Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

hmm , det var veldig kjekt å vite :)

Edit:

Men etterhvert som jeg leser meg fram til info blir både eee 700 /701 / 704 uaktuel. samme med 900 med intel celeron m :( å bare 0,3 mp webcam

så da er det 901/904 HD som står igjen , men de har igjen Win Xp og er uten SSD disk . dermed blir valget så utrolig vanskelig

siden jeg har et bitte lite budsjett klarer jeg ikke bestemme meg lenger.

Edit:

noen som kan forklare forskjellen på 900 og 901 / 904HD ?

Endret av Raude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min Celeron prossessoren bruker bittelitt mer strøm enn Atom-en, men den er også raskere. 1" er jo ikke så mye, men hvis du ikke liker bittesmå tastaturer (jeg synes det er helt greitt etter et par dagers tilvenning) så vil jeg anbefale 900.

Min erfaring ang hastighet er motsatt. Celeronen gjør forsåvidt mer pr klokkesyklus, men når atom'en er klokket på 1.6GHz (eller høyere) og har hyperthreading så er den merkbart raskere. Siden jeg har både 900 og 1000h så har jeg prøvd å få begge til å takle 720p h.264 video med coreavc + media player classic. 900'en er (dessverre) litt for treig, men på 1000h'en så går det greit.

Lenke til kommentar

Har sett litt på alternativene til Eee, og hvis man som jeg, ikke har lyst å gi mer enn Ca 2.000,- for en surfemaskin er faktisk Acer Aspire One A110L et bedre alternativ til Eee 900.

https://prisguiden.no/product.php?productId=97212

Kr 1.995,-

http://www.elprice.no/julekalender/acer-as...r-pc-lus020a093

Da får man også Intel Atom prosessoren på 1,6 Ghz og større tastatur for å nevne noe.

Lenke til kommentar
Okey . jeg har sett på diverse videoer hvordan du åpner Aspire One . Ser ikke alt for vanskelig ut

Men vil heller ha en Asus eee med luke :)

Hvilke eee modeller kommer med luke for rammen ? finner ikke noe info om hver enkelt modell

Min 1000h har hvertfall det (har ikke fulgt med på hva slags netbook du ser etter, så beklager om den faller utenfor dine aktuelle modeller)

Lenke til kommentar

Først tenkte jeg en 700 eller 701 . men etter å ha lest endel blir ikke skjermen noe tess for meg. Derfor tenkte jeg en 900

Edit;

Jeg blir forvirret over alle versjonene. fks på amentio har de en eee 900 med wsvga skjerm . å en annen eee 900 med wxga skjerm. de har begge like specs foruten skjerm :shrug:

Endret av Raude
Lenke til kommentar
Kan 1000h anbefales? Noe ulemper med den utenom at den ikke har SIM/3G støtte.

Harde musetaster, lett å forveksle høyre shift-tast med pil-opp tasten, det er vel alt jeg kommer på nå.

Dette er også det eneste jeg ser på som negativt med denne i forhold til sine konkurrenter i 10" klassen. De 2 tingene plager meg dog ikke nevneverdig da jeg har satt 3fingers multitouch til å være høyre museklikk, og derfor slipper å bruke musetastene, og høyre shift bruker jeg faktisk for sjelden til at jeg har merket noen stor forskjell, men også her finnes det software for å bytte de 2 knappene. Utenom dette så er tastaturet fantastisk godt å skrive på til tross for størrelsen.

Absolutt en maskin å anbefale!

Lenke til kommentar

Jeg fikk Eee 901 på døra i går, og må si jeg er storfornøyd til nå! Litt vanskelig å tilpasse seg et så lite tastatur med en noe annerledes layout, men det er nok bare en vanesak. Jeg synes imidlertid Xandros-distribusjonen er helt tåpelig, så skal finne meg et nytt OS... Står mellom XP og Ubuntu, men jeg lurer litt på hva slags erfaringer dere har med bruk av XP på 901? Er ytelsesforskjellen svært merkbar?

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...