Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

Hei, fikk Asus EEE ijulegave i dag,men får ikke installert noen programmer.. Trykker på download,og da kommer nedlastningen i firefox nedlastninger. Deretter trykker jeg åpne, men ingenting skjer. Kan noen hjelpe meg? Lurer også på om det er mulig å installere windows-programmer som windows live messenger. Takk på forhånd. :)
Bump. :p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen som vet hvordan man får webcamera til og fungere på asus eee? finner liksom ikke ut hvor jeg skal finne det ut.... :hmm:

Kanskje jeg mistforsto, men hvis du går til "Spill" og trykker på "Internett-Kamera. Det er webcamera.

Er ikke noe under spill på min laptop ihvertfall....Men på skriverbordet ligger det en snarvei til ECap som er ett lite program....

Lenke til kommentar
noen som vet hvordan man får webcamera til og fungere på asus eee? finner liksom ikke ut hvor jeg skal finne det ut.... :hmm:

Kanskje jeg mistforsto, men hvis du går til "Spill" og trykker på "Internett-Kamera. Det er webcamera.

Er ikke noe under spill på min laptop ihvertfall....Men på skriverbordet ligger det en snarvei til ECap som er ett lite program....

hmmm.. finner ikke snarvei til ECap på skrivebordet eller noe under spill jeg. Har windows. leste på ett engelsk forum at det ikke var så lett og finne frem til webcamera på denne ps'en, så håper det ikke bare er jeg som er veeeldig treg i nøtta nå :innocent:

hmmm.. finner ikke snarvei til ECap på skrivebordet eller noe under spill jeg. Har windows. leste på ett engelsk forum at det ikke var så lett og finne frem til webcamera på denne pc'en, så håper det ikke bare er jeg som er veeeldig treg i nøtta nå :innocent:

oida, her gikk det litt i surr... :whistle:

Lenke til kommentar

Er det flere med 1000H, eller evt andre versjoner av eee, som sliter med doble tastetrykk? Når jeg skriver, kan det plutselig bli sliik som deette. Det skjer riktignok ikke så fryktelig ofte, men det skjer ved helt normale trykk på tastene, så det kan være vanskelig å oppdage. I sted slet jeg veldig med å logge meg på e-posten, for jeg hadde visst tastet ".coom" i adressen.

Jeg har aldri slitt med dette med andre bærbare PCer eller med andre tastatur i det hele tatt. Er det noen andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Hehe nå gleder jeg meg til at jeg får min Asus eee 900 :p

Fikk den av besteforeldrene mine og så SA de at jeg fikk en asus pc i gave men jeg trodde ikke på dem siden jeg så gaven og det var en konvolutt, så da jeg åpner den står ordrebekreftelsen på pcen :p

Heheh de lurte meg der....

Vell nå er det bare og vente til lørdag og hente den ;):)

Lenke til kommentar
Alt fungerer perfekt. Aero går greit det, men selvfølgelig så er det jo en fordel å deaktivere det da prosessoren ikke er den største :)

---------------

Noen som har prøvd å ta av klistermerkene på hver side av touchpaden? Blir det sånn ekkelt klister hengende igjen?

Jeg har tatt av mine klistremerker! post-80649-1230116970_thumb.jpg

Veldig dårlig bilde, men tror da du kan se at de ikke er der. Etter litt gnuring med tommelen var klisset borte. God jul!

På bildet ditt ser det ut som om du har lys i tastaturet. Har 1000h det? Min har ihvertfall ikke det :p

Jeg har modifisert min med LED-lys, så tastaturet er opplyst, ved to styrker og med mulighet for å slå av lyset. Akkurat som Logitech G15, bare med en annen patent for opplysning. :)

Eller ikke, hvis jeg likevel skal komme med et innlegg kan jeg meddele at jeg sliter litt med doble bokstaver selv om jeg bare trykker én gang på knappen.

Ståle: Jeg har ikke gjort denne modifiseringen. Det var bare en romjulsfleip! :)

Endret av Goodkat
Lenke til kommentar
Er det flere med 1000H, eller evt andre versjoner av eee, som sliter med doble tastetrykk? Når jeg skriver, kan det plutselig bli sliik som deette. Det skjer riktignok ikke så fryktelig ofte, men det skjer ved helt normale trykk på tastene, så det kan være vanskelig å oppdage. I sted slet jeg veldig med å logge meg på e-posten, for jeg hadde visst tastet ".coom" i adressen.

Jeg har aldri slitt med dette med andre bærbare PCer eller med andre tastatur i det hele tatt. Er det noen andre som har opplevd det samme?

Har opplevd det en sjelden gang på min 1000h. Muligens fiks her:

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=42006

Endret av Spectre
Lenke til kommentar
Prøv eeebuntu isteden. Den er basert på ubuntu versjon 8.10 og det aller meste funker ut av boksen.

Bruker du den naa? Hvor lang er boot-tiden?

jeg la inn xp istede. men nå finner ikke xp wifi kortet i pc'n min. noen som har noen tips her?

boot tiden tellte jeg ikke men det var under 10 sek til logon screen var oppe (har 2 gb ram btw)

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som sliter med å få WiFi til å fungere under Ubuntu Eee 8.04.1 på Eee 901? Noen som vet om en fix?

Har du prøvd med Ubuntu-eee? Har selv ingen erfaring med den vanlige Ubuntu versjonen. Men med eee versjonen har jeg ikke hatt noen problemer, med noen ting. Alt har fungert smertefritt "out-of-the-box".

Bare for og legge til så har jeg 1000H. Så hvordan den vil fungere på andre eee maskiner, eller netbooks generellt aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde ubuntu-eee og manglende wifi *kan* ha vært grunnen til at jeg forlot det(eller kanskje det var noe annet, jeg prøvde flere *buntu varianter i rask rekkefølge og er litt usikker på akkurat hva som var 'feil' med de enkelte men noe var det. Lang boot-tid var en gjenganger på samtlige jeg prøvde men det var andre problemer og snurrigheter også).

Adams kernel følger med ubuntu-eee men du kan jo sjekke om det har kommet noen nyere versjoner enn den du har allerede?

http://www.array.org/ubuntu/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...