Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om noen har tenkt å oppgradere ifra winxp til win7 på en 1008HA (eller muligens andre modeller og)

SKJEKK BIOS VERSION FØRST!

 

Jeg gjorde ikke det, og min bios støttet ikke windows 7. fikk instalert og alt virket greit, men ble plaget med blank screen ofte, og windows ville ikke boote bestandig heller. samt at driverene ikke ville instalere seg pga feil bios version.

 

For å flashe bios, må man enten ha Windows XP, eller en USB minnepenn som støtter FAT16.

 

Har bare minnepenn som støtter FAT32, så nå er XP på tur inn på maskina igjenn, bare for å få flasha bios..

 

Så husk å flashe bios før du tar adjø med windows xp.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Det er da bare å formatere minnepinnen det, med normal FAT filsystem. Har oppgradert BIOS selv, riktignok på 1101HA, men 1008 er nå nyere så den er iallefall ikke mindre avansert

Lenke til kommentar

jo, men ligger 2 timers kjøring unna, og skal ikke dit igjenn før til neste helg :p

Men driver å legger xp på minnepennen nå, tar litt tid å formatere pga 32gb, men skal prøve å få lakt inn xp via minnepennen, å deretter flashe bios.

 

Av en eller annen grunn så får jeg bare bluescreen om jeg prøver å legge inn xp via den eksterne cd-rommen. har prøvd med 3 forskjellige plater, både norsk å engelsk.. går heldigvis fint å instalere windows 7 med den, så jeg slipper å lage minnepenn med det og :p

Lenke til kommentar

Installerte win7 på en EEE-1008HA, uten først å flashe bios. Det sies at man i etterkant kan flashe med minnepenn m/fat16 (altnativt rulle tilbake til xp - flashe bios - for deretter installere win7) Kan noen peke til en guide/how-to flashe bios med fat16 minnepenn? Hva med det der med bios slick støtte?

Lenke til kommentar
Skal til å kjøpe meg Asus EEE 1101 2g ram/250g hd/Win 7

 

Har lest at disse er ganske trege, er det noen måte å tweeke win7 på slik at det blir som de med XP, som jeg har lest er veldig raske!

Jeg har hørt at de er ganske raske... De leveres med en noe forenklet utgave av Win7 kalt "Starter", som ikke har Aero og sånt. Har XP på min 1001HA og den er rask. Min morfar har en HP Mini med samme specs, bare med Win7, og den er ganske rask syns jeg ;)

Lenke til kommentar
Skal til å kjøpe meg Asus EEE 1101 2g ram/250g hd/Win 7

 

Har lest at disse er ganske trege, er det noen måte å tweeke win7 på slik at det blir som de med XP, som jeg har lest er veldig raske!

Jeg har hørt at de er ganske raske... De leveres med en noe forenklet utgave av Win7 kalt "Starter", som ikke har Aero og sånt. Har XP på min 1001HA og den er rask. Min morfar har en HP Mini med samme specs, bare med Win7, og den er ganske rask syns jeg ;)

De maskinene jeg har sett har home premium, ikke starter.

Har prøvd både 2GB og 1GB versjonen med W7, og kan ikke si at jeg merket noen forskjell i de fleste oppgaver. Dersom du liker å surfe med 10+ faner eller mer, med mange bakgrunnsprogrammer, så vil du nok merke forskjell, men største flaskehals i disse maskiene er uansett 1. harddisk 2. prosessor. Med andre ord, så lenge du gjør oppgaver som prosessoren klarer å holde følge med, så vil den være like rask som en maskin med en topp prosessor og samme harddisk.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Laderen til min Asus EEE PC 1005HA funker ikke lengere. Maskinen (med laderen så klart) er ca et halvt år. Noen som har ide om hva jeg skal gjøre?

 

Gjelder vanlig reklamasjon her? Må jeg sende maskinen og laderen inn? Naskinen er kjøpt på netshop

 

Flere som plages med laderen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...