Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

1101HA er for svak til hva? Jeg synes det virker som folk har totalt feil forventninger til en miniPC. For det første ville det ikke falt meg inn å kjøre Win7 Aero på en PC med dette skjermkortet.

Z520 er helt topp kombinert med chipsettet som aksellererer HD film. Den tilfredstiller alle oppgaver jeg ønsker på en miniPC og da har jeg ikke forventninger om at den skal løse alt en Desktop eller dyrere laptop kan svelge unna.

Smart bruk (ikke hodeløs) er viktig med minibærbar.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Ser det er flere som begynner å få 1101HA her nå, super PC. Har XP utgaven, oppgrader med 2GB RAM, Windows 7 Ultimate, matt skjerm og snart vinylskin for å bli kvitt den glansete plastikken. Kjører flere PCer her men det er alltid 1101ha jeg tar tak i når jeg skal skrive artikler, pga tastaturet som er helt nydelig å bruke. Forskjellen mellom tastatur av typden som er på 1101ha (falsk chiclet) og normalt tastatur er omtrent som forskjellen mellom resistive og capacitive touchskjerm, slipper å banke knappene ned i tastaturet for at den skal reagere. Legg til ypperlig formfaktor, god skjerm (vel, ikke den glossy standarddriten men når du har fått den matt er den nydelig), portabilitet og god batteritid så kunne jeg ikke brydd meg mindre om at CPUen ikke kjører photoshop like bra som en gigantisk desktop. Navnet "netbook" er ikke helt tilfeldig, slike PCer er ment for lett bruk, ikke CPU intensive oppgaver

Lenke til kommentar
Ser det er flere som begynner å få 1101HA her nå, super PC. Har XP utgaven, oppgrader med 2GB RAM, Windows 7 Ultimate, matt skjerm og snart vinylskin for å bli kvitt den glansete plastikken. Kjører flere PCer her men det er alltid 1101ha jeg tar tak i når jeg skal skrive artikler, pga tastaturet som er helt nydelig å bruke. Forskjellen mellom tastatur av typden som er på 1101ha (falsk chiclet) og normalt tastatur er omtrent som forskjellen mellom resistive og capacitive touchskjerm, slipper å banke knappene ned i tastaturet for at den skal reagere. Legg til ypperlig formfaktor, god skjerm (vel, ikke den glossy standarddriten men når du har fått den matt er den nydelig), portabilitet og god batteritid så kunne jeg ikke brydd meg mindre om at CPUen ikke kjører photoshop like bra som en gigantisk desktop. Navnet "netbook" er ikke helt tilfeldig, slike PCer er ment for lett bruk, ikke CPU intensive oppgaver

Da har jeg fått min fine blå 1101HA. Må si jeg er veldig fornøyd med både skjerm og utseende, spesielt siden blåfargen er mer diskret enn det kan se ut som på bildene.

Synes det tok uhorvelig lang tid å initialisere, men slik er det kanskje på hvilken som helst pc når man starter win7? Merker også litt lag når jeg skrur lyden opp og ned mens jeg ser video på youtube for eksempel. Nå har jeg ikke avinstallert all bloatware enda, så det vil jo kanskje hjelpe (hva finnes egentlig av slikt?)

Jeg har logitech edge (og G15) på min beste stasjonære og det er nok et litt bedre tastatur. Likevel er jeg positivt overrasket over tastaturet på junior.

Mulig det er besvart før, men hva skal man med partisjonen med 10 GB? Brukes den til noe?

T.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min fine blå 1101HA. Må si jeg er veldig fornøyd med både skjerm og utseende, spesielt siden blåfargen er mer diskret enn det kan se ut som på bildene.

Synes det tok uhorvelig lang tid å initialisere, men slik er det kanskje på hvilken som helst pc når man starter win7? Merker også litt lag når jeg skrur lyden opp og ned mens jeg ser video på youtube for eksempel. Nå har jeg ikke avinstallert all bloatware enda, så det vil jo kanskje hjelpe (hva finnes egentlig av slikt?)

Jeg har logitech edge (og G15) på min beste stasjonære og det er nok et litt bedre tastatur. Likevel er jeg positivt overrasket over tastaturet på junior.

Mulig det er besvart før, men hva skal man med partisjonen med 10 GB? Brukes den til noe?

T.

Partisjonen på 10 Gb inneholder, som Cpt. Ødegård allerede har påpekt, et image av operativsystemet på maskinen. Dette inkluderer og all bloatwaren.

Mitt tips er å bruke medfølgende cd til å kjøre en ren innstallasjon av windows 7 uten all bloatware. 10 Gb partisjonen kan jo beholdes, men jeg har reformatert hele harddisken etter eget ønske. Av Asus programmer har jeg lagt inn live update, asus update (for bios) og program for snarveier.

Ved å gå til klassisk windows - utseende (skru av aero), er ytelsen mer enn bra nok for mitt vedkommende. Anbefales.

Lenke til kommentar

De finnes rimelige på Ebay og Amazon, men etter å ha hørt litt rundt er det visst ikke så lett/billig å få ting inn i landet derfra. Mange av selgerne på Ebay sendte i hvert fall ikke til Norge, og så var det en som sa at Amazon ikke solgte elektronikk til Norge.

Netshop har OCZ sine, men det er altfor dyrt til å bruke i en 901.

Lenke til kommentar
De finnes rimelige på Ebay og Amazon, men etter å ha hørt litt rundt er det visst ikke så lett/billig å få ting inn i landet derfra. Mange av selgerne på Ebay sendte i hvert fall ikke til Norge, og så var det en som sa at Amazon ikke solgte elektronikk til Norge.

Netshop har OCZ sine, men det er altfor dyrt til å bruke i en 901.

Da gir jeg beng i SSD'en så lenge, den originale funker greit til mitt bruk.

Denna RAM'en da, åssen er det med den?

Lenke til kommentar
Jeg vet ingenting spesifikt om RAM-kompatibilitet på den (jeg synes 1 GB holder greit nok), men siden det er Intel 945G-brikkesett burde det meste gå greit.

DDR2-533 SO-DIMM bør være bankers, side det er det som står i den fra før.

Hjertelig takk for info! :)

1GB er i underkant til Windows 7...

Lenke til kommentar

Jeg har en maskin med 0,5 GB ram og Win7. Det fungerer. Jeg skal ikke påstå det er kjapt eller smidig men det kan brukes uten å rive seg i håret.

Uansett så er hverken XP eller W7 spesielt smidig med 1 GB, og i hvert fall ikke Vista.

1 GB kan derimot være en god kombinasjon med et lettere OS enn Windows.

Kanskje endrebjo allerede har et lett OS på den maskina?

Lenke til kommentar
Jeg har en maskin med 0,5 GB ram og Win7. Det fungerer. Jeg skal ikke påstå det er kjapt eller smidig men det kan brukes uten å rive seg i håret.

Uansett så er hverken XP eller W7 spesielt smidig med 1 GB, og i hvert fall ikke Vista.

1 GB kan derimot være en god kombinasjon med et lettere OS enn Windows.

Kanskje endrebjo allerede har et lett OS på den maskina?

Nei du sier noe der, river meg ikke i håret, men det er irriterende å sitte og vente på maskina titt og ofte.

Ubuntu 9.10 Netbook remix går kjapt nok med 1 GB. I tillegg har jeg Win XP som bruker 175 MB RAM, og der er det selvfølgelig nok med 1 GB. Men feelingen på XPen blir totalt ødelagt pga. dårlig diskytelse.

Lurer på om diskytelsen er med på å ødelegge helhetsinntrykket av W7 for meg og.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en 1101HA her om dagen, og satte i strømmen og fiklet litt med pcen, VLC, Firefox etc.

Siden jeg gjorde dette har jeg ikke hatt noe tid til å prøve pcen mer, men nå starter den ikke uten strømadapteret...

Noen som har noen tips?

FOrøvrig, jeg HAR satt i batteriet...

edit : Ser ut til at det står 0% på batteriet, og at det er "charging". Kan ikke se at den tar noe lading, den har også tidligere idag stått med laderen i i flere timer.

Kjøpte pcen for en nært forestående ferie og er usikker på om ASUS er raske nok til å "handle" saken før jeg reiser...

Noen som har peiling på hvor lang tid Asus bruker på å få sendt meg enten en ny pc eller pcen tilbake med nytt batteri?

Endret av Hachon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...