Argusblikk Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) ... PS: Passordet er til en gammel FTP server med drivere, og ikke noe som fungerer noe sted i dag gitt. Mvh Stian Æh, er det noen som ikke følger med i tråden jeg skuer? Endret 3. desember 2007 av mks1001 Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Lyst til å kjøpe en sånn en til meg selv som julegave, gitt Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 ... PS: Passordet er til en gammel FTP server med drivere, og ikke noe som fungerer noe sted i dag gitt. Mvh Stian Æh, er det noen som ikke følger med i tråden jeg skuer? urk, jeg prøvde å sjekke før jeg postet men det ble for mye lang dag... Lenke til kommentar
Oeverby Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 [ Heisann. Noe kan jeg svare på =D 1: Det er DDR2 PC3200 SO-DIMM minne, og på 701 4G så er det mulig og bytte selv. Surf modellene har vel ikke denne muligheten om jeg ikke tar feil. 2: Slik jeg har forstått det, så er 4G modellen hvit, og SURF modellen sort. Jeg har ikke sett di i andre farver enda. 3: Jeg betalte 80dollar i frakt, levert hjem på døren. 4: Selgeren jeg kjøpte av! Ha en fortsatt fin dag. Mvh Stian Vurderer å kjøpe fra Taiwan jeg også. Fikk du den pakket som gave? Måtte du betale mva/toll? mvh Chris 30.11.07 16.36 UTLEVERT 3209 SANDEFJORD30.11.07 16.35 ANKOMMET POSTKONTOR 3231 SANDEFJORD (MENY PLUSSMAT ÅSANE) 30.11.07 14.21 FORSøKT UTLEVERT Årsak: Adressaten ikke inne / forretn. stengt Tiltak: Sendingen levert utleveringsenhet 3231 SANDEFJORD 30.11.07 08.00 VIDERESENDT 3169 STOKKE 29.11.07 17.16 UTSENDT TOLLFRI 2061 GARDERMOEN 29.11.07 16.29 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN 29.11.07 16.29 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN 27.11.07 09.52 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE Jeg var sånn ca så heldig Ser han jeg linket til har lagt ut en del forskjellige farver, men har skriver også at disse bl.a. er uten webcam. Så det er vel SURF modeller han har i grønn, rosa, blå, osv. Min var pakket i søtt rosa gavepapir. (og med ca 63 frimerker ) Mvh Stian Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Okei :/ , jaja, det ble en hvit på meg. Menmen, fargen er ikke det viktigste. Hvor vanskelig er det å gi den et strøk lakk i din favorittfarge da? En rull med duct-tape skulle gi en passe original eee Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Har lagt inn xp. Har slettet atheros driveren. Hva gjør jeg nå, dersom jeg ikke har CD-en liggende? Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Da går du inn på Asus support, velger Eeepc i rullegardinen, og last ned driverene derfra. Legg så driverene inn på en usb-pinne eller lignende, og installer dem direkte fra den! Lenke til kommentar
oddi Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Da var maskinen på plass, og etter noe knoting fikk jeg lagt inn windows xp via ipod'en min Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Av alle løsninger... Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Da var maskinen på plass, og etter noe knoting fikk jeg lagt inn windows xp via ipod'en min Hahaha, den der fortjente virkelig en . Fjernet Linux for å installere Windows med et Apple produkt. Endret 5. desember 2007 av kvitrafn Lenke til kommentar
kesse Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Er det ikke slik at du må ha en orginal kopi av Windows for å legge den i på eee? Hvordan fikk du den kopien inn på en ipod? Eller har jeg tatt feil? Min er fortsatt ikke blitt sendt Bestillte for 2 dager siden! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Tar dere backup av Xandros for å kunne legge det tilbake i tilfelle en garantisak? Eller legger dere Windows inn i tillegg som dual boot? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Tror det følger med en cd med et xandros image på... Hva slags disk er det som står i? Har den SSDen noen begrensninger på antall overskrivninger osv? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Det har den absolutt. Om du noengang installerer et annet Linux OS på pcen må du ikke finne på å bruke en swap partisjon, EEE pcen med 1gb minne klarer seg fint uten swap uansett, er ikke som om man skal sitte med Photoshop på denne maskinen uansett. All logging i Linux burde vel egentlig også skrus av. Ser det på "pitfalls" tråden på eeeuser.com forumet. Kjedelig å slite ut SSD-disken på unødvendig bruk av swap når man har nok minne i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Humm, hvor lang levetid har SSDen med XP tro? Jeg brukte filemon og regmon for å feilsøke et plug'n play problem en gang og ble nesten skremt da jeg så hvor mange fil- og registryaccess som ble gjort hvis jeg satt inn en usb-device...hvis jeg ikke husker feil var det 5-sifret. Jeg gjorde aldri tilsvarende tester på en maskin som faktisk fungerte som den skulle så det er godt mulig dette tallet var unaturlig høyt. Windows har uansett en lei tendens til å 'tygge drøv' på disken selv om du ikke bruker maskinen... Lenke til kommentar
kesse Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg henger ikke helt med her, hva vil dette si i praksis? At disken slites ut hvis man legger inn XP? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 I værste fall kan levetiden til disken vesentlig forkortet ja. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Jeg henger ikke helt med her, hva vil dette si i praksis? At disken slites ut hvis man legger inn XP? http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=1739 - les litt nedover der så finner du dette avsnittet; Remove the pagefile -This is for the normal wearing of the drive in the EEE. (Thanks to Qatz!) Open regedit and search for this string: "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PagingFiles" Double click it and delete everything inside of "Value Data:" Reboot your system and manually delete "C:\pagefile.sys". Delete the pagefile, how? On the explorer, click in Tools, then Folder Options, then View, select Show hidden folders and files" and uncheck "Hide operating system files (recomended)". Now you can delete the file. In my opinion, ill suggest to use from 250 to 500mb in pagefile, im trying that and i want to test if everything is ok Vet ikke om det løser alle problemer med at XP sliter ut hardisker men høres ut som du vil ihvertfall bli kvitt et stort problem med undøvending utsliting av SSD'en. Edit: Ser forresten at han anbefaler å bruke 500mb pagefile, Dette er nok trolig noe han bare har glemt å slette fra inlegget, eller mistolker jeg noe nå? No pagefile = good, pagefile = bad... ikkesant? Endret 5. desember 2007 av kvitrafn Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 ...Edit: Ser forresten at han anbefaler å bruke 500mb pagefile, Dette er nok trolig noe han bare har glemt å slette fra inlegget, eller mistolker jeg noe nå? No pagefile = good, pagefile = bad... ikkesant? Hehe, ikke greit å si, jeg synes posteren har en svak tendens til å være inkonsistent. Jeg *tror* han mener du skal fjerne pagefile helt. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg tror at dette ryktet til SSD, henger igjen fra dens barndom. I begynnelsen hadde SSD-diskene en ganske høy dødlighet, og cellene ble uskrivbare etter relativt få gjennomkjøringer. Men SSD har fått tid til å eldres, og levetiden til harddisken vil holde mye lenger enn denne pcen holder seg interessant, omtrent uansett bruk. An 8Gb MLC device contains 4,096 independent blocks, if you provided perfect wear leveling on a 4,096-block device, you can erase and program a block every minute, every day, for 77 years. (10,000 x 4,096)/ (60 x 24) = 40,960,000/ 1,440 = 28,444 days = 77.9 years. Kilde total capacity of 64GB, sustained write speed of 80MBps and a write endurance rating of 2 million cycles. By assuming that data is written in big blocks and there is perfect implementation of wear leveling techniques, Kerekes estimates disk endurance at 1.6 billion seconds, which translates to 50.74 years. Kilde2 Jeg satte først min pagefil til 150 mb, men etter flere klager fra XP, har jeg satt den opp til 250, og nå har XP aldri klaget lenger. Pagefil er nyttig uansett, siden mye av informasjonen som blir lite brukt, kan legges vekk der, for å ha mer minne ledig til krevende prosesser. Jeg har selv 512mb ram, så jeg vil nok uansett beholde pagefilen for å ha mer minne tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå