deaktivert443556 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Er det flere som har testet ut touchpad-driver fra Elantech? Den gir en del ekstra muligheter med multitouch. Siden musetastene er såpass harde synes jeg det er deilig å kunne høyreklikke ved å tappe to fingre på pad'n. Med tre fingre så maksimerer jeg det aktive vinduet. Det er også noen andre funksjoner som kan være verdt å sjekke ut. http://www.emc.com.tw/eng/st_tpn_sp.asp Edit: her er en liten video som viser noen av mulighetene med multitouch. Endret 7. november 2008 av Bradbury Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg kan forsåvidt se hvilke nett som er tilgjengelige men det stopper også der. Har en svak mistanke om at det er noe helt fundamentalt jeg ikke har fått med meg. Typisk nok likner ikke trådløs-appleten på noe annet jeg har sett så jeg er ikke engang istand til å finne igjen og sette opp helt elementære ting...hvorfor kan jeg ikke få en liste med synlige nettverk og trykke 'connect' på et av dem? Ubegripelig... Whaat, er det ikke gnome-network-manager da? Isåfall er det jo bare å enkelt klikke på appleten og du får oversikt over tilgjengelige nettverk. Enkeltklikk på nettverket, vent 3 sekunder og tast inn brukerinformasjon. Du blir da koplet til. Er ikke innstillingene du finner der nok så velger du "kople til et annet trådløst nettverk". Jeg vet ingenting om gnome men jeg finner ikke noe som likner på det du beskriver. Ubuntu-eee har et interface med tabs, har du prøvd det selv? Vet du at den appleten finnes der et sted? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) @ Bradbury: Oioi. Takk for at du minnet meg på det La det inn nå nettopp, og det ser ut til at det funker iallefall. Endret 7. november 2008 av Xmir Lenke til kommentar
deer Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Måtte bare innom og fortelle at jeg nettopp har spilt en kamp i Pro Evolution Soccer 2009 på min Eee PC 1000 lav oppløsning og ikke akkurat glatt, men fullt spillbart Er det flere som har testet ut touchpad-driver fra Elantech? Den gir en del ekstra muligheter med multitouch. Siden musetastene er såpass harde synes jeg det er deilig å kunne høyreklikke ved å tappe to fingre på pad'n. Med tre fingre så maksimerer jeg det aktive vinduet. Det er også noen andre funksjoner som kan være verdt å sjekke ut.Jepp, digger de driverne... Endret 8. november 2008 av deer Lenke til kommentar
Del Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 @Del, adams siste kjerne lover forsåvidt å fikse trådløs + kjappere boot hvis jeg velger lean-varianten men nå har jeg jo ubuntu-eee 8.04.1 og det sies vel ganske klart at den kjernen ikke bør brukes sammen med den distroen... Akkurat derfor jeg har ved gjentatte anledninger oppfordret til å teste 8.10. Du kan da enkelt teste 8.10 med Adams kjerne fra USB penn, ingenting å vegre seg for. NorthWave referer til network manager som følger ubuntu som standard. Den oppfører seg som forklart, og fremstår i 8.10 som lysår foran XP og Vista i brukervennlighet og funksjonalitet. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Har nettop fåttt en Eee 1000H i hus nå, men har støtt på et stort problem. jeg får ikke det trådløse nettverkskortet til å fungere. jeg klarer å koble meg til det trådløse nettet, men får opp en melding om begrenset eller ingen forbindelse. Jeg har en annen maskin koblet til trådløst, som forøvrig aldri har vert noe problem med. er det noen andre som har hatt problem med det trådløse nettverkskortet på sin Eee? EDIT: Kjører forresten win xp home. Endret 8. november 2008 av Windkin Lenke til kommentar
Epp Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Gnome tar en stund å starte opp, og det gjør KDE også. Hvis du vil ha lettvektsmiljø uten å gi avkall på for mye, så er xfce som brukes i xubuntu (og eeexubuntu) et godt kompromiss. Fluxbox er mer for Unix-nostalgikere som meg. Pass på å ta turen hit for å sprite opp xfce litt. Bruker selv xfce på hovedboksen hjemme. Liker det bedre enn Gnome. KDE klarer jeg bare ikke å like... Men for vanlig bruker som ønsker å spare på ressursene, så er dette oppsettet å anbefale: openbox + fbpanel + rox-filer (som skrivebordsbakgrunnsystem og filleser) fungerer gulle og raskt (har kjørt det på en 166MHz til og med). Anbefalt å laste ned et bra icontema ala Tango eller Gartoon. For den avanserte programmereren: wmii eller dmw med dmenu og vim (selvsagt) Lenke til kommentar
Epp Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg har programmert på min Eee i over 8 timer i strekk, det går helt fint. Jeg kjører Archlinux med en tiled WM, som gjør at jeg alltid utnytter skjermbildet maks. For min del fungerer det optimalt. Hvilken WM bruker du? Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Trenger en liten og lett DVD- brenner til min eee 1000H. Noen som har noen gode tips? Lenke til kommentar
atlef Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hvis du trenger det til maskinen din, så har du bommet litt. atlef. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 usb penner ftw. spørsmål. når jeg kjøpte min 904hd så fulgte det med en CD med drivere osv. det som er på pcen fra start er på den cden.. hvordan får jeg innholdet på en usb penn? vilken filer eventuelt? Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hvis du trenger det til maskinen din, så har du bommet litt. atlef. Hvorfor det? Må vel være greit å ha en ekstern brenner man kan koble til maskinen? At den er liten og lett så man en sjelden gang kan ta den med seg er vel heller ikke en ulempe? Lenke til kommentar
atlef Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 usb penner ftw. spørsmål. når jeg kjøpte min 904hd så fulgte det med en CD med drivere osv. det som er på pcen fra start er på den cden.. hvordan får jeg innholdet på en usb penn? vilken filer eventuelt? Dette står vel i manualen som ligger på CD'en ville jeg tro. Hvis du trenger det til maskinen din, så har du bommet litt. atlef. Hvorfor det? Må vel være greit å ha en ekstern brenner man kan koble til maskinen? At den er liten og lett så man en sjelden gang kan ta den med seg er vel heller ikke en ulempe? Er vel kanskje ikke det. Men hvorfor skaffe seg en laptop uten et optisk drev hvis du allikevel føler du har behov for det? atlef. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) usb penner ftw. spørsmål. når jeg kjøpte min 904hd så fulgte det med en CD med drivere osv. det som er på pcen fra start er på den cden.. hvordan får jeg innholdet på en usb penn? vilken filer eventuelt? Dette står vel i manualen som ligger på CD'en ville jeg tro. Hvis du trenger det til maskinen din, så har du bommet litt. atlef. Hvorfor det? Må vel være greit å ha en ekstern brenner man kan koble til maskinen? At den er liten og lett så man en sjelden gang kan ta den med seg er vel heller ikke en ulempe? Er vel kanskje ikke det. Men hvorfor skaffe seg en laptop uten et optisk drev hvis du allikevel føler du har behov for det? atlef. Skal du ha en laptop med optisk drev må du opp i skjermstørrelse, vekt og pris. når behovet for et optisk drev utenfor hjemmet er såpass lite ser jeg på denne løsningen som den beste for meg(dvs min kone som skal bruke maskinen). I tillegg har dvd brenner på den andre maskinen i huset maks 2X brennehastighet, dvs 30 min + for å brenne en DVD. Jeg skjønner det kanskje virker rart å kjøpe en ekstern dvd brenner til en splitter ny laptop, men i mitt tilfelle mener jeg dette er den beste løsningen for meg. EDIT: Mister jeg garantien dersom jeg oppgraderer til 2Gb RAM? Endret 9. november 2008 av Windkin Lenke til kommentar
djchange Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) EDIT: Mister jeg garantien dersom jeg oppgraderer til 2Gb RAM? Nei, men skulle det hende at du ble nødt til å sende maskinen inn til reperasjon e.l. så bytt tilbake til orginal RAM-brikke da. Endret 9. november 2008 av djchange Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) EDIT: Mister jeg garantien dersom jeg oppgraderer til 2Gb RAM? Nei, men skulle det hende at du ble nødt til å sende maskinen inn til reperasjon e.l. så bytt tilbake til orginal RAM-brikke da. Det går jo selfølgelig an å gjøre. Leste et sted at på msi wind må du bryte en forsegling for å sette i en ekstra ram brikke, tenkte kanskje det var noe lignende på Eee også. Endret 9. november 2008 av Windkin Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Eneste jeg har funnet er en GHO fil på 2,94gb. Men står ikke noe om hvordan jeg får det inn fra cden til pcen Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Slengte meg på netbook bølgen jeg også, og kjøpte meg en Asus eee 1000h. Da jeg fyrte opp pcen hviste det seg selfølgelig at den var full av masse ubruklig programmvare. Kjørte derfor pc decrapifier og merka av nesten alt. Deretter intallerte jeg drivere og programvare som jeg trenger. Eneste problemet nå er at jeg har mista støtte for hurtigtaster. Det er bare lysstyrke opp/ned som fungerer(Fn + F5/F6) Noen som vet hvilke drivere, software eller hva som helst jeg trenger for å få det til å virke igjen. Lenke til kommentar
adale Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Det er kanskje spurt før her, men trenger jeg virkelig å kjøre med 2 Gb minne i en 1000H? Jeg har kjøpt det, men vurderer å ikke åpne den og levere tilbake, fordi jeg synes den går bra nok med 1 Gb. Lenke til kommentar
adale Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Har nettop fåttt en Eee 1000H i hus nå, men har støtt på et stort problem. jeg får ikke det trådløse nettverkskortet til å fungere. jeg klarer å koble meg til det trådløse nettet, men får opp en melding om begrenset eller ingen forbindelse. Jeg har en annen maskin koblet til trådløst, som forøvrig aldri har vert noe problem med. er det noen andre som har hatt problem med det trådløse nettverkskortet på sin Eee? EDIT: Kjører forresten win xp home. jeg hadde et problem med Ubuntu. Det løste seg ved å ta bort MAC-filtrerin gi ruteren min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå