Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fikk sporingsnummeret natt til i går. Bestilte forrige torsdagskveld.

Selve pakken var sendt allerede på lørdagen, og jeg fikk hentet pcen i dag. (Onsdag)

Såpass ja. Så han er rask til å få sendt pakken, men litt tregere til å få ut sporingsnummeret.

Ble det noe "Tull" da?

Lenke til kommentar

Ble ikke noe særlig tull nei. Måtte betale 97 kroner for å få pakken utlevert siden den ikke var gått gjennom tollen som en gave. (Selv om den var pakket inn i gavepapir)

Men til noe helt annet.

Jeg har fått satt opp Advanced mode, og får ikke hentet ned oppdateringer og slik.

Åpner console slik som det er beskrevet på wiki'en på eeeuser.com og skriver eksempelvis 'apt-get update'

Jeg får følgende feilmelding:

E: Could not open lock file /var/lib/apt/lists/lock - open (13 Permission denied)

E: Unable to lock the list directory

Noen som kan hjelpe?

EDIT: Glemte selvsagt å skrive 'sudo' først siden det ikke stod i guiden. :p

Det merkes at jeg er ny med linux ja. :)

Endret av Phyro
Lenke til kommentar
Hvordan får man innstallert driverne til XP hvis man ikke har cd rom?? Any ideas?

annen pc og usb-penn ?

Men hvordan går jeg driverne som ligger på cden over på en usb penn ? Er litt grønn på dette her.

Edit: tror jeg fant det ut! :)

Endret av kesse
Lenke til kommentar

Sånn ordnet jeg det forresten med adapteret:

Må nok skaffe meg noe bedre greier som går i jordet kontakt og sånn etter hvert da. Får ta meg en tur innom elkjøp i morra etter skolen og se :)

Edit: Nekter å tro at alle andre enn meg fikk feil type ^^

såååå..

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Jeg fikk min Eee igår, men har jo bare US-kontakt på strømforsyningen. Er det ingen som selger US til EU overgang i Bergen? Hadde lyst å få kjøpt en etter jobb. Prøvde Clas Ohlson i lunsjen, samt Elkjøp og Expert. Det var ingen av de som hadde det.

Anyone?

El-butikken nederst i Galleriet ut mot Torgalmenningen har slike. Eneste jeg vet om i byn. Btw; jobber du i nærheten av lagunen? Siden du var innom Elkjøp, Expert og Clas'n i lunsjen...

Det finnes Clas Ohlson og Elkjøp på Sartor og det finnes Expert på Vestkanten. Etter jeg stakk innom Elprice og en Expert butikk til så ga jeg opp. Bestilte en på http://webshop.batterystore.no/.

Har ikke tid til å leke med denne saken før neste uke likevel, så jeg venter på posten.

Men nei. Jeg jobber ikke i nærheten av Lagunen. :)

Endret av Aleksander
Lenke til kommentar

der var min kommet inn til landet... (den har vel vært her ett par dager allerede men nå først er den registrert på posten.no...)

Det står nå følgende på trackinga; STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING så jeg håper og ber om at den ikke må tolles :p

*krysse fingre og tær*

Lenke til kommentar

Det viste seg at når jeg tok ut kontakten som var under adapteret så datt hele laderen ut av veggen.

Og de hadde ikke passende adapter på elkjøp (var innom etter skolen i dag...) såå jeg har mikset en ikke-helt-ufarlig sak :/

Edit: jeg likte ikke den i det hele tatt, så jeg satt bare en tom ledning av samme type som man bruker i pcer og skjermer i den kontakten under (selve kontakten må være så stor at den holder laderen til EEE oppe) og laderen over den....

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
å dæven den der var ikke god nei! livsfarlig!

Ja jeg tenkte å sage av litt på "dekselet" til padda sånn at den firkanta laderen fikk plass, men gadd ikke :p

Nå har jeg ihvertfall en sikrere måte :p

Edit: Nå har jeg klippet (bokstavlig talt; kjøkkensaks) av kanten på en skjøteledning sånn at laderen passer nedi.. wiiii

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...