Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Bruker EEEen mindre nå enn før, har en Viliv S5 4.8" UMPC med Windows 7 som er mye enklere å dra med seg og som tar mye mindre plass. Tror neppe jeg kommer til å kjøpe netbook neste gang jeg skal ha ny portabel.

Lenke til kommentar

Aldri sett poenget med at Atom bruker så lite strøm når nordbroa/IGP bruker mye mer enn prosessor. Greit nok at det trekker ned med mindre strøm på CPU, men synes virkelig at de burde tenke på NB også.

 

En annen ting er hvorfor de skal ha så bråkete vifte når CPU makser 30'C! Hva med å heller putte på en liten kjøleribbe istedet for å legge en tynn aluminiumsplate delt med NB.

 

Ellers fungerer min 1101HA kjempebra, men er fortsatt gretten over at GMA500 har elendig Linux-støtte.

Lenke til kommentar

Testet Ubuntu 10.04 på eeepc 901, det var en meget hyggelig opplevelse. Alt jeg testet funket flott. Den har en SSD på 4GB for OS. selv etter å ha lagt inn vlc, java, flash etc. var det godt over 1GB ledig. Den booter kjapt og kommer opp fra resume meget raskt. Jeg er imponert over ytelsen, den virker responsiv og rask i bruk. Med nedre panel på autohide, fjerning av bokmerkelinje og statuslinje på firefox, synes jeg skjermen funker fint.

Lenke til kommentar

Testet Ubuntu 10.04 på eeepc 901, det var en meget hyggelig opplevelse. Alt jeg testet funket flott. Den har en SSD på 4GB for OS. selv etter å ha lagt inn vlc, java, flash etc. var det godt over 1GB ledig. Den booter kjapt og kommer opp fra resume meget raskt. Jeg er imponert over ytelsen, den virker responsiv og rask i bruk. Med nedre panel på autohide, fjerning av bokmerkelinje og statuslinje på firefox, synes jeg skjermen funker fint.

 

Det er hyggelige nyheter. Var det RC'en du testa?

Lenke til kommentar

Finnes det faktisk noen som bruker eee til noe annet enn internet? :ermm:

 

Ja!!! Jeg bruker min 901 til å skrive kode hver gang jeg har noen minutter på T-banen, er med kona på shopping, venter på barna på speider osv. Jeg har installert gentoo Linux og skriver Common Lisp, Python, VHDL, Java (for Android), LaTeX dokumentasjon osv. Deretter pusher jeg koden til et GIT repository på den stasjonære maskinen min.

Lenke til kommentar

Jeg har en 1005HA. Når den er i bruk, bråker den ikke nevneverdig, men når den er idle, kommer en høyfrekvent suselyd med avbrudd. Det samme kan fremkalles ved å skru ned på lysstyrken til skjermen. Hva skyldes dette, og kan jeg gjøre noe med det annet enn å vente til jeg blir gammel nok til å ikke høre slike lyder?

Lenke til kommentar

Det kan nok tenkes at spenningen til skjermen styres vha. ulike duty cycles (PWM), og at noen resonnerer med andre komponenter.. Kanskje. Tror jeg har nyeste BIOS-oppdatering, men en løsning kan jo være å stille lysstyrken for idle til en som bråker mindre dersom det er mulig (Windows 7) :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja!!! Jeg bruker min 901 til å skrive kode hver gang jeg har noen minutter på T-banen osv.

 

:cry: Men nå har den begynt å krasje :cry: Kjørte memtest86 og ser at det er stuck memory feil :cry:

 

Ringte ASUS. Hadde ikke serienummer siden den lappen var slitt vekk. Lappen hvor det står "ASUS Rock Solid - Heart Touching" er derimot like fin... Serienummeret stod også på baksiden av batteriet. Garantien gikk desverre ut i fjor (kjøpt i USA).

 

Skal jeg kjøpe memory eller ny maskin? Vil helst ha en like liten maskin med minst like bra batterikapasitet. Man kanskje ikke ASUS siden den ikke varer lenger og de har dårlig garantiordning.

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp EEE Box 1012 for bruk til media. Alt fungerer storartet, unntatt streaming av video. De aller fleste steder hvor video kan streames fra, TV3.no, youtube, voddler ++ hakker bildet noe enormt, men lyden er helt fint. Sitter på UiO's nettverk så det er aldeles ingenting i veien med linja...

 

Er EEE Box'en for svak til å streame???

Lenke til kommentar

Litt begrepsforvirring: kommer til å kjøpe en netbook som reisemaskin i nær fremtid, men aner ikke hva forskjellene mellom alle de forskjellige EEE-modellene er. Har jeg forstått det rett om essensen av forskjellen mellom 1005PE og 1008HA er at 1005 er tykkere, tyngre og har lengre batteritid? Er det eventuelt andre modeller jeg burde ha tatt med i vurderingen?

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...