cruzader Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Vi fant 2gig brikker på norek til 160ish kr mener jeg de var. ja 1215n er endel nyere, er ddr3 istedenfor ddr2 som 1201n bruker også, men ideelt sett liker jeg minst mulig modeller. kjipe er når du skal holde images til 20-25modeller oppdatert. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Får jeg lov til å spørre hva i all verden du skal med så mange netbooks? Hehe Ble litt nysjerrig nå ... 1015 er jo ideel dersom du skal ha det lite. Er jo reelt samme modellen som 1215 bare med redusert ion chip, da. Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Du er ikke alene. Ion funker fint på linux. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Får jeg lov til å spørre hva i all verden du skal med så mange netbooks? Hehe Ble litt nysjerrig nå ... Er for bedriftsbruk, stadig flere vil bytte ut sine "standard" laptopper med mindre maskiner Synest det er småironisk at vi betaler mer for en eeepc samt oppgradere til 4/8gig ram enn vi normalt betaler for en i5 15" med 4gig ram og lenger garanti. Endret 13. januar 2011 av cruzader Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Weee! Blir spennande detta! Jeg har som formål å installere arch når maskin er i hus. Har blant annet lest litt på e900 linux wiki, og det ser ut som der finnes et par kinks. (Jeg kan for livet mitt ikke finne link nå, men leste litt i går og det så ut som det var noe kernel patching elns, stemmer det?) Prøver å gjøre meg så klar som egget inntil jeg får kloa i enheten min. Hvordan gikk linx installeringen, del, og var det lettvint? Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Har driftet på en 901 eeepc, og det var tut-og-kjør. Standard Ubuntu fra minnepenn rett inn på få minutter. For Ion bør du legge inn proprietær nvidia driver, da får du også akselerert HD avspilling. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Får jeg lov til å spørre hva i all verden du skal med så mange netbooks? Hehe Ble litt nysjerrig nå ... Er for bedriftsbruk, stadig flere vil bytte ut sine "standard" laptopper med mindre maskiner Synest det er småironisk at vi betaler mer for en eeepc samt oppgradere til 4/8gig ram enn vi normalt betaler for en i5 15" med 4gig ram og lenger garanti. Fornuftig valg, synes jeg. Laptops er ikke bare arbeidsmaskiner, det kan jo også fungere som et ansikt utad, og i så måte vil en eee maskin gi et ganske "bleeding edge" inntrykk. Sikkert en del hevede øyebryn å syne blant kollegaene i møte og lunsjpause Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Har driftet på en 901 eeepc, og det var tut-og-kjør. Standard Ubuntu fra minnepenn rett inn på få minutter. For Ion bør du legge inn proprietær nvidia driver, da får du også akselerert HD avspilling. aldeles nydelig. arch live install er klappet og klart. nå gjenstår kun maskina får jeg spørre deg om hjelp dersom den tid kommer? Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Naturligvis, jeg er sjeldent langt unna Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Ahh Herlig! Jeg får luske litt mere rundt i mellomtiden, så skal jeg si i fra hvis jeg lurer på noe. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 takker for støtten! nå er maskina i hus (våkenatt for å rekke posten ), og det ser ut som jeg må vente inntil 8 timer, om ikke mer, for å bruke maskina (førstegangsladdning). hvor "farlig" er det å bruke batteriet mens det lader på jomfruturen? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Dette er førstegang på endel år jeg har hørt om førstegangslading Det var sånn du gjorde før i tiden Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Det stod nå visserlig i brukermanualen, anno 2010. Anyway, Li-On batteriet har ladet gjennom natten (dagen? :S), og jeg har nettop ladet det ut for første gang. Batteriet er satt på lading igjen. Denne gangen tenker jeg ikke vente like lenge før jeg begynner å jobbe mens det charger. Jeg er veldig stolt over den nye bærbare. Skjermen er ikke så stor men den skal jo være mest for portabel bruk. HDMI kontakten er hvor gulroten sitter Maskinen er god og kompakt, føles ikke billig i det hele tatt selv om den er det. Slet litt med å installere arch alt, men jeg tenker å jobbe med saken under natten. Første problem er vel å få tty under install, hehe Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 ikke fra ramfs, vel? Stod bare at: Boot device didn't show ... You could configure this yourself etc. Jeg vet alt hva jeg skal gjøre. Jeg må endre disklapel til initrd= på linux.sfc filen i roten av usb sticken. Jeg klarer nesten ikke vente! Tilsynelatende en prekæritet av archlinux og minnepinne install komboen. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Trodde du mente under selve install, når shell og tty fungerer som det skal. Har aldri hatt problemer med USBstick + arch (unntatt ved dårlig dd). Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Mener nå jeg har brukt det og jeg, uten at det kludret til. Men hvis du vet hvordan du skal løse det er det jo bare flott. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jah! HEhe Jeg er kommet så langt som til partisjoneringen... Men det viser seg at noe er feil med primærpartisjonen på hdd, loket en del rundt med fsck, men det viser seg at det ikke går å rette ntfs filsystem med live installen :/ Siden det ikke er cd rom, og jeg kun har ett sd kort må jeg vipe arch liven, fikse partisjonene, så fortsette med arch igjen. Akk og ve! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Åh, nedtur. Du har ikke en reserve-minnepinne du kan kjøre gparted/partedmagic/ubuntu på da? Err, glem det, du må vel fortsatt ut av arch live. Endret 16. januar 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå