Trygve Onnestad Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) nope:http://www.asusparts.eu/index.php?cPath=66...277_67278_67288 hmm , det var veldig kjekt å vite Edit: Men etterhvert som jeg leser meg fram til info blir både eee 700 /701 / 704 uaktuel. samme med 900 med intel celeron m å bare 0,3 mp webcam så da er det 901/904 HD som står igjen , men de har igjen Win Xp og er uten SSD disk . dermed blir valget så utrolig vanskelig siden jeg har et bitte lite budsjett klarer jeg ikke bestemme meg lenger. Edit: noen som kan forklare forskjellen på 900 og 901 / 904HD ? Endret 14. desember 2008 av Raude Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Min Celeron prossessoren bruker bittelitt mer strøm enn Atom-en, men den er også raskere. 1" er jo ikke så mye, men hvis du ikke liker bittesmå tastaturer (jeg synes det er helt greitt etter et par dagers tilvenning) så vil jeg anbefale 900. Min erfaring ang hastighet er motsatt. Celeronen gjør forsåvidt mer pr klokkesyklus, men når atom'en er klokket på 1.6GHz (eller høyere) og har hyperthreading så er den merkbart raskere. Siden jeg har både 900 og 1000h så har jeg prøvd å få begge til å takle 720p h.264 video med coreavc + media player classic. 900'en er (dessverre) litt for treig, men på 1000h'en så går det greit. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det ligger ikke noe i det at ssdenheten i 900 er rimelig treig også? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Var og tafset litt på en 900 i går. synest den blir litt for liten når man har store manne hender Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Var og tafset litt på en 900 i går. synest den blir litt for liten når man har store manne hender Det var akkurat dette som avgjorde mitt kjøp også, jeg tippa over mot 1000h og har ikke angret på det siden. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Noen som har en nlited versjon av Windows de vil dele? Har naturligvis egen key og alt i orden, ettersom jeg kjøpte min 901 med XP.... Sliter bare med å få til en fungerende nLited versjon. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Har sett litt på alternativene til Eee, og hvis man som jeg, ikke har lyst å gi mer enn Ca 2.000,- for en surfemaskin er faktisk Acer Aspire One A110L et bedre alternativ til Eee 900. https://prisguiden.no/product.php?productId=97212 Kr 1.995,- http://www.elprice.no/julekalender/acer-as...r-pc-lus020a093 Da får man også Intel Atom prosessoren på 1,6 Ghz og større tastatur for å nevne noe. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Men den blir levert med bare 512mb ram da Er det ikke slik at man må skru opp hele aspire one for å komme til ram slots? eller har den luke på undersiden ? Samtidlig har den 3 cellers batteri . blir ikke 900 levert med større? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Er det ikke slik at man må skru opp hele aspire one for å komme til ram slots? stemmer det der, men ligger noen fine videoer på youtube, som gjør ting lettere. er noen skruer som skal ut. og man ender opp på undersiden til slutt, så det kunne greit vært ei luke der Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Okey . jeg har sett på diverse videoer hvordan du åpner Aspire One . Ser ikke alt for vanskelig ut Men vil heller ha en Asus eee med luke Hvilke eee modeller kommer med luke for rammen ? finner ikke noe info om hver enkelt modell Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Okey . jeg har sett på diverse videoer hvordan du åpner Aspire One . Ser ikke alt for vanskelig ut Men vil heller ha en Asus eee med luke Hvilke eee modeller kommer med luke for rammen ? finner ikke noe info om hver enkelt modell Min 1000h har hvertfall det (har ikke fulgt med på hva slags netbook du ser etter, så beklager om den faller utenfor dine aktuelle modeller) Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Først tenkte jeg en 700 eller 701 . men etter å ha lest endel blir ikke skjermen noe tess for meg. Derfor tenkte jeg en 900 Edit; Jeg blir forvirret over alle versjonene. fks på amentio har de en eee 900 med wsvga skjerm . å en annen eee 900 med wxga skjerm. de har begge like specs foruten skjerm Endret 15. desember 2008 av Raude Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Er det så nøye at det ikke er mer enn 512 MB Ram? Dette er jo bare en netbook. 5 i 1 kortleser er også en fordel på Acer Aspire One i og med at jeg har Olympuskamera og XD-kort. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 easy peasy, artisten tidligere kjent som ubuntu eee Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Kan 1000h anbefales? Noe ulemper med den utenom at den ikke har SIM/3G støtte. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Harde musetaster, lett å forveksle høyre shift-tast med pil-opp tasten, det er vel alt jeg kommer på nå. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Pagefile. Hva er trikset på en 901 med XP? Slå av, minske? Lenke til kommentar
Nilladilla Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Til dere med EEE 900 som har oppgradert minne til 2GB: Merker dere stor forskjell? Hvilket OS? Hvor kjøpte dere minnet? Sitter å titter på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325699 nå, lurer på om jeg ikke må handle. Koster uansett så og si ingenting Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Kan 1000h anbefales? Noe ulemper med den utenom at den ikke har SIM/3G støtte. Harde musetaster, lett å forveksle høyre shift-tast med pil-opp tasten, det er vel alt jeg kommer på nå. Dette er også det eneste jeg ser på som negativt med denne i forhold til sine konkurrenter i 10" klassen. De 2 tingene plager meg dog ikke nevneverdig da jeg har satt 3fingers multitouch til å være høyre museklikk, og derfor slipper å bruke musetastene, og høyre shift bruker jeg faktisk for sjelden til at jeg har merket noen stor forskjell, men også her finnes det software for å bytte de 2 knappene. Utenom dette så er tastaturet fantastisk godt å skrive på til tross for størrelsen. Absolutt en maskin å anbefale! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Jeg fikk Eee 901 på døra i går, og må si jeg er storfornøyd til nå! Litt vanskelig å tilpasse seg et så lite tastatur med en noe annerledes layout, men det er nok bare en vanesak. Jeg synes imidlertid Xandros-distribusjonen er helt tåpelig, så skal finne meg et nytt OS... Står mellom XP og Ubuntu, men jeg lurer litt på hva slags erfaringer dere har med bruk av XP på 901? Er ytelsesforskjellen svært merkbar? Endret 17. desember 2008 av Dahl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå