Theo343 Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Bare så det er nevnt, om noen vurderer 1215n for bedriftsbruk i større kvanta så styr unna... Nettverkskortet som står i er såpass ræva(eller driverne er) at det støtter verken ghost,wds,acronic etc for softing over nettverk. Vi måtte klone de disk for disk :/ Godt tips, men jeg ville nok ikke vurdert en slik til bedriftsbruk. Noen nevnte "kult å vise til *bleeding edge* blant kolleger", men det er nok helt andre ting som teller og få ville sett på det som *bleeding edge* i bedriftssammenheng. Endret 19. januar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Med 4gig ram er de helt kurante til kontorbruk egentlig, alternativene i samme størrelse koster jo 3-4ganger prisen. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 jentungen klatret opp på bordet, tok et stort vannglass og tømte det over maskina en 1000H. er det noe man får på innbo forsikring? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Bare så det er nevnt, om noen vurderer 1215n for bedriftsbruk i større kvanta så styr unna... Nettverkskortet som står i er såpass ræva(eller driverne er) at det støtter verken ghost,wds,acronic etc for softing over nettverk. Vi måtte klone de disk for disk :/ Godt tips, men jeg ville nok ikke vurdert en slik til bedriftsbruk. Noen nevnte "kult å vise til *bleeding edge* blant kolleger", men det er nok helt andre ting som teller og få ville sett på det som *bleeding edge* i bedriftssammenheng. Irrelevant påstand, theo, sett at du ikke tar hensyn til det pletora av ulike krav og situasjoner bedrifter måtte finne seg i. Ultralett, nett og har det aller meste av periferi en kan forvente seg av en bærbar. "Bleeding Edge." Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Er det mulig å oppgradere harddisken i eee 701? fant noen bilder av innsiden av den, og der viste det at hdd var intergrert i hk Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Det er nok mulig. Nå har ikke jeg noe personlig kjennskap til 701 modellen, men i form av enten lodding eller kontakt på hk, skal du kunne skifte ut hdd. Sjansen er at hvis du må spørre om det er mulig, så bør du gå og få gjort det hos en proffesionell. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Irrelevant påstand, theo, sett at du ikke tar hensyn til det pletora av ulike krav og situasjoner bedrifter måtte finne seg i. Ultralett, nett og har det aller meste av periferi en kan forvente seg av en bærbar. "Bleeding Edge." Ergo ingen irrelevant påstand i det hele tatt men fakta slik det ofte er i mange bedrifter. Det er vesentlig viktigere med gode komponenter i alle ledd enn ymse uegnet utvalg. "Bleeding edge" i denne leketøyskategorien hører som oftest ikke hjemme i bedrifter. Endret 19. januar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Hva du legger i "uegnede valg" er jeg ganske spent på å få høre. Det foreligger ingen tyngde over deres ambiguøse påstand, i hvert fall ikke med noen basis i det materielle. Jeg skal ikke fremtvinge deres definisjon av "bleeding edge". Det skal du få lov til å beholde helt for deg selv dersom du så absolutt vil gjøre det. På måten det fremstår hos meg, så ville det ikke vært annet en poengløs kverrulering uansett. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Jeg ser helt klart at du selv bedriver det du påstår jeg gjør. Det er lagt frem minst en opplagt faktor av driftpersonale i tråden ift. "uegnet" og man trenger ikke lange erfaringen i faget for å se at det kan være og er fler. Hadde man foretatt en spørreundersøkelse blant driftavdelinger i bedrifter så vil nok neppe denne kommet særlig høyt på listen om den i hele tatt kom med. Så kan man spørre seg hvorfor det, hvis man har grunnlaget til å gjøre det. Det blir veldig lite interesant for meg å diskutere dette for diskusjonens skyld med en uten den relevante plattformen ift. viktige aspekter med slike verktøy for en bedrift og personalet. Endret 21. januar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 1215n mangler egentlig ingen bedriftsfunksjoner bortsett fra at de er upraktiske rulle ut images på. Ikke de kraftigste men når du skal på møter etc og bare skal ta notater eller holde en presentasjon er de veldig lette og greie ta med seg istedenfor den vanlige 15" probook/elitebook. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) 1215n mangler egentlig ingen bedriftsfunksjoner bortsett fra at de er upraktiske rulle ut images på. Ikke de kraftigste men når du skal på møter etc og bare skal ta notater eller holde en presentasjon er de veldig lette og greie ta med seg istedenfor den vanlige 15" probook/elitebook. Jeg ville ikke benyttet Asus Eee som minipc for en hel bedrift i det hele tatt, men det er klart at ikke alle har de samme kravene. De tekniske spesifikasjonene, byggkvalitet, robusthet osv. er kun et aspekt av det og de omkringliggende faktorene er minst like viktige. Det finnes helt klart andre alternativer i samme klasse uten å måtte gå til en annen klasse som du nevner . Derimot er det alltid fint å se noen som går andre veier og får det til å fungere tilfredstillende og helhetlig for dem. Endret 21. januar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Jeg har enda til overs se andre enn asus eee som kan skaffes med tilsvarende spesifikasjoner i tilsvarende prisklasser. Er vel ikke andre produsenter av netbooks såvidt jeg vet med tilsvarende servicenivå heller. Ryker f.eks en harddisk så er det en ny på døren etter et par dager som du kan bytte istedenfor sende inn hele pcn hvor den er vekke i ukesvis. F.eks asus sin 1215n til 3000kr (+mva ofc) - D525 1,8gh dualcore med 4tråder - 1366 res - 2gig ram - 250gig disk - bluetooth - webcam som støtter tandberg sin software for videokonferanse - 3usb - 2års garanti - Lar deg bytte deler selv og bryte garanti segl uten problem (som bedrift) - Sender løse deler istedenfor måtte sende inn hele pcn. Om du vet tilsvarende i samme prisklasser så tar tips gjerne imot Endret 21. januar 2011 av cruzader Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Da vet jeg ikke hvilke produsenter og leverandører du har hatt erfaring med da vi aldri har slike problemer du nevner. Vi har NBD avtaler på alt utenom servere, uten nevneverdig økning i pris. Er det deler man enkelt kan bytte ut selv får vi som oftest de samme dag og alltid NBD om det ikke står spesielt dårlig til med lagerføringen på akkurat det varenummeret. Dette er også forholdsvis vanlig blant mange av de største. Endret 21. januar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Har aldri sett carepack etc for netbooks listet i butikkene ihvertfal, asus er eneste jeg har truffet på som gir deler direkte uten noe avtale. Har vært borti acer,packard bell,hp og lenovo som ikke tilbyr tilsvarende uten avtale ihvertfal (på netbooks). Endret 21. januar 2011 av cruzader Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Butikkene? Men uansett, jeg sier ikke at det valget er feil for alle Cruzader. Selv liker jeg maskinene godt, til private formål og ymse jobbformål, men ikke godt nok til å ta kjøpe de inn til bedriftene jeg har ansvaret for. Mulig vil dette endre seg. Og jeg er fullstendig klar over at det var en liten jippo/skare rundt Eee når de første produktene kom, også i bedriftssegmentet. Endret 21. januar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) De "standard" butikkene dropzone,atea,umoe,komplett,amentio,nds etc Eneste andre netbooks jeg har sett med tilsvarende ytelse (D525+ddr3 samt kan ta 4gig ram) har vært høyere i pris eller ikke på norske markedet. Endret 21. januar 2011 av cruzader Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Nå er ikke jeg så vel befart i "bedriftsbruk" som det theo343 er, men jeg tror det skal være en smal sak å sette opp usb link for ditt formål, cruzader. Jeg er ikke helt sikker på hva dette innebærer, men hvis det er som jeg tror, at en kan koble flere usb enheter opp mot et ethernettverk så kan jo dette være ideelt. Her er referanse: http://en.kioskea.net/faq/342-connecting-two-computers-with-a-usb-cable Vet det står "two" maskiner, men helt på slutten så står det at du kan bruke usb linken som ethernet adapter gjennom drivere. I andre nyheter så prøver jeg å fikse skjermen i 'buntu. Jeg har en ferdig konfigurert xorg.conf.hdmi, som er innstilt på å gi HDMI ut. Slik ser scriptet ut: sudo cp ..xorg.conf.hdmi /etc/X11/xorg.conf & sudo restart service gdm && exit chmod 4755 xorg.conf.hdmi chown root xorg.conf.hdmi ./startXhdmi Først og fremst er det to problemer.. Det første er at scriptet spør om sudo passord, selvom jeg har endret chmod of chown til root. Det andre er at scriptet dropper meg til tty. Dersom jeg nå trykker f7 kommer det opp en konsoll med diverse info (f.eks battery state (ok)). Dersom jeg trykker alt + ctrl + del så restarter X knirkefritt. Jeg skjønner bare ikke hva som er feil. Har prøvd gdm stop, gdm start, gdm service restart, /etc/init.d/gdm restart osv osv. Alle dropper kun til tty1. Jeg får ingen feilmeldinger når jeg gjør dette, og hvis jeg taster service gdm restart igjen fra tty så kommer skjermen opp. Setter veldig pris på innspill ang. dette. Endret 22. januar 2011 av Balthier842 Lenke til kommentar
Del Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Du har skrevet sudo de to første linjene i skriptet, da må du regne med at den vil ha passord. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Kjøpte meg her om dagen en brukt 1000H som jeg skal bruke i bilen. Har planer om å bestille en Crucial C300 64GB SSD og nå lurer jeg på hvilket OS gir den kjappeste oppstarten? Maskinen vil bli brukt som signalkilde i bilen hvor musikk og videoer blir hovedformålet, men det vil bli også litt surfing. Og OSet må kunne håndtere en ekstern skjerm. Edit: Har sett litt rundt, og funnet en del tips her og der, men vet ikke helt hva som er "best". Bla: Leeenux 2.0, nLited XP, xandros, Mint etc eneste jeg vet er at jeg ikke skal ha Mac OS. Setter stor pris på forslag. Endret 22. januar 2011 av Dammed Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Du har skrevet sudo de to første linjene i skriptet, da må du regne med at den vil ha passord. Og hvis jeg tar dem bort så har ikke scriptet permission til å skifte xorg. Meget uheldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå