Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du ha 2GB RAM må du kjøpe en 2GB brikke og ta ut den gamle. Jeg er ikke helt sikker på om maskinen uten videre aksepterer en 2GB brikke, mulig du må installere ny kjerne. Dessuten trenger du egentlig ikke 2GB.

Sjekk eeeuser.com/forum for å se hvordan det går med OSX, tror det er et prosjekt for spesielt interesserte for å si det sånn. ;)

Ubuntu er jo greit nok men disse maskinene er egentlig for svake til å kjøre ubuntu skikkelig. Du kan jo selvfølgelig 'trimme' ubuntu så den går greit også på denne platformen men det krever mer kunnskap enn jeg har klart å tilegne meg etter å ha eid maskinen trekvart år, ingen oppgave for amatører med andre ord. Også booter ubuntu seinere...

Har gått tilbake til xandros nå, jeg har lært nok til å håndtere det, tross alle særhetene xandros skal ha i følge 'ekspertene'. ;)

Lenke til kommentar
Skal du ha 2GB RAM må du kjøpe en 2GB brikke og ta ut den gamle. Jeg er ikke helt sikker på om maskinen uten videre aksepterer en 2GB brikke, mulig du må installere ny kjerne. Dessuten trenger du egentlig ikke 2GB.

mest biosen som kan være ett problem der. men jeg har ikke lest at noen har gått seg på noen større problemer etter å ha satt inn en 2GB brikke og vært innom bios en tur.

Lenke til kommentar
større problemer etter å ha satt inn en 2GB brikke og vært innom bios en tur.

OK,

hva er nå status på ssd til eee 900 ?

SE:

http://www.computerworld.com/action/articl...p;intsrc=kc_top

Det står "en eller annen" 16 gb ssd i den jeg får.

Jeg kan vel anta dette er den "trege"? Kan en større settes inn uten problem, først og fremst en raskere?

Jeg har liggende en 40 gb sata disk fra en macbook pro jeg oppgraderte, men slikt går vel ikke :-))

Endret av Fjellfin
Lenke til kommentar

har eee 901 med ubuntu eee 8.04,1, problemet er at plutselig er capslock konstant på og jeg får den ikke av. musa virker også bare halvparten av gangene. jeg sølte litt vann på touchpaden, kan dette ha noe å si? har prøvd å reinstallere ubuntu.

Lenke til kommentar
har eee 901 med ubuntu eee 8.04,1, problemet er at plutselig er capslock konstant på og jeg får den ikke av. musa virker også bare halvparten av gangene. jeg sølte litt vann på touchpaden, kan dette ha noe å si? har prøvd å reinstallere ubuntu.

Ja, og meget sannsynlig at dette er grunnen til dine problemer.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg fikk meg en 1000h får ikke så lenge siden, kjempefornøyd så langt om man ser bort fra én ting; Den går i ventemodus helt uten videre (tilfeldig). I starten mistenkte jeg at varmeutvikling var årsaken, men har slått fra meg dette da det kan skje kun 1 minutt etter at maskinen er slått på. Har sjekka strøminstillingene, og alt ser ut til å være i orden der.

Håper for all del at det ikke er hardware-feil. Flott om noen har en løsning! PS. jeg har XP.

Lenke til kommentar

ingen som har jøpt seg noen værsting batteri???

13000 mAh, Sleek Battery for Asus EEE PC 1000/1000H

eller en annen type?

Initial charging time was about 4 hours before reaching 100%. I have win XP with 160 gb and 1 gb original ram. With brightness set to 40%, wlan on, bluetooth off, camera off, battery power saving mode i got a whopping 11-12 hours with battery time. It's more than twice compared with original battery.
Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Kan noen svare meg på om Vista-utgaven av Asus EEE kommer med noen form for "recovery" mulighet? Kjøpte en brukt utgave av denne PC-en, så har lyst å "resette" operativsystemet om dere forstår hva jeg mener. Det lå ingen egen disk for dette på PC-en, med mindre den var skjult?

Lenke til kommentar

Asus Eee 1000h scorte relativt bra i test på TV2 Hjelper Deg i dag!

Les mer her!

Asus Eee PC 1000H Skjerm: 10,1" (1024 x 600) matt | Harddisk: 160 GB | Vekt: 1,44 kg | Batteri: 6c | Tilkoblinger: 1 x kortleser, 3 x USB | Har blåtann og 802.11n trådløst nett | Ca pris: 3800 kr

Små bærbare eksisterte også før Asus kom på banen med sine Eee-modeller, men det var disse som virkelig fikk snøballen til å rulle. Og Asus har kommet med godt over ti forskjellige modeller beregnet på forskjellige markeder og prispunkter.

Dessverre for de Eee-frelste der ute har vi bare med Asus-modell i dag: Eee PC 1000H - som til gjengjeld virkelig ruver når det kommer til det å være en minibærbar. Standardutstyr er et 6-cellers batteri, og ellers er den anstendig bestykket utstyrsmessig med blåtann og draft-n trådløst nettverk på plass.

Tastaturet er behagelig, men vi er ikke helt fornøyd med pekeplaten. Tappingen vår blir ofte ikke registrert som klikk og vi savner derfor muligheten til å stille på følsomheten.

Ikke overraskende gjør Eee 1000H det bra når det kommer til batterilevetiden - vi målte over seks timer med lett men kontinuerlig bruk.

Dessverre gjør batteriet også at denne 10-tommeren blir stor og tung. Med en matchvekt på halvannen kilo og pris rett oppunder 4000 kroner vet vi at "ekte" bærbare ikke er langt unna i både vekt og kroner.

Når det gjelder støy så suser denne datamaskinen en del - og ikke direkte lavt i forhold til de andre - men det er i det minste et jevnt sus uten sjenerende ulyder.

Reisefutteral for PC-en følger med i pakken.

:thumbup: God batterilevetid, velutstyrt, godt tastatur

:thumbdown: Tung (og stor), litt kranglete pekeplate, litt mye sus (støy)

Endret av Minus
Lenke til kommentar

Jeg er generellt sett ikke glad i "pekeplater" men den som medfølger 1000H må jeg si jeg direkte hater og bruke. Den funker dog i korte perioder, feks når jeg har den i fanget. Men over lengre tid (mer enn 5-10min) takler jeg den ikke. Den virker til og være altfor nervøs om jeg skal treffe mindre punkter (om jeg skal skru ned sensitiviteten må jeg jo dra ihjel fingrene på platen) på skjermen og når jeg slipper opp fingeren flytter pekeren på seg (over lengre og kortere avstander på skjermen). Det er egentlig det største minuset med maskinen. En annen ting er at jeg gjerne skulle ønske de hadde hatt muligheten for og stille opp oppløsningen. Kan være at ting ville blitt smått, men så lenge man har valgfriheten synes jeg ikke det vil være noe motargument.

At de bruker dens vekt og størrelse imot den synes jeg er rart. Skal man ha større skjerm, større batteri og større tastatur må man da forstå at også størrelsen og vekten øker. Pluss, ca 250g er ikke mye og klage over, om man sammenligner med vinneren (hva selve størrelsesforskjellen er skriver de heller ikke). En annen ting jeg gjerne skulle sammenlignet er "susingen" som de sier kan være litt høy. Om det er noen forskjell fra Windows til Linux aner jeg ikke. Men min synes jeg er tilnærmet lydløs. En annen ting jeg reagerte på er at de bruker prisen som et minus (ikke i sammendraget da) men ikke på packard bell maskinen når ca prisen er på 100Kr.

Men foruten de tre småtinga (den ene vil jeg kanskje være enig i)

Personlig er jeg kjempe fornøyd og har ingen problemer med og anbefale maskinen til andre. Ser frem imot mange flere (forhåpentligvis problemfrie) måneder med maskinen. Så langt har det gått over all forventning.

Lenke til kommentar
........... En annen ting jeg gjerne skulle sammenlignet er "susingen" som de sier kan være litt høy. Om det er noen forskjell fra Windows til Linux aner jeg ikke. Men min synes jeg er tilnærmet lydløs. .........

Jeg skjønner at jeg må ha over gjennomsnittet god hørsel. Alltid når jeg kjøper elektroniske artikler som kan støye undersøker jeg godt på forhånd, men når jeg får dem så er de slettes ikke så "musestille" som alle erfarer at den er. I det siste har dette vært tilfelle med Asus EEE 1000h og PlayStation3...

Menmen, som de sier i testen, det er i det minste et jevnt sus og ingen sjenerende ulyder... Knall pc uansett

Lenke til kommentar

Det om pekeplaten kjenner jeg meg ikke igjen i, og jeg synes venstre museknapp på PCen er kjempegod. Nå kan det hende jeg mener dette fordi jeg er vant med den, men om jeg skulle komme med noe negativt på PCen, måtte det være at den lett skriver samme bokstav to ganger. Eks: "Jeeg har vært en tur ii skogen ii daag."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...