Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

finnes det noen stortester av nett maskiner? mpx har aspire ONE for 1990,- linux, 8gig ssd, 512 mb. en 320 gig disk til 600,- og 1 gig minne til 100,- da har man plutselig ei meget fin maskin til 2700,-

hvilken er det som stikker av med seieren når man setter wind, one og eee opp mot hverandre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, da har den nye Asus EEE S101 begynte å rulle inn i butikkene.

Den er slankere enn alle andre "minimaskiner", bedre kvalitet og ser mye lekrere ut!

Noen som har testet den enda? (Erfaringer)

Noen som vurderer å kjøpe den?

Jeg har fryktelig lyst på den for å si det mildt! Virker som en spennende pc, og mer kvalitet enn de andre små maskinene. (Man betaler selvfølgelig litt mer, men det er prioritering)

Så, hva tror dere om den?

Jeg så en test av den opp mot 901 eller 900 modellen. Og S101 var kanskje to sekunder raskere oppstart i XP.

Key Features

10.2-Inch LCD Display

1024 x 600 LED Backlit LCD

Intel Atom N270 (1.6GHz)

1GB DDR2 RAM

SSD HD (16/32/64GB)

802.11n/b/g

5Hr+ Battery Life

Very Quiet

Bluetooth 2.0

Windows XP / Linux

Low Power Super Hybrid Engine

4-in-1 Card Reader, 3x USB 2.0, VGA

264mm (W) x 180.5mm (D) x 18-25mm (H)

1KG

En liten review: http://www.trustedreviews.com/notebooks/re...-Eee-PC-S101/p1

post-65600-1228492417_thumb.jpg

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar
Snerten liten sak, liten tvil om det. Jeg synes likevel at jeg strakk strikken langt da jeg punget ut nesten fire lapper for en 1000H kontra det å legge i et par tusen ekstra for en "ordentlig" laptop. Når prisen kommer opp mot kr 6.000, da ville jeg i det minste ha hatt mer enn 1024x600 og jeg ville hatt en dobbeltkjerneprosessor.

Enig der. Asus har lagt prisen for høyt her. Særlig med tanke på at man nå kan plukke opp en EEE 900 for 1.795,- på Komplett.

Lenke til kommentar
Det var en av skruene bakerst ved siden av batteriet som var litt kranglete hos meg også, men jeg fikk den ut til slutt. Tror det var slik at hullet skruen satt i var ganske trangt og at en måtte presse de to halvdelene fra hverandre mens en skrudde (jeg tok denne skruen til slutt).

Trenger et tips til å få tastaturet riktig på.

Får ikke den venstre klipsen en dytter inn over tastaturet, så er litt løst.

Annen sak, tviler A Novo så på selve viften. Hvis ikke de bruker det samme lille gule klistremerket "Warranty removed". Det kan hende, men har erfart at verksteder har eget merke de bruker med dato.

Lenke til kommentar
Jeg har fryktelig lyst på den for å si det mildt! Virker som en spennende pc, og mer kvalitet enn de andre små maskinene. (Man betaler selvfølgelig litt mer, men det er prioritering)

Så, hva tror dere om den?

Den er utrolig lekker, men 6000,- syns jeg enda er litt for mye. Så jeg venter litt med å kjøpe den.

Lenke til kommentar
Trenger et tips til å få tastaturet riktig på.

Får ikke den venstre klipsen en dytter inn over tastaturet, så er litt løst.

Annen sak, tviler A Novo så på selve viften. Hvis ikke de bruker det samme lille gule klistremerket "Warranty removed". Det kan hende, men har erfart at verksteder har eget merke de bruker med dato.

Jeg måtte presse tastaturet litt ned, noen av de litt mer enn andre for å klipsen skulle sprette frem og låse tastaturet.

De har vel bare slått på pc'en og ikke hørt noe støy som var problematisk i deres ører..

Lenke til kommentar

Hei :D

Jeg er blitt helt gal av alle de forskjellige nett pcene. Hvilken bør jeg velge? Mitt bruk blir vel å se film, skrive en del på skolen (den kan ikke bli for liten) og surfe litt på nettet. Noen som vet om det kommer noen nye modeller med bedre prosessor osv?

Jeg tenker mest på Asus EEE pc 1000h. Er det stor forskjell på 1gb/2gb? Er det vanskelig å sette inn en 2 gb brikke?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vurderer sterkt dette tilbudet nå.

Linux er vel ikke så ille, eller hva sier dere?

Er jo kun til surfing og sånt småtteri.

Den er jo ekstremt mobil. Så på den på datakjeden her i byen. LITEN!

Kr 1795,- for en ASUS Eee PC 900 hvit,9" WSVGA,Linux på Komplett. Dette er vel billig selv om SSD disken er super treg?

http://komplet.no/k/ki.aspx?sku=355563

Lenke til kommentar

hmmmmmmmm.... Koster kr 2695,- kr igjen nå. Glad jeg kjøpte i helgen ;-)

Ja, jeg vurderer sterkt dette tilbudet nå.

Linux er vel ikke så ille, eller hva sier dere?

Er jo kun til surfing og sånt småtteri.

Den er jo ekstremt mobil. Så på den på datakjeden her i byen. LITEN!

Kr 1795,- for en ASUS Eee PC 900 hvit,9" WSVGA,Linux på Komplett. Dette er vel billig selv om SSD disken er super treg?

http://komplet.no/k/ki.aspx?sku=355563

Lenke til kommentar

Ja, der satt de prisen opp igjen. Satt å vurderte dette i går kveld.

Kjekk sak til reising og sofasurfing.

Men ble i tvil pga at den har fått noe blandet mottagelse. Bl.a pga treghet.

Til 2.695,- er den ihvertfall helt uaktuell. Legger man i ett par hundrelapper til får man den med XP.

Ser nå at Netshop har denne til kr 1.895.-

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=105506

Man får den for kr 2.299,- med XP http://www.ps.no/artdtl.aspx?i=139950

Men blir kanskje å vente til etter jul. Blir sikkert stampet vekk billigere da!! :)

Virker som det ligger mye på lager rundt omkring. Jeg tror prisen må ned i disse finanskrisetider.

Endret av James King
Lenke til kommentar
Da har jeg gått fra Ubuntu 8.10 til Puppy 4.11 på min 900. Maskinen føles en del kjappere og ser ut til å passe den meget bra. Med et par "pet's" er trådløst, de fleste FN knappene og viftehastighet/prosessor skalering støttet.

La ISO filen på et sd kort med Unetbootin.

atlef.

Hvor lang er boot-tiden på puppylinux? Er det vanskelig å installere eller mye etterarbeid før installasjonen fungerer?

Lenke til kommentar
Da har jeg gått fra Ubuntu 8.10 til Puppy 4.11 på min 900. Maskinen føles en del kjappere og ser ut til å passe den meget bra. Med et par "pet's" er trådløst, de fleste FN knappene og viftehastighet/prosessor skalering støttet.

La ISO filen på et sd kort med Unetbootin.

atlef.

Hvor lang er boot-tiden på puppylinux? Er det vanskelig å installere eller mye etterarbeid før installasjonen fungerer?

Boot tar 30sec fra grubmenyen til desktop'en er oppe og går, så det er endel bedre enn Ubuntu som jeg hadde.

Og etterarbeidet er minimalt sålenge du laster ned de tre "pet's'ene" til minnepinnen/sd-kortet og installerer etter en "FULL" install av puppy. Men vær obs på å laste ned puppy-4.1.1-k2.6.25.16-seamonkey.iso og ingen andre av de filene som er tilgjengelig, da det kun er denne utgaven de ekstra "pet's'ene" fungerer.

atlef.

Lenke til kommentar
Hei :D

Jeg er blitt helt gal av alle de forskjellige nett pcene. Hvilken bør jeg velge? Mitt bruk blir vel å se film, skrive en del på skolen (den kan ikke bli for liten) og surfe litt på nettet. Noen som vet om det kommer noen nye modeller med bedre prosessor osv?

Jeg tenker mest på Asus EEE pc 1000h. Er det stor forskjell på 1gb/2gb? Er det vanskelig å sette inn en 2 gb brikke?

Takker for alle svar.

Hei

Er kjempe enkelt å bytte minnebrikk på Eee 1000H, skrur bare ut de to skruene under, løfter luka og tar vekk brikka og setter inn ny og skrur igjen luka og ser i bios om den finner brikka. Gjorde det selv for noen timer siden.

Lenke til kommentar

Fortsatt ikke mulig å kjøpe ny SSD disk til EEE900 her i norges land? Er det kun fra mydigitaldiscount.com man får kjøpt?

La inn xp på min eee900 for ett par dager siden. Var ett sørgelig kapittel. Msn var f.eks helt umulig å bruke. Xp skriver til disken hele tiden. Forstår det slik at det blir en helt annen maskin når man får byttet ut den origianle disken?

Endret av Skitongen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...