atlef Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 @ atlef: Utfra hva jeg forstår funker det meste med puppy. Men hva er det som ikke fungerer? Fn-f2 ser ikke ut til å virke, ellers har jeg ikke funnet noe. Men har ikke drevet utstrakt testing så jeg kan ikke si mer enn det. atlef. Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) har tenkt å bestille meg Asus Eee 1000h, men har egentlig lyst på Eee901, problemet er bare at det er så lite plass på eee901, men har så lyst på den pga utsenede, den er hvit lettere og mindre skjerm, men så er det den plassen. Noen som har noen tips?? EDIT: Noen som vett om det går an å kjøpe større disk til Asus eee 901?? Endret 9. desember 2008 av Marcelo Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 har tenkt å bestille meg Asus Eee 1000h, men har egentlig lyst på Eee901, problemet er bare at det er så lite plass på eee901, men har så lyst på den pga utsenede, den er hvit lettere og mindre skjerm, men så er det den plassen.Noen som har noen tips?? EDIT: Noen som vett om det går an å kjøpe større disk til Asus eee 901?? Det går an å bytte ut den "store" disken ettersom jeg vet. Søk litt i denne tråden, så tror jeg du finner svar:) Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 @ atlef: Utfra hva jeg forstår funker det meste med puppy. Men hva er det som ikke fungerer? Fn-f2 ser ikke ut til å virke, ellers har jeg ikke funnet noe. Men har ikke drevet utstrakt testing så jeg kan ikke si mer enn det. atlef. Har du testet ekstern skjerm? Den er en 'favoritt' på andre distroer jeg har testet. Alltid noe tull... (ingen big deal for meg men jeg vet mora mi ville savne denne hvis jeg skulle prakke på henne en ny distro..) Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 @ atlef: Utfra hva jeg forstår funker det meste med puppy. Men hva er det som ikke fungerer? Fn-f2 ser ikke ut til å virke, ellers har jeg ikke funnet noe. Men har ikke drevet utstrakt testing så jeg kan ikke si mer enn det. atlef. Hehe. det er jo forståelig. Men så lenge det mest essensielle funker uten problemer (som feks lyden, wifi, suspend, etc) er hvertfall jeg fornøyd. Kanskje ta og utforske den da og se hva jeg synes. Takk for info. Lenke til kommentar
adale Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 er "puppy-versjonen" bedre enn ubuntu-eee versjonen for en 1000H? Lyden er lav for min ASUS 1000H med UBUNTU-EEE. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 er "puppy-versjonen" bedre enn ubuntu-eee versjonen for en 1000H? Lyden er lav for min ASUS 1000H med UBUNTU-EEE. Kan ikke huske at lyden var et problem da jeg prøvde ebuntu-eee men du kan jo starte opp alsamixer fra terminal og se om du får endret noe. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Vurderer å gå for Eee 900. Kr 1.800,- er ikke mye penger for en surfemaskin. https://prisguiden.no/product.php?productId=94126 Mine behov er: - Surfing - Messenger - Legge inn bilder fra minnekort ved reiser osv. Hvordan er denne Eee 900 med Linux for oss som er helt Linux-noob? Er det bare å pakke ut av boksen og kjøre i gang? Eller må det installeres ubuntu og oppgraderes programvare. Vet ikke hvordan dette fungerer. Finnes det noen guide på dette for noobs som meg? Har inntrykk av at med XP blir den veldig treg? Lurer også på hvordan denne er når det gjeder loading av nettsider og msn. Går det rimelig kjapt? Endret 9. desember 2008 av James King Lenke til kommentar
LuciFear Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg har anskaffet meg en 1000H, med ferdiginstallert XP. Er stort sett fornøyd, men har et irriterende problem; Ved hver oppstart eller tilbake fra hvilemodus er det 1024x768 som default, mens jeg ønsker å bruke 1024x600. I tillegg må jeg alltid koble fra den trådløse nettverket og koble meg til igjen for å få nett. Hvordan får jeg endret disse defaultverdiene? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Har omsider klart å nlite min windows. Klarte naturligvis mesterstykket å fjerne alle språk, utenom engelsk. Vil gjerne ha norsk layout på tastauret igjen. Anyone? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hvordan er denne Eee 900 med Linux for oss som er helt Linux-noob? Er det bare å pakke ut av boksen og kjøre i gang? Eller må det installeres ubuntu og oppgraderes programvare. Vet ikke hvordan dette fungerer. Finnes det noen guide på dette for noobs som meg? ... PAkk den ut, slå den på og du er i gang. Noen svakheter er det jo med den innebygde linuxen. Trådløst-biten er ganske dårlig, hvis du trenger fler programmer enn de som følger med så kan du regne med litt av en jobb fordi den ikke er så lett å endre på for en nybegynner. Med litt flaks er det ikke sikkert du merker noe til disse begrensningene(dessuten kommer jo asus med oppdateringer i blant som fikser problemer og legger til funksjonalitet). Ubuntu er mye greiere å endre på og har generelt fler programmer tilgjengelig. Dessverre er ubuntu litt tyngre å dra rundt for en slik liten maskin og alt virker selvfølgelig ikke rett ut av boksen men følger du rette guiden skal du ganske greit få maskinen opp på 'nå funker *nesten* alt'-nivået(ekstern skjerm ser ikke ut til å være prioritert i de guidene jeg har kommet over). Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg måtte presse tastaturet litt ned, noen av de litt mer enn andre for å klipsen skulle sprette frem og låse tastaturet.De har vel bare slått på pc'en og ikke hørt noe støy som var problematisk i deres ører.. kom litt lenger. Fulgte guiden til en løsner to skruer på kortet for å løfte det opp litt. Virker som det fortsatt sitter for fast til at en kan få ut selve viften uten å brekke det. Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Du har skrudd løs vifta? Jeg måtte bøye hovedkortet litt opp for å kunne få ut vifta i mellom hovedkortet og underdekselet. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) skrudde ut to skruer på hovedkortets høyre side, og vifta var løs (tre skruer). Virket fortsatt som en måtte presse mye for å løfte kortet nok. hadde på følelsen det kunne brekke hvis enn brukte mer kraft. Endret 10. desember 2008 av EG-s Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Skal bestille en 1000h i dag. Tenkte jeg skulle oppgradere til 2 GB minne. Kjøper jeg da en 2GB brikke og bytter ut den som er der, eller er det plass til to 1GB brikker? Noe annet jeg bør bestille? Hvordan er det å skru i denne for en som bare har skrudd 3-4 stasjonære før? Bør jeg be butikken installere ny minnebrikke, eller er det enkelt? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Skal bestille en 1000h i dag. Tenkte jeg skulle oppgradere til 2 GB minne. Kjøper jeg da en 2GB brikke og bytter ut den som er der, eller er det plass til to 1GB brikker? Noe annet jeg bør bestille? Hvordan er det å skru i denne for en som bare har skrudd 3-4 stasjonære før? Bør jeg be butikken installere ny minnebrikke, eller er det enkelt? 1 minnespor, altså du må bytte 1gb minnebrikken med en stk 2gb minnebrikke. Operasjonen er enkel, 2 skruer, av med deksel bytte minnebrikke, sjekk i bios at minnet registreres riktig og voila. Max 5 min =) Det skal også sies at litt ettersom bruksområde og hvilket OS du velger å kjøre så er det sjelden man trenger mer enn 1gb minne. Jeg kjører på standard XP Home og bruker den til musikk, video, chat og surfing. Jeg har skrudd av pagefila og allikevel har jeg enda ikke opplevd å gå tom for minne. /Espen Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hvordan er denne Eee 900 med Linux for oss som er helt Linux-noob? Er det bare å pakke ut av boksen og kjøre i gang? Eller må det installeres ubuntu og oppgraderes programvare. Vet ikke hvordan dette fungerer. Finnes det noen guide på dette for noobs som meg? ... PAkk den ut, slå den på og du er i gang. Noen svakheter er det jo med den innebygde linuxen. Trådløst-biten er ganske dårlig, hvis du trenger fler programmer enn de som følger med så kan du regne med litt av en jobb fordi den ikke er så lett å endre på for en nybegynner. Med litt flaks er det ikke sikkert du merker noe til disse begrensningene(dessuten kommer jo asus med oppdateringer i blant som fikser problemer og legger til funksjonalitet). Ubuntu er mye greiere å endre på og har generelt fler programmer tilgjengelig. Dessverre er ubuntu litt tyngre å dra rundt for en slik liten maskin og alt virker selvfølgelig ikke rett ut av boksen men følger du rette guiden skal du ganske greit få maskinen opp på 'nå funker *nesten* alt'-nivået(ekstern skjerm ser ikke ut til å være prioritert i de guidene jeg har kommet over). Ok. Mitt bruksområde blir som sagt å surfe, msn og å legge over noen bilder midlertidig på reiser. Da skal vel denne funke greit? Hvordan er det med Windows XP-versjonen, blir den treg da til mine behov? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 MSN finnes kun til windows, eee har pigdin innebygget som gjør mye av samme jobben. Du kan koble deg opp mot msn og chatte med alle kontaktene dine men lyd og bilde funker ikke. Det klages over windows treghet i eeeuser.com/forum men jeg har aldri prøvd windows på eee selv så jeg kan ikke svare på hvor ille det egentlig er. Lenke til kommentar
arne0606 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Skal bestille en 1000h i dag. Skal kjøpe en 1000H selv, men venter til den kommer på tilbud i julekalenderen til komplett. Tilbudet kommer sannsynligvis en av dagene i uke 51 (neste uke), så hvis du kan vente er det penger å spare. Les mer http://www.mobilen.no/wip4/pass_paa_juleti.../d.epl?id=34635 Store ord om tilbud langt under innkjøpspris og lagerstatus: 731 stk. 2008-12-11 (Bekreftet dato) vitner om at de slår på stortromma denne gangen. Spent på hvor langt ned de går i pris.. Hadde vært deilig å se 2999,- men det spørs vel... Når det gjelder ekstra ram er det vel 200pins SO-DIMM som gjelder f.eks denne. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331116 Enkel step-by-step guide finnes her: http://myeeeguides.wordpress.com/2008/10/1...0h-ram-upgrade/ Endret 10. desember 2008 av arne0606 Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Datakjeden har også tilbud på denne nå ser jeg, 3495,- ellerno... Jeg kjøpte min for 4000,- og angrer ikke på det heller, den er uten tvil verdt penga. EDIT: Med denne mener jeg altså Asus EEE 1000h Endret 10. desember 2008 av MrEspen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå