DrPhlux Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Har kanskje tenkt å kjøpe meg en selv, nettopp på grunn av batteriet.Men har du tenkt noe over hvordan ytelsen på den er? Jeg tenker da mest på den svake z520 (?) prosessoren. Og har du oppgradert til 2 gig ram? ref: 1101HA Det er jo ikke en tallknuser akkurat, men den funker fint til surfing og veldig enkle spill om du har interesse for det. Grafikk-prosessoren er jo ikke noe å skryte av akkurat, så du kan nok glemme Counter Strike Ja, jeg kjøpte med en 2G-brikke i samme slengen. Slo ikke på maskinen en gang før jeg hadde oppgradert til 2GB. Jeg skjønner ikke at de ikke leverer dem med 2 som standard. PS: Byttet også ut XP med Windows 7 32-bit. Jeg synes faktisk maskinen ble ørlittegrann raskere med W7. Endret 16. august 2009 av DrPhlux Lenke til kommentar
Positive Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hallo! Sitter i skrivende stund og vurderer en ny liten skole/div pc. Jeg kjøpte meg en EEE 900 med linux for ett år siden, men denne har vist seg å være udugelig på mange mange måter. Det er for mange hickups på den. Surfing går ikke som en lek, og er uoversiktelig. Er jo klar over at dette ikke er verdens raskeste maskin. Men dog =) Men, jeg sitter å vurderer EEE 1101HA. Noen som fortelle meg om denne er plaget med random freez og dårlig internet opplevelser? Jeg kommer i hovedsak til å bruke denne til tekstredigering, surfing, musikk lytting og bildetitting. Kevin Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Men, jeg sitter å vurderer EEE 1101HA. Noen som fortelle meg om denne er plaget med random freez og dårlig internet opplevelser? Hvor har du fått dette fra? Hvis du får en slik maskin, må det jo være alvorlige problemer med hardware og drivere. Det er jo evt. en sak Asus eller forhandleren må hjelpe å fikse opp i. Min 1101HA er stødig som ett fjell. Alle driverne til Windows 7 er dog ikke på plass fra asus sin side, men det funker fint med de fleste XP-driverne. Lenke til kommentar
Positive Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Men, jeg sitter å vurderer EEE 1101HA. Noen som fortelle meg om denne er plaget med random freez og dårlig internet opplevelser? Hvor har du fått dette fra? Hvis du får en slik maskin, må det jo være alvorlige problemer med hardware og drivere. Det er jo evt. en sak Asus eller forhandleren må hjelpe å fikse opp i. Min 1101HA er stødig som ett fjell. Alle driverne til Windows 7 er dog ikke på plass fra asus sin side, men det funker fint med de fleste XP-driverne. Nei jeg har det ikke fra noen plass. Jeg spør om dette er tilfelle. Og så referer jeg til at min EEE 900 er siruptreig. Derfor jeg lurte på om noen hadde opplevd noe negativt med 1101HA i form av treghet ved nettsurfing, lagg ved bruk osv. Og det var ikke bare min 900 som var treig da. Den er jo ikke akkurat en kraftpakke =) Men ble svært skuffet over at internett opplevelsen på en netbook var avskrekkende. For jeg kjøpte den jo for å kunne surfe på nett og skrible i word. Men jeg antar at det var den crappye SSD disken i EEE 900 som var skyld i mye av tregheten. Takker for svar Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 jepp, ssd-disken kan ha en del å si. synes min 900 med eeebuntu holder grei fart (ok, slenger jeg opp 3-4 tabs med komplekse sider så blir det litt vent). Lenke til kommentar
arv Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Eg sit no klar til å bestille ein av disse Eee maskinene. Valgets kvaler står mellom 1005HA-H, 1008HA og 1101HA. Sistnevnte fristar med større skjerm og 1008HA med lett vekt. 1005HA-H ser eg har bra batteritid, noko som er viktig for meg. Nokon som har hatt samme "problem" med valg eller har prøvd alle tre og kan fortelje meg kva dei endte opp med/anbefalar? Takkar for svar. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Til skolebruk ville jeg nok valgt 1101HA. Vesentlig høyere skjermoppløsning, som jeg mener vil gjøre maskinen mer behagelig å jobbe med. 1024x600 blir fort litt vel trangt. Den har også batteritid som holder en hel skole-/arbeidsdag. Hvis du likevel skulle ende opp med en av de på 10", så får nesten veie opp batteri mot lavere vekt og slimmere design. Dersom du er avhengig av en maskin som holder uten strøm en hel dag på skolen blir valget enklere. Endret 19. august 2009 av Andreasfe Lenke til kommentar
arv Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Til skolebruk ville jeg nok valgt 1101HA. Vesentlig høyere skjermoppløsning, som jeg mener vil gjøre maskinen mer behagelig å jobbe med. 1024x600 blir fort litt vel trangt. Den har også batteritid som holder en hel skole-/arbeidsdag. Hvis du likevel skulle ende opp med en av de på 10", så får nesten veie opp batteri mot lavere vekt og slimmere design. Dersom du er avhengig av en maskin som holder uten strøm en hel dag på skolen blir valget enklere. Eg takkar og bukkar for raskt svar. Den skal brukast mest til skule og lengre reiser så då går eg for 1101HA. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Vil beholde Xandros på min eee 901. Men hvordan får man en gamepad til å virke på systemet? Bruker en ps2-controller og en ps2-usb-adapter, for å få greiene til å passe med PC'er. Xandros reagerer ikke når jeg plugger den i USB'en. Noen som vet hvorfor, eventuelt hvordan dette kan fikses? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Hei! Jeg er ute etter en EEE pc som passer til meg som student på høyskole. Sitter som regel i en forelesning og har ikke en diger pult å boltre meg på lengre. (Bordet foran meg er ca et A4 ark i dybden) Så jeg tenkte at en slik nettpc ville passe utmerket. Jeg skal hovedsaklig bruke den til å skrive ned notater med, surfe, og litt "ymse" som småspill osv. Det er greit at maskinen ikke er treig som sirup. Kan dere anbefale noe til meg? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Vil beholde Xandros på min eee 901. Men hvordan får man en gamepad til å virke på systemet? Bruker en ps2-controller og en ps2-usb-adapter, for å få greiene til å passe med PC'er. Xandros reagerer ikke når jeg plugger den i USB'en. Noen som vet hvorfor, eventuelt hvordan dette kan fikses? nå kunne en sjekk av dmesg være på sin plass. Vet du hvordan du få åpnet kommandolinja? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Nå må noen hjelpe meg her. Jeg har idag forsøkt å installere Windows7 på EEE 901'n min, uten hell. Jeg har brukt tre guider på nettet, laget en bootable minnepinne, lagt inn Windows 7 som jeg har fått tak i 100% lovlig gjennom skolens MSDNAA-tilbud, og forsøkt å legge inn denne på EEE'n. Men neida. Først og fremst var installasjonen for stor for disken. Jeg gjorde alt som stod i guider, men får det ikke til. Så da måtte man visst slanke installasjonen ved hjelp av vLite. Etter dette (og litt træling med boot-prioritering av disker) så fikk jeg W7 til å starte opp. Men da funker jaggu ikke keyen jeg har fått med. Skuffa! Så er det noen her som kan hjelpe meg? Hvis ikke lar jeg bare eee'n få stå til jeg gidder å gjøre noe med den eller selger den. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Får den ikke plass på 16GB disken? Jeg installerte beta w7 via USB CD-ROM lett som en plett på min 901. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Får den ikke plass på 16GB disken? Jeg installerte beta w7 via USB CD-ROM lett som en plett på min 901. Jeg trodde også det skulle være veldig enkelt. Om du kan hjelpe meg så ska jeg være takknemlig og glad som ei lerke, men jeg må benytte meg av USB-minnepenn da. Prinsippet er vel det samme? Hvis du kan forklare meg fremgangsmetoden din trinn for trinn fra A til Å, så blir jeg som sagt veldig glad. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Var egentlig ikke mer enn å koble til USB CD-ROMen, velge den i BIOS som boot, og så installere W7. :/ Har tenkt å installere Final idag, får se om jeg får problemer da. Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) men jeg må benytte meg av USB-minnepenn da. Prinsippet er vel det samme? Nei, det er ikke det samme. Du må gjøre minnepennen bootbar. Når du har en DVD-ROM eller CD-ROM, er denne ofte allerede bootbar. Søk på google som alle oss andre http://tinyurl.com/lecp65 http://tinyurl.com/mzdjpz Endret 25. august 2009 av DrPhlux Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 men jeg må benytte meg av USB-minnepenn da. Prinsippet er vel det samme? Nei, det er ikke det samme. Du må gjøre minnepennen bootbar. Når du har en DVD-ROM eller CD-ROM, er denne ofte allerede bootbar. Søk på google som alle oss andre http://tinyurl.com/lecp65 http://tinyurl.com/mzdjpz Har du lest den første posten min? Fant for øvrig ut i dag at det kan være noe galt med key'en vi har fått utdelt gjennom MSDNAA. Så vi får se, når jeg får fatt på en ny key. I mellomtiden kan jeg jo spørre om, det finnes en enkel måte å slå sammen alle "delene" av SSD-disken på? I diskpart får jeg opp flere diskdeler, bl. annet en på 4GB og en/to på 15. Hmm... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Da har jeg fjernet pollen pga. den rett og slett var utdatert. Legger ved et bilde til de som vil de dataene fra den. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Kommer det ikke opp ny? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå