Gjest Slettet+89234341 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Nå har ikke jeg studert hastighetene så nøye og gir forsåvidt blaffen, poenget var at de SSDene som kom med de første netbooksene var trege. Noen modeller (husker ikke hvilke) var så trege at du måtte deaktivere caching i firefox for at den i det hele tatt skulle bevege seg Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 tror jeg blir og prøve en intel X25-M 80 gig i min EEE, er spent på om det blir noen ytelses forskjell, eller om ATOM bremser hele greiene??? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Noen oppgaver er disk-intensive, andre er CPU-intensive. Noen ganger overlapper det også med oppgaver som er intensive på både CPU og disk. Poenget mitt er at det ikke er noen automatikk i at begge deler stresses hardt samtidig og at disse alltid er godt balansert. Du vil med andre ord merke ytelseforbedringer i noen situasjoner og mindre eller ingenting i andre situasjoner. Siden disk ofte er en flaskehals så tror jeg du vil merke stor forbedring ganske ofte. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Har skjønn tegningen så langt men spent på hvordan det blir i praksis, mener egentlig det er tull og koste på en 1800,- disk i ei maskin til 3000,- og spessiellt hvis ikke maskina klarer og utnytte diskens potensiale. så mulig det blir og sende den tilbake da jeg har en bestillt en for mye Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Ja, det står ikke i stil kostnadsmessig. Jeg tenkte at du hadde en SSD fra før som du ville teste i minibærbaren for morroskyld. Hvis du må bestille så ville jeg heller ventet på billigere SSDer. Det ryktes om en Intel X25-V 40 GB rundt juletider. V-en står vistnok for value, så vi kan jo håpe på godt under 900 kr pris. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 en kan jo drømme forøvrig, kom over en graf fra 2008 som viser at super-pi tok ca 20 sekunder lengre på atom en på celeron... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hvordan er det egentlig med Atom og strøm? Den skal jo være så energibesparende. Men var det ikke en kraftigere AMD cpu + energieffektivt brikksett som faktisk var bedre? DVS at Atom er oppskrytt? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 atom er grei på strømforbruk, men nåværende platform-kombo inneholder ett brikkesett som faktisk bruker mer strøm den atom cpuen i seg selv. med andre ord, vinninga forsvinner i spinninga Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Du tenker kanskje på disse artiklene: http://www.tomshardware.com/reviews/Atom-A...ent,1997-2.html http://www.tomshardware.com/reviews/Athlon...power,2036.html Det du sier stemmer, men det er litt mer nyansert nå på grunn av nyere og bedre brikkesett, samt flere valgmuligheter. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hvis du må bestille så ville jeg heller ventet på billigere SSDer. bestillte en 80gig Gen2, ventet i en måned, ble lei bestilte 160 gig. men da jeg skulle avbestille 80gig var visst begge i posten men blir nok og legge inn win7 og teste uansett før disken går i desktop Det ryktes om en Intel X25-V 40 GB rundt juletider har tenkt litt på denne, blir et supert produkt og vi ser noen akseptable priser. selv denne blir nok bedre på IOPS enn de andre SSD så vi får se. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Nå har jeg hatt windows 7 pro kjørende på min 1000h i ett par dager, og jeg må si at jeg liker det jeg ser. Virker som ting går mye glattere enn i XP. Systemet er mer responsivt og ikke minst, det ser lekker ut Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Du vil med andre ord merke ytelseforbedringer i noen situasjoner og mindre eller ingenting i andre situasjoner. Siden disk ofte er en flaskehals så tror jeg du vil merke stor forbedring ganske ofte. Siden det er en Atom-prosessor vil du merke det ekstra godt. Pga mangelen på out-of-order-funksjonalitet er Atom sinnsykt sårbar for I/O-stopp/venting.På 901'en min har jeg Win XP på den trege 16 GB-SSDen og Ubuntu på den "kjappe" 4 GB-SSDen, og Win XP er innimellom en tålmodighetsprøvelse av de sjeldne. Innimellom glir det som bare juling, men med én gang den må skrive eller lese bittelitt fra disk (16 GB) henger hele driten seg til den er ferdig. Jeg burde selvfølgelig valgt FAT istedetfor NTFS for å minimere diskbruken, men på installasjonstidspunktet visste jeg ikke at det var så gale. Lenke til kommentar
mortenhs123 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hei, har en 1101HA som sliter med video fra youtube, tv2sporten, vgtv osv. Er ikke dette noe denne maskinen normalt skal takle? Divx er ikke noe problem. Har adobe flashplayer 10 lagt inn og nyeste silverlight. Hva er greia? Hvis jeg ikke får noe sving på nett-video må jeg sterkt vurdere en annen maskin.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hvilket operativsystem og hvilken strømprofil kjører du? Lenke til kommentar
mortenhs123 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 XP Home edition. Når det gjelder strømprofilen har jeg prøvd litt forskjellig. I super performance blir det en del bedre, men fortsatt såpass hakkete at det er irriterende. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Skal formatter og reinstallere Xp på min Asus 1000H. Hva er den beste måten på å gjøre det på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hei,har en 1101HA som sliter med video fra youtube, tv2sporten, vgtv osv. Er ikke dette noe denne maskinen normalt skal takle? Divx er ikke noe problem. Har adobe flashplayer 10 lagt inn og nyeste silverlight. Hva er greia? Hvis jeg ikke får noe sving på nett-video må jeg sterkt vurdere en annen maskin.. flash er veldig cpu intensivt. er ikke din maskin spesifikt. filmavspilling med ordentlige formater er noe helt annet. Skal formatter og reinstallere Xp på min Asus 1000H. Hva er den beste måten på å gjøre det på? boot fra recovery profilen og følg innstruksjonene? Lenke til kommentar
mortenhs123 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Det er 1,33 ghz jeg har her med 1gb ram. Vil det hjelpe noe å oppgradere minne, eller er dette først og fremst cpu relatert? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 CPU relatert. Du får ikke smooth flashvideoavspilling på en netbook Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Tull. Jeg kjører HQ Youtube-videoer i fullskjerm på en eee901 med XP. Ikke noe irriterende hakking der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå