Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

Har nettop fåttt en Eee 1000H i hus nå, men har støtt på et stort problem. jeg får ikke det trådløse nettverkskortet til å fungere. jeg klarer å koble meg til det trådløse nettet, men får opp en melding om begrenset eller ingen forbindelse. Jeg har en annen maskin koblet til trådløst, som forøvrig aldri har vert noe problem med. er det noen andre som har hatt problem med det trådløse nettverkskortet på sin Eee?

Det viste seg at jeg måtte skru av WEP krypteringen. Da funket det!

Jeg er mere overrasket over løsningen du har valgt enn resultatet.

Dette blir som å ta ut låsen i ytterdøra fordi at du ikke kommer deg inn hver gang du har glemt å ta med nøkkelen. Det funker kanskje - men er en lite smart løsning.

Tror nok at vi andre heller ville ha lagt inn WEP nøkkelen i Eee pc'en og beholdt krypteringen på i routeren.

Skjønner ikke helt sammenligningen din der. Hvorfor skulle jeg sette på igjen WEP krypteringen når det fører til at jeg ikke kommer meg på nett? WEP nøkkelen var selfølgelig lagt inn på eee'en. Det finnes andre måter enn WEP å beskytte nettverket på.

Endret av Windkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått en irriterende summelyd i min 1000H. Hvis den står rett (enten på bordet, i fanget, ved at jeg holder den, etc) så hører jeg en lavfrekvent men tydelig lyd. Hvis jeg derimot vipper tastaturdelen av PCen 45° fremover, bakover eller til en av sidene, da stopper lyden. Noen aning om hva dette kan være?

Enkelte på eeeuser forumet har nevnt at det har hjulpet å stramme skruene til harddiskholderen. Vet ikke om det hjelper deg, men det er jo verdt et forsøk. Det er bare å ta av lokket på undersiden så kommer du til.

Lenke til kommentar
Jeg har fått en irriterende summelyd i min 1000H. Hvis den står rett (enten på bordet, i fanget, ved at jeg holder den, etc) så hører jeg en lavfrekvent men tydelig lyd. Hvis jeg derimot vipper tastaturdelen av PCen 45° fremover, bakover eller til en av sidene, da stopper lyden. Noen aning om hva dette kan være?

Enkelte på eeeuser forumet har nevnt at det har hjulpet å stramme skruene til harddiskholderen. Vet ikke om det hjelper deg, men det er jo verdt et forsøk. Det er bare å ta av lokket på undersiden så kommer du til.

Forsvinner ikke garantien når du gjør dette? Minns og ha lest at garantien på slike elektriske produkter forsvinner når man åpner produktet og "fikser" det :hmm:

Lenke til kommentar
Hvis en vipper maskinen i en viss vinkel, høres det tydelig ut som om viften tar bort i noe.

Det skjer noe lignende på min 1000 (ikke h), men det er heller slik at lyden (en rask tak-tak-tak som kommer nå og da) blir borte når jeg holder den i en spesiell vinkel.

Edit: Et par minutter etter at jeg postet dette, begynte EEE'en min å lage høye, fæle fiss-lyder. Hjelp! (postet fra opera mini)

Endret av Kagee
Lenke til kommentar

Ikkje umogeleg det. I ein laptop skal det være så smått og samanpakka at sånt lett kan skje. Det vil ikkje nødvendigvis bli oppdaga under testing heller dersom det er ved ein gitt hastighet og vinkel.

Spørsmål: Følger det veske med 1000H? Eg meiner å ha lese det, men så høyrte eg og om ein som kjøpte veska i tillegg. Kven sel i så fall Netshop?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Flott, takk skal du ha. Treng ikkje noko meir enn ein heilt basic beskyttelse.

Netshop fekk inn nokre i dag. Det sto 11 tidlegare, no står det 7. Eg bestillte den i går, satsar på at eg får ein av dei. Bestillte litt andre ting som har levering 20. så venting blir det uansett.

Lenke til kommentar
Da har jeg fått inn ubuntu 8.10 med adams lean kernel. Det meste ser ut til å fungere men noe krøll må det jo være... Det værste er at maskinen ikke lenger anerkjenner sd-leserens eksistens.
Vi kan sikkert spore opp driveren, spørs om Adam har blingset litt da han valgte ut drivere. Hvis du poster på forum hvor han vanker får du sikkert lastet ned modulen til SD-disken eller hjelp til å fikse oppsett på annen måte.

Tror nok jeg må frikjenne Adam for dette. Jeg valgte generic kernel fra grub uten bedring. For sikkerhets skyld har jeg nå reinstallert ubuntu 8.10 helt fra bunn og det funker fortsatt ikke, skal pøse på med oppgraderinger og se hva som skjer, jeg venter litt med adams kernel nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...