sendt idag. Men sporer man med UPS nummeret på posten.no sin tjeneste? Eller bruker man UPS sin? Jeg brukte posten.no sin sporing, men tok noen dager før jeg kunne spore den (da denne sporingen kun gjelder etter at maskinen har landed på gardermoen) Har forøvrig lagt inn windows 2000 på maskinen min nå, tar mye mindre plass enn xp, men har alle funksjonene (var en del som ikke virket optimalt med winflp). Endret 17. desember 2007 av oddi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå