Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler MSN-klienten Pidgin.

Microsoft lager ikke programvare for Linux, derfor får du ikke Microsofts Windows Live Messenger for Linux. Men ikke vær skuffet av den grunn. Pidgin er en glimrende lynmeldingsklient som til og med støtter mange flere lynmeldingsnettverk (Yahoo messenger, Gtalk ++).

Dersom du ikke liker Pidgin så har du også mange flere å velge mellom.

Lenke til kommentar
Vell alle vennene mine har msn adresser så få de til noe annet blir vannskelig,men jeg er ute etter en msn etterligning som jeg kan logge på med msn addressen min og ha videosaamtaler siden det er innebygd web kamera i asus eee 900

Du kan logge på .Net (som er standarden MSN benytter seg av) med Pidgin.

(Jeg tror i hvert fall det er .Net, men uansett trenger ikke vennene dine gjøre noe. Du laster ned programmet, installerer, velger hva du vil logge på; AIM, Gtalk osv)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting; hvorfor er alle så opptatt av boot-tid? Er det virkelig så viktig? Når jeg ikke skal bruke PCen min, setter jeg den i stand-by og så er den klar til å brukes igjen med én gang når jeg trenger den. Jeg bruker ikke mange programmene på den heller, VLC for film, Spotify for musikk, Live for chatting, Firefox for surfing og Open Office for skriblerier. :)

Lenke til kommentar

Okei, da skjønner jeg. Heldigvis for meg har den aldri slått seg av mens den har stått i stand-by. Det med batteritid stemmer nok, men jeg tviler på at den bruker så veldig mye. Jeg merker ikke noe særlig til det i hvert fall. Hvilken Eee har du?

Lenke til kommentar

Standbytid er håpløst dårlig på 701, under et døgn, da blir boot-tid ganske viktig. Ellers vil jeg snu på det og spørre hvorfor man skal godta lang boot-tid når det ikke er nødvendig?

Xandros brukes 25-30 sekunder fra power-on til desktop kommer fram og du kan begynne å starte programmer. Det er over minuttet raskere enn de andre distroene jeg har prøvd på denne lille rakkeren ( ubuntu 8.10, xubuntu 8.10, ubuntu-eee 8.04.1 )

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en brukt eee 701 med 2gb ram.

Testa først ubuntu eee, men fant ut at windows xp var tingen, og fikk instalert dette etter litt plunder.

Maskinen er rask og booter kjappere enn stuepc'en min(!)

Skjermen er dog litt liten, men lyden desto bedre... Blir nok flere mikromaskiner på meg i fremtiden.

Lenke til kommentar

Jeg kjører både XP og Ubuntu-EEE (anbefalt versjon), men det er 2 ting jeg ikke er fornøyd med på Ubuntu:

1. Lyden er for lav

2. Den går inn i en standby tilstand som jeg ikke får kommet ut av dersom jeg ikke bruker Pen på en stund

Noen som har samme problemet eller vet hvordan jeg skal fikse dette?

Jeg har åpnet alsamixer, men fikk ikke endret noe der, fordi jeg vet ikke hvordan.

Jeg har også oppdatert alle filer til siste versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...