Epp Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Vurdere å oppgradere den ande SSDen i konas Asus 901 pga treighet i den originale (11Mb/s write) og plassmangel. Men fins det andre kort å få tak i i Norge? Maskinen har ikke ZIF kontakt. På forhånd takk Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Vurdere å oppgradere den ande SSDen i konas Asus 901 pga treighet i den originale (11Mb/s write) og plassmangel. Men fins det andre kort å få tak i i Norge? Maskinen har ikke ZIF kontakt. På forhånd takk Vanskelig og svare på det der. men du kan nok lese deg opp og finne svar her. men mulig en slik løning kan bli dyr?? http://forum.eeeuser.com/ eller her?? http://www.mfactors.com/categories/Solid-State-Disk-%28SSD%29/--70mm-Mini-PCIe-SATA/ Endret 7. november 2010 av leifeinar Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Simen, funker de høyttalerene ok? eller er det dealextreeme leveringstid enda? De fungerer helt fint. Mye bedre enn noen innebygde høyttalere i bærbare PCer som jeg har hørt til nå, men bare for å sette det på rette plass: En Tivoli-radio låter bedre. Lenke til kommentar
sådetså Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Asus EEE har ikke HDMI , men går det ann å fikse det på et vis ? Tenker da på om skjermkort delen på hovedkorte har en slags utgang hvor man kan lodde på en HDMI port eller no !!!! Men jeg er kansje vel optimistisk nå ;p ( tenker å bruke min Asus EEE som HTPC på tv som mangler VGA ) Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Asus EEE har ikke HDMI , men går det ann å fikse det på et vis ? Tenker da på om skjermkort delen på hovedkorte har en slags utgang hvor man kan lodde på en HDMI port eller no !!!! Men jeg er kansje vel optimistisk nå ;p ( tenker å bruke min Asus EEE som HTPC på tv som mangler VGA ) Hvis du får til dette på en eller annen måte, så husk at oppløsning blir ganske kjip. Jeg har testa med VGA, og oppløsningen der er i bestefall ok. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) sådetså: Nei, det går ikke fordi det ikke er noen digital utgang på maskina. Det er enklere og bedre å bruke den analoge d-sub-kabelen til TVen. Redigert: Mulig det finnes noen USB-baserte skjermkort men det er en teknisk stygg løsning. Endret 8. november 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Asus EEE har ikke HDMI , men går det ann å fikse det på et vis ? Tenker da på om skjermkort delen på hovedkorte har en slags utgang hvor man kan lodde på en HDMI port eller no !!!! Men jeg er kansje vel optimistisk nå ;p ( tenker å bruke min Asus EEE som HTPC på tv som mangler VGA ) hvorfor trenger du HDMI til den oppløsningen som asus eee har? er ikke en wdtv e.l. mer egnet? Lenke til kommentar
Epp Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Vanskelig og svare på det der. men du kan nok lese deg opp og finne svar her. men mulig en slik løning kan bli dyr?? http://forum.eeeuser.com/ eller her?? http://www.mfactors.com/categories/Solid-State-Disk-%28SSD%29/--70mm-Mini-PCIe-SATA/ Hadde lest der. var på jakt etter noen som solgte det jeg trenger i Norge. tror jeg nok heller bare kjøper et 32Gb SD kort så jeg får bukt med plassmangelen. SSD er noe skit... Kanskje gangbart i fremtiden, men for dyrt og smått nå. Lenke til kommentar
sådetså Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Asus EEE har ikke HDMI , men går det ann å fikse det på et vis ? Tenker da på om skjermkort delen på hovedkorte har en slags utgang hvor man kan lodde på en HDMI port eller no !!!! Men jeg er kansje vel optimistisk nå ;p ( tenker å bruke min Asus EEE som HTPC på tv som mangler VGA ) hvorfor trenger du HDMI til den oppløsningen som asus eee har? er ikke en wdtv e.l. mer egnet? Når du kobler Asuss EEE til HD skjerm via VGA eller HDMI så er det ikke noe problem å få Full HD 1080p. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Når du kobler Asuss EEE til HD skjerm via VGA eller HDMI så er det ikke noe problem å få Full HD 1080p. http://www.hdtvsupply.com/coviorvgaaut.html?gclid=COn1rYqDoZICFQsnxgodzhOdRA Lenke til kommentar
Thomas_st Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Trenger ikke sånn dyr konverter. Jeg har koblet min EEE 1000H til tv'n med VGA-kabel og får da 1920x1080 60Hz. Klarer ikke å spille av filmer i den oppløsningen, men for generell nettbruk går det fint. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Vurdere å oppgradere den ande SSDen i konas Asus 901 pga treighet i den originale (11Mb/s write) og plassmangel. Men fins det andre kort å få tak i i Norge? Maskinen har ikke ZIF kontakt. It24.no har SSDer til 901. De er langt fra like kjapp som skikkelige 2.5" SATA-SSDer (Crucial C300, OCZ Vertex 2), men de er i hvert fall kjappere enn søppelet som står i 901 originalt. Her er ytelsen av Mini 2 64 GB ganske fersk, og her er ytelsen etter en del bruk og tukling. Jeg er ikke sikker på om det er bruken eller tuklingen som har gjort at skriveytelsen har gått såpass ned. Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Min Ubuntu 10.04 på 901 er nå full på systemdisken. Noen tips til "lette" linux-distroer jeg kan legge inn med hovedvekt på ressursbruk? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Noen som har erfaring med 1215N? Skal kjøpe meg en laptop i størrelse 11-12", men at tastaturet er bra er veldig viktig for meg. På 11" EEE PC ser ikke tastaturet veldig bra ut, men denne i 12" ser det bedre ut. Hvordan er det med HD-avspilling på denne? Bør vel ikke være noe problem? Batterikapasitet? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg vil gjerne høre fra noen som har 1015pn På denne videon ser den rimelig brukbar ut: Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Min Ubuntu 10.04 på 901 er nå full på systemdisken. Noen tips til "lette" linux-distroer jeg kan legge inn med hovedvekt på ressursbruk? Det finnes mye rart du kan prøve deg på men problemet er gjerne at noe mangler på hardware-støtte..kanskje du bare skal reinstallere? Mener å ha lest et sted at 9.04 skal være den beste ubuntu-distroen til 'ur-eee'. Har ubuntu 9.10 netbook remix på en 701 selv og jeg har ikke fått inn en oppdatering på månedsvis. Aner ikke hvorfor men det kan jo godt være disken som er full...(orker ikke sjekke) Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Min Ubuntu 10.04 på 901 er nå full på systemdisken. Noen tips til "lette" linux-distroer jeg kan legge inn med hovedvekt på ressursbruk? Det finnes mye rart du kan prøve deg på men problemet er gjerne at noe mangler på hardware-støtte..kanskje du bare skal reinstallere? Mener å ha lest et sted at 9.04 skal være den beste ubuntu-distroen til 'ur-eee'. Har ubuntu 9.10 netbook remix på en 701 selv og jeg har ikke fått inn en oppdatering på månedsvis. Aner ikke hvorfor men det kan jo godt være disken som er full...(orker ikke sjekke) Ur-Eee, ja. hehe. La inn nettopp Linux Mint. Jeg merker en nevneverdig forskjell fra Ubuntu. Mye raskere. Anbefales! Lenke til kommentar
Junior91 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 La også nettop inn Linux Mint, beste jeg har prøvd til nå. Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Noen som har inngående kunnskap om hvorfor jeg opplever Mint som et mye "raskere" OS enn Ubuntu? Såvidt jeg vet så bygger Mint på Ubuntu.. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Moduler lastet og programvare kjørt bruker mindre cpu sykluser og/eller minne. Koden er levert mere optimalisert for akkurat din arkitektur. Det hele koker vel ned til diverse "settings" innenfor rammen av OSet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå