lamabodo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Ayayay, installasjon av ubuntu/xubuntu fra usb var jaggu hat. Prøvd og feilet i hele dag, og null fremgang. Så blir nok bare for meg å punge ut 3-400kr for en usb-dvdbrenner gitt nederlag er virkelig ikke noe jeg takler bra Hvor støter du på vansker? Jeg også bannet mye før jeg fikk til usb-nettinstallasjonen, men det gikk faktisk i orden til slutt. Ubuntu funker overraskende bra, må jeg si. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Asus allows memory upgrades to EEE Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 *snip snap* Hvilken versjon bestilte du? Og hva var prisen? 4G svart 2800 med frakt Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 *snip snap* Hvilken versjon bestilte du? Og hva var prisen? 4G svart 2800 med frakt Ok. Klinte til med 8gb harddisk, og 1 gb minne jeg. Sort. 3400kr inkludert frakt. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Ingenting nytt om norsk release på denne saken? Inbiller meg at dette er en dings jeg gjerne vil ha en form for reklamasjonsrett på. Mars har det vært snakk om en stund. Det betyr vel april-mai Lenke til kommentar
kesse Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 jeg mener å hørt noen rykter om mars april her i norge, Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Ingenting nytt om norsk release på denne saken? Inbiller meg at dette er en dings jeg gjerne vil ha en form for reklamasjonsrett på. Mars har det vært snakk om en stund. Det betyr vel april-mai Goddamnit, håpet på en sånn til semesterstart på universitetet. Hva pokker skal jeg med en laptop til 6k når alt jeg trenger er et skriveprogram og en og annen WC3 session Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 *snippety snappety* Goddamnit, håpet på en sånn til semesterstart på universitetet. Hva pokker skal jeg med en laptop til 6k når alt jeg trenger er et skriveprogram og en og annen WC3 session Hihi.. Jeg klarer ikke vente = jeg bestilte fra taiwan Man har jo 1 års garanti uansett, man må bare sende den til taiwan da... Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Ayayay, installasjon av ubuntu/xubuntu fra usb var jaggu hat. Prøvd og feilet i hele dag, og null fremgang. Så blir nok bare for meg å punge ut 3-400kr for en usb-dvdbrenner gitt nederlag er virkelig ikke noe jeg takler bra Hvor støter du på vansker? Jeg også bannet mye før jeg fikk til usb-nettinstallasjonen, men det gikk faktisk i orden til slutt. Ubuntu funker overraskende bra, må jeg si. Jeg har fulgt denne guiden, og forsåvidt denne også. Prøvde først med xubuntu siden det er den "versjonen" jeg helst vil ha, kom meg gradvis fremover og fikk til at den bootet og live"CDen" skal boote. Men så stopper den opp ved noe som "SCSI 3 0 0 0 mounted sdc" eller noe slikt. og så kommer jeg ikke videre, jeg blir gitt muligheten til å rette opp i hva nå enn som er feil ved et et slags rescue terminal eller noe slikt, BootBox trur jeg det het. Dette er da ikke nettinstallasjon. Med nettinstallasjon kom jeg fint frem til selve installeringa, men den finner ikke noe nettverk eller netverksenheter. Så da ga jeg opp det. Noen tips? Så kan jeg fortsatt avbestille min bestilling på komplett før i morgen tidlig. Edit: Gjør et par forsøk til nå, men hvordan fikk du/dere ethernet til å funke? Bare funka det sånn uten videre? Jeg prøvde å la den være koblet til trådnettet før jeg startet installasjonen nå så får vi se... Edit2: Vel det var ikke mer som skulle til, nå får vi se om det går å fullføre installasjonen da, og se om ikke jeg får installer xubuntu med det samme. Endret 10. desember 2007 av kvitrafn Lenke til kommentar
lamabodo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Ayayay, installasjon av ubuntu/xubuntu fra usb var jaggu hat. Prøvd og feilet i hele dag, og null fremgang. Så blir nok bare for meg å punge ut 3-400kr for en usb-dvdbrenner gitt nederlag er virkelig ikke noe jeg takler bra Hvor støter du på vansker? Jeg også bannet mye før jeg fikk til usb-nettinstallasjonen, men det gikk faktisk i orden til slutt. Ubuntu funker overraskende bra, må jeg si. Edit2: Vel det var ikke mer som skulle til, nå får vi se om det går å fullføre installasjonen da, og se om ikke jeg får installer xubuntu med det samme. Jeg fulgte guiden på wiki.eeeuser.com/ubuntu. Nett-install funket etterhvert veldig greit, faktisk. Xubuntu skal være like greit å få inn som ubuntu, siden begge er valg i pakke-valgs-menyen du kommer til etterhvert i installasjonen. Wikien inneholder også fin og grei info om hvordan du får trådløskortet opp å gå med madwifipatchen sånn at du slipper ndiswrapper. Denne tråden på eeeuserforumet er uvurderlig for å optimalisere x/k/ubuntu. En uvanlig hjelpsom mann som har lagt opp ei rekke script som gjør oppsett av acpi, init, trådløsnett og alle andre moduler til en lek. Hadde gjort helga mye enklere om jeg hadde funnet den før, men. Ikke gi opp! Edit: husk å sette opp installasjonen for å minimere diskskriving, så varer ssd-en lengre. Det er visstnok kosher å bruke et journaling filesystem, selv om det skriver mer enn f.eks. ext2. Fordelen er at et journalingsystem er mer robust mot datatap ved "uheldige" shutdowns, jeg bruker jfs som er optimalisert for low-spec-maskiner. Men, mount rot med -noatime eller -relatime i fstab. Du kan også følge wiki-instruksjonene på eeeuser for å logge til ramdisk. Edit 2: Jepp, av en eller annen grunn finner ikke netinstalleren trådnettverket hvis du ikke er plugget i fra starten av. Jeg opplevde også å måtte boote til xandros med nettverkspluggen i før installeren ville finne trådnettet. Endret 10. desember 2007 av lamabodo Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Funket fint nå og jupp, setter opp logging osv til rammen. Var my enklere enn jeg skulle ha det til bare jeg fikk det ut av hodet at jeg ikke skulle bruke netinstall så gikk det knakanes lett Og jupp, xubuntu var en av pakkevalgene. Perfekt asus-allows-ram-upgrades Også godt å vite, hvertfall for de som kjøper seg en i europa/norge når den tid kommer ( er vel ute i england menmen ) Edit: Fikk alikevel ikke trådløskortet til å funke :/ Men kan jo være noe med at det er xubuntu istede for ubuntu så scriptet ikke er helt rett. Får se litt på det i morra. Endret 10. desember 2007 av kvitrafn Lenke til kommentar
lamabodo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Edit: Fikk alikevel ikke trådløskortet til å funke :/ Men kan jo være noe med at det er xubuntu istede for ubuntu så scriptet ikke er helt rett. Får se litt på det i morra. Madwifi har lagt opp patchen igjen, så nå skal det funke greit å følge denne oppskrifta: sudo apt-get install build-essential wget 'http://madwifi.org/attachment/ticket/1679/madwifi-ng-0933.ar2425.20071130.i386.patch?format=raw' wget http://snapshots.madwifi.org/madwifi-ng/madwifi-ng-r2756-20071018.tar.gz tar zxvf madwifi-ng-r2756-20071018.tar.gz cd madwifi-ng-r2756-20071018 patch -p0 < ../madwifi-ng-0933.ar2425.20071130.i386.patch?format=raw make clean make sudo make install og så bare reboote. Endret 10. desember 2007 av lamabodo Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) ser at jeg i løpet av natten har fått mail om at min Eee er sendt gleder meg som en unge til å få den! meen; nå er det natta for en som jobber nattskift gitt! Endret 11. desember 2007 av n00ky Lenke til kommentar
Phyro Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Jeg ser også at den jeg kjøpte før helgen er sendt nå i natt. Får bare håpe den kommer til helgen. Edit: Fikk mailen med sporingsnummer i natt, men pakken var sendt allerede på lørdag. 10.12.07 13.46 UTSENDT FORENKLET TOLLBEHANDLING 2061 GARDERMOEN 10.12.07 10.21 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN 10.12.07 10.21 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN 08.12.07 10.23 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE Dette ser da litt mystisk ut... Får håpe det ikke blir noe tull med toll. Endret 11. desember 2007 av Phyro Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg ser også at den jeg kjøpte før helgen er sendt nå i natt.Får bare håpe den kommer til helgen. Edit: Fikk mailen med sporingsnummer i natt, men pakken var sendt allerede på lørdag. 10.12.07 13.46 UTSENDT FORENKLET TOLLBEHANDLING 2061 GARDERMOEN 10.12.07 10.21 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN 10.12.07 10.21 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN 08.12.07 10.23 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE Dette ser da litt mystisk ut... Får håpe det ikke blir noe tull med toll. Ser ut som den har blitt tatt ja. Hvem bestilte du av? Lenke til kommentar
Phyro Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Har bestilt av samme som mange andre her, ayi45tw (Taiwan) Ba ham sette 100$ på gaveinnpakningen som verdi. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Har bestilt av samme som mange andre her, ayi45tw (Taiwan)Ba ham sette 100$ på gaveinnpakningen som verdi. Hmm. Da skal den jo gå igjennom. Men er jo litt merkelig at det står "Stoppet for importfortolling" og "UTSENDT FORENKLET TOLLBEHANDLING". Har selv bestilt av han, så får se hva som skjer. Ring EMS og hør: 81000177, de kan svare på om det ble toll. Fortell oss hvordan det gikk da. Endret 11. desember 2007 av sir-alex Lenke til kommentar
Phyro Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Pakken hadde ikke gått gjennom som gave. Det betyr at jeg må betale moms. Verdien på pakken var visst 400 kroner, heldigvis. Jeg får nesten se hva det kommer på når pakken kommer. (Forhåpentligvis i morgen) Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Pakken hadde ikke gått gjennom som gave.Det betyr at jeg må betale moms. Verdien på pakken var visst 400 kroner, heldigvis. Jeg får nesten se hva det kommer på når pakken kommer. (Forhåpentligvis i morgen) Heldig med lav verdi. Men da syns jeg du burde skrive det i "feedback'en" til selgeren, at han sa at du skulle slippe toll. Han pakker de jo inn i gavepapir også. Når bestilte du foresten? Endret 11. desember 2007 av sir-alex Lenke til kommentar
Phyro Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg bestilte på torsdag kveld. Pakken skulle egentlig kommet i dag, men han jeg ringte og snakket med på EMS angående fortolling sa det var forsinkelser på alt unntatt det som skulle til Bergen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå