Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En jeg kjenner kjøpte en sånn. Fikk inntrykk av at han hadde kjøpt den i Norge, men jeg finner den ikke i prisguiden jeg heller. Jeg skal høre med han neste gang jeg prater med han.

9615105[/snapback]

Veldig interresant dette Simen. Skulle gjerne hatt noe slik som jobbpc da jeg begynner å bli litt lei av å dra på en unødvendig stor bærbar der.

 

Hvordan er lysstyrken på skjermen? Dell Lattitude D430 hadde for dårlig lysstyrke og jeg slet med å se skjermen godt nok selv inne.

 

Hva er oppløsningen på dette?

12.1" TFT AVC WXGA display

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
En jeg kjenner kjøpte en sånn. Fikk inntrykk av at han hadde kjøpt den i Norge, men jeg finner den ikke i prisguiden jeg heller. Jeg skal høre med han neste gang jeg prater med han.

9615105[/snapback]

Veldig interresant dette Simen. Skulle gjerne hatt noe slik som jobbpc da jeg begynner å bli litt lei av å dra på en unødvendig stor bærbar der.

 

Hvordan er lysstyrken på skjermen? Dell Lattitude D430 hadde for dårlig lysstyrke og jeg slet med å se skjermen godt nok selv inne.

 

Hva er oppløsningen på dette?

12.1" TFT AVC WXGA display

9615551[/snapback]

Oppløsningen var 1280x800. PCen var ikke montert når jeg så den så jeg vet ikke hvordan lysstyrken er. Men jeg fikk et godt inntrykk av kabinettet. Det virket ganske solid på grunn av magnesiumramma. Jeg synes byggekvaliteten virket veldig bra. PS. Den finnes i sort også. (Den jeg så var sort)

 

Han logget seg på MSN så nå fikk jeg svar. Denne. Den har socket M (667 FSB). Se her for å finne prosessorer som passer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Oct 16 announcement, End of Month in stores, Double RAM?

Friday, October 12th, 2007

 

According to this article from DigiTimes, ASUS will indeed announce the final Eee PC prices on October 16th. It does officially confirm that the $199 price point can only be reached by contract orders, as expected. An initial batch of 10,000 units will hit Taiwan markets after the announcement. By the end of this month, Eee PC’s will be available in the BestBuy / Newegg channels (as suggested in the last news update.)

 

Furthermore, x94scorp on our forums noticed a new update on the official ASUS website where the RAM specifications of the devices have all been raised. The 8G model has 1GB of RAM, the 4G and 4G Surf models have 512MB, and the 2G Surf has 256MB. Have the specifications been raised? Interesting!

 

sitat fra eeeuser.com.

 

Da ser det ut til at ting skjer, om tre dager. :) 1GB ram er heller ingen dårlig nyhet.

 

PS! Går rykter om 8" skjerm også.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

det at 700 modellen ikke skulle ha webcam, noe som heller ikke surf modellene har.

 

og det at når 700 dukket opp i tester/previews så hadde den ikke ram-lokket som en finner på 701 fra tidligere.

 

dessverre klarte en side å påstå at artiklene var om 701, ikke 700. dermed var forvirringen total.

 

men en kan si det slik, om en artikkel har en svart eeepc modell, så er det mest sannsynlig en 700/surf. for disse skulle kun komme i svart iirc. så når det dukker opp en hvit, så er det 701/ikke-surf (av mange på ett bedre navn. ting begynner å få trog (oots) stil her).

 

men jeg gjetter meg til at den eneste måten å få full klarhet i dette er når dem begynner å dukke opp for salg.

Lenke til kommentar

Nå er nok EEEPc rett rundt hjørnet! (for noen)

EEEPc har hatt release i Taiwan, og ifølge Reuters vil prisene starte på $245 = ca 1330 kr.

Det viser seg at de bare klarer å produsere ca 200 000 enheter i år på grunn av den sene releasen, også kommer det ca tre millioner neste år.

Vil noen av disse enhetene nå europa, slik at det er en mulighet for å skaffe seg en, montro...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...