Mr.Anki Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hvor fikk du kjøpt den med zebraskin? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hvor fikk du kjøpt den med zebraskin? De har løse zebraskin på ps.no f.eks Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg har hatt en 1000h som kjører XP i et par måneder nå, men har nylig fått store problemer med den. Den er rett og slett blitt utrolig treg fra i går til i dag. All lyd hakker/"stuttrer" noe helt vanvittig, og pc'en går usedvanlig tregt når lyder blir avspilt. Dette gjelder også for XPs systemlyder. Jeg tror derfor et eller annet som har med lyden å gjøre er synderen her. Jeg har reinstallert alt av relevante drivere, samt forsøkt eldre versjoner av drivere, men så langt har ingenting hjulpet. Slik pc'en oppfører seg nå er den tilnærmet ubrukelig. Jeg har lett rundt forgjeves etter en løsning på problemet i en stund nå, så nå poster jeg her i tilfelle noen andre har hatt lignende problemer. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 bestillte meg en liten reise lader eller til skole bruk, sånn for og prøve den ut litt over 100,- på ebay. mindre og drasse på Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 fått nytt batteri, kun ladet en gang så får se hvor jeg ender opp etterhvert... Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Asus Eee 1000He -hvor mye veier den egentlig uten batteri? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Vil bare fortelle at jeg har installert Windows 7 Build 7100 på en Asus eee pc 900 i helgen. Ja, Celeron 900 mhz og har opplevd litt ymse. Selve installasjonen tok et par timer, hadde ikke forventet noe annet. Installerte fra en USB-stick. Men jeg fikk en problemer til å begynne med. Firefox brukte flere minutter på å bare starte og generelt var det lagging som fy, spesielt når jeg skulle skrive bokstaver osv. Snuste så litt rundt om på nettet og fant forskjellige råd jeg kunne prøve. Slo av Pagin File fullstendig og satte Visual Effects under Performance Options i Properties på My Computer til "Adjust for best performance" men slo på "Use Visual Styles on windows and buttons" så jeg ikke fikk den stygge Win2000-looken. Så slo jeg også av indexing på C:\ Dette utgjorte et hav av forskjell! Nå er maskinen raskere enn noen gang, ingen lagg når jeg skriver. Maskinen responderer veldig godt, spesielt når jeg blar mellom vinduer i selve Windows. Det som går litt tregt er internett faktisk. Forsøkte som sagt med Firefox, men den er håpløst her. Prøvde også Google Chrome og denne var langt raskere, men opplevde en stor lagg når nettsider skulle lastes. Måtte nesten vente til hele siden var lastet før jeg kunne scrolle på siden f. eks. Samt at jeg hadde store problemer med Java og nettbank via Google Chrome. Forsøkte da IE8 som jeg prøvde aller først. IE 8 hang som bare juling til å begynne med, så jeg avslo tanker om å bruke det. Men så prøvde jeg det igjen etter å ha slått av Paging file og alt der der. Nå kan jeg si at IE8 er utrolig kjapp her. Nå går det faktisk an å surfe litt på nettet også! Det er en generell lag til tider uansett, men ikke like mye lugging som det var under XP og også Linux-distroen som først fulgte med maskinen. Helt utrolig egentlig at Windows 7 er såpass lett rett ut av boksen. Ingen nLite er involvert overhodet, kun ren plain install fra Build 7100 ISOen. Dette med lag osv, jeg vet at denne maskinen har en treg disk, noe jeg enkelt klarer å se, bare ved kopiering av filer osv. Så jeg tenkte på ReadyBoost som et alternativ. Men det krever USB2 og jeg VET at denne maskinen skal støtte det. Står jo til og med USB2 fysisk på siden av maskinen. Men likevel merker den ikke noen USB device som USB2. Får melding om at "This device can perform faster if you plug it in a high speed USB connector" eller lignende. I Device Manager ligger ingen USB2 enheter. Noen tips angående dette? Og jeg vil absolutt så langt anbefale Windows 7 til alle som har eee pc. Jeg går ut fra at denne 900-modeller er blandt de tregeste eee-pcene, så om man har en med Atom-prosessor så er det bare å installere! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Er det noen som vet hvorfor min Asus eee HE bare viser 1gb i taskmanager når jeg har en 2 gb brikke i? Cpu-z viser tilogmed at det er en 2 gb brikke i. Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Er det noen som vet hvorfor min Asus eee HE bare viser 1gb i taskmanager når jeg har en 2 gb brikke i? Cpu-z viser tilogmed at det er en 2 gb brikke i. Gå inn i BIOS, trykk save og så fikser det nok problemet. Hadde samme feil selv da jeg oppgraderte. Eller, hmm. CPU-Z ser brikken. Vel skader ikke å prøve mitt forslag. Endret 10. mai 2009 av Stig Jøran Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Har nå bestilt Asus Eee 1000HE (bør den legges til i pollen? :o) har tenkt å instalere Windows 7 RC (7100) på den, men lurer på om jeg heller bør laste ned den som er "laget" for asus eee pc (W7_7100_EN_eee_pc.iso størrelse: ca 1,5 GB) Eller så laster jeg bare ned fra microsoft sine sider (32 bit) Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg mistenker avstemmingen for å ha mistet sin verdi... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Er det noen som vet hvorfor min Asus eee HE bare viser 1gb i taskmanager når jeg har en 2 gb brikke i? Cpu-z viser tilogmed at det er en 2 gb brikke i. Gå inn i BIOS, trykk save og så fikser det nok problemet. Hadde samme feil selv da jeg oppgraderte. Eller, hmm. CPU-Z ser brikken. Vel skader ikke å prøve mitt forslag. ¨Tusen takk! Dette funka fjell Lenke til kommentar
Triplejack Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg har en eee 901 linux. Jeg var kjapt ute med å fjerne den distroen som fulgte med, med tanke på at den føltes sååå... barnslig på en måte. Nå sitter jeg med Ubuntu NBR, men føler at jeg savner Windows litt, mye pga at jeg har dårlig opplevelse av flash i Linux generelt, kanskje den svake atom prosessoren har skylda? Hadde også problemer med flash i en grei laptop. Uansett, har lyst til å legge en win7, bare for å teste. Da blir en 4 gb og en 16 gb sdd i snaueste laget, i tilleg har jeg hørt at de ssdene som følger med på 901 er perverst treige. Hvor kan jeg kjøpe en rask 1,8" hdd? Finner ikke noe på komplett... Lenke til kommentar
Nothingman Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg har en eee 901 linux. Jeg var kjapt ute med å fjerne den distroen som fulgte med, med tanke på at den føltes sååå... barnslig på en måte. Nå sitter jeg med Ubuntu NBR, men føler at jeg savner Windows litt, mye pga at jeg har dårlig opplevelse av flash i Linux generelt, kanskje den svake atom prosessoren har skylda? Hadde også problemer med flash i en grei laptop. Uansett, har lyst til å legge en win7, bare for å teste. Da blir en 4 gb og en 16 gb sdd i snaueste laget, i tilleg har jeg hørt at de ssdene som følger med på 901 er perverst treige. Hvor kan jeg kjøpe en rask 1,8" hdd? Finner ikke noe på komplett... http://www.tuxradar.com/content/ubuntu-net...remix-904-hands Her er det noen tips angående linux og flash Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Vi skal til USA i sommer, men der har de jo 110v, har Asus eee ladern støtte for dette? Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Asus Eee 1000HE noen så vet går sette in 3G modul, uten bruke USB dings? HLSolbjorg: se om står 110-240v 50-60hz på laderen, gjør det kan du bruke den i USA. Flest pc lader bytter mellom 110/230. Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Takker Agrop, eneste er at jeg ikke har fått den enda Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Har nå slengt opp en Vid hvor jeg tester noen spill på min eee 901. . Spore og Warhammer Dark Crusade. . . have a look: http://www.youtube.com/watch?v=n3-0bJjdeww and let me know what u think Lenke til kommentar
acer1223 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Går garantien ut viss man skifter ram og harddisk på Asus eee 1000he? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Noen som vet om EEE vil synke i pris i løpet av året? Noen rykter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå