Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Det er ikke lav oppløsning på 1101HA. Enten har du på for stor størrelse på ikonene, eller så er det feil skjermoppløsning den er stilt inn på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke lav oppløsning på 1101HA. Enten har du på for stor størrelse på ikonene, eller så er det feil skjermoppløsning den er stilt inn på

Er 1001HA (Seashell) jeg har ;)

Mvh

Halvard

Edit: Altså med oppløsningen 1024x600p

Endret av bellduck
Lenke til kommentar
Bare å google litt etter hvilken oppløsning du skal ha :)

Litt vanskelig å annbefale wallpapers, når man ikke vet om du vil ha biler, damer, anime eller frosker :p

Hehe det er jo sant. Tenkte kanskje noen hadde funnet noen bra Eee wallpapers ;)

Edit: Altså noen med Eee logoen, evt. Asus logo.

Endret av bellduck
Lenke til kommentar

Hvilken SSD disk anbefales til Eee 900?

Har sett på disse to:

http://www.mydigitaldiscount.com/SPD/mydig...-1254419478.jsp

http://www.mydigitaldiscount.com/SPD/runco...-1231823079.jsp

Passer den siste til Eee 900? Den har mye bedre hastightet. Er det lang leveringstid fra mydigitaldiscount? Er det evt noen andre plasser man får det like rimelig?

EDIT:

Fant denne SSD'en. Virker utrolig rask og enkel å montere.

Fant også denne hos it24.no, se tekst over bildet "S56". Treigere enn den i fra mydigitaldiscount, men på lager i norge.

Friser å ta den ifra mydigitaldiscount så lenge leveringstiden ikke er så lang, noen som har erfaringer ang det?

Endret av Torjus
Lenke til kommentar

Noen som har en oppskrift på hvordan man kan få hardwareaksellerasjon for skjermkortet i ubuntu linux?

Tenkte jeg skulle installere ubuntu linux som et alternativt os i tillegg til windows 7. Men ble skuffet da jeg ikke fikk kjørt maks oppløsning... :thumbdown:

EDIT: Har Asus EEE 1101HA 250 gb hd, 4 gb minne. Denne skal ha intel GMA500 som ikke har driverstøtte fra intel i linux.

Endret av kaffegruff
Lenke til kommentar
Noen som har fått med seg når 1005pe eller 1201n kommer til landet?

Og så har Komplett fått den i listene sine. Ser også at 1005P er på vei inn.

1005P ser ut til å være samme maskin med svakere batteri (48Wh istedenfor 63Wh)

Hm, mener du at Komplett.no har fått 1201n i listene sine? Jeg søkte ihvertfall på "1201n" og fant ikke noe. Eller har du litt in-side info ang. Komplett.no sine lister før de blir publisert? :p Trenger sårt at denne kommer til Norge/Skandinavia snart, sammen med en kompis, så trenger all info jeg kan få om når man kan bestille denne med norsk/skandinavisk tastatur :) Gjerne ca pris også!

Endret av HaZnO
Lenke til kommentar

Sitter å leker litt med tanken på å legge inn win7 ultimate på min asus eee 1008HA med 1gb ram og n280 cpu.

Bruker win7 på alle andre maskiner jeg rører, så føles rart å bruke xp på denne.

Er det mye ytelse som går tapt? spiller en del spill på eee'en, som f.eks Peggle, 1nsane, rollcage og rollcage 2, Trials 2 osv.

Vil disse spillene fortsatt gå smooth om jeg instalere win7?

Har key og plate klar, og en del nattevakter på lur (veldig lite å gjøre på nattevakter) så hadde egentli passet flott å få lakt inn win7..

Lenke til kommentar

Jeg kjører Win7 på min MSI Wind U100 (med Intel Atom N270 1.6GHz CPU) uten problemer (riktignok oppgradert til 2GB RAM), og når det gjelder ytelse er WoW spillbart på den (riktignok med lav FPS, men mer kan man ikke forvente av Intel GMA 950). Kravene til Win7 ifølge Microsoft er "1 gigabyte (GB) RAM (32-bit) or 2 GB RAM (64-bit)", så dette burde gå uten problemer.

I værste fall kan du legge inn Win7 som dual boot for å teste, deretter fjerne XP dersom du er fornøyd, og slå sammen partisjoner osv i etterkant så du slipper å ha den tidligere XP-partisjonen separat.

Noen som vet noe mer om Asus Eee PC 1201n lansering i Norge/Skandinavia? Det begynner å haste, og må vite om det er snakk om dager, uker eller måneder. Vet andre steder i Europa har fått den inn, men mangler jo det Norske/Skandinaviske tastaturet da :(

Endret av HaZnO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...