Xmir Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Hva gjør den brikken bedre enn andre? Ser du ikke det? Noen i markedsavdelingen har skrevet "Specifically For EeePC" på produktet, og da må jo den være mye mye bedre enn alle andre liknende produkter. De ville jo ikke forsøke å selge noe basert på en løgn. Ikke sant? Det står "made for EEEPC" på esken, med fin EEEPC logo. Viss du søker på apacer så finnes den brikken under "branded ram" det vil si at den er produsert for eeepc som er meget pirkete på ram moduler. Det jeg mente, hvorfor er den minnemodulen verdt 100kroner ekstra? Har du for eksempel noen tester som sier at den er et mye bedre kjøp? Lenke til kommentar
deer Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 eeepc (...) er meget pirkete på ram moduler.Hva får du til å si det? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 halla folkens. .. noen som har link til wifi drivere på 901 etter jeg har installert xp ? på forsånd takk. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 asus.com er en fin plass å starte Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 har litt problemer med og få xp til og kjøre stabilt samt få den på nett.. . instalerer driveren men den finner ikke noe trådløst nettverk. . Lenke til kommentar
deepstar Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) eeepc (...) er meget pirkete på ram moduler.Hva får du til å si det? Ta en tur innom eeeuser så skal du få se: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=26317 http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=30230 http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=47262 Endret 6. november 2008 av deepstar Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Det gjelder 900x versjonen... Lenke til kommentar
Minus Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg har akkurat fått min 1000H i hus og jeg er godt fornøyd med det meste. Det første jeg -- bokstavelig talt -- har å sette fingeren min på, er musetastene. De er forferdelig harde. Jeg får bare håpe at de går seg til etter hvert. En annen liten detalj er plasseringen til høyre shift-tast. Det blir som regel pil-opp når jeg skal ha stor forbokstav. Denne plasseringen er vel lik på de fleste slike maskiner, så jeg kan vel ikke klage. Jeg har heller ikke helt fått dreisen på scrolling, men det kommer seg vel. Jeg skulle likevel ønsket at det var et eget scrolle-område på høyre side av pad'n. Jeg opplevde også det der med høyre skift-tast som vanskelig å treffe. Men når jeg har hatt PCen i noen måneder så har jeg vent meg til det. Nå er det uvant å skrive på vanlige tastatur. Scrollingen hadde jeg ingen problemer med, men er enig med deg i at knappene er litt harde. Derfor kjøpte jeg en trådløs mus, men vurderer å kjøpe meg en blutoothmus i stedet. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Mine første forsøk på å scrolle resulterte gjerne i at jeg markerte teksten nedover, men jeg fant etter hvert ut at det bare var å holde to finger inntil hverandre. Ingen problem der nå. Edit: Merkelig skrivefeil Endret 6. november 2008 av Bradbury Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Takk for tipset Endelig går scrollinga smertefritt. Lenke til kommentar
deer Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 eeepc (...) er meget pirkete på ram moduler.Hva får deg til å si det?Måtte rette min egen grammatikkfeil Ta en tur innom eeeuser så skal du få se: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=26317 http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=30230 http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=47262 Takk for info, da skjønner jeg hva du sikter til Men - for det første, er jeg ser at de trådene gjelder Eee PC 900x spesielt. Og er ikke råd i de trådene litt motstridende? It is safe to conclude if you want to upgrade to 2GB RAM, stay away from CORSAIR, (...) I'm using Corsair 2GB DDR-2 667 with no problems whatsoever. 2GB Corsair Value Select, DDR2 SO-DIMM PC2-5300 (667), 200 Pin, Non-ECC Unbuffered, CAS 5 Jeg tenker at det ser ut som visse maskiner har problemer med visse merker RAM, men er usikker på om det fører til at vi bør konkludere med å fraråde disse merkene (ettersom statistikken i beste fall er tvilsom), eller tilråde spesielle "made for Eee"-brikker som er dyrere bare av denne grunnen Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Problemet var vel at det er vanskelig å få tak i brikker som har den specen du skal ha i en eee og da viser det seg at en del 'overspecede" brikker rett og slett ikke fungerer. Har akkurat prøvd ubuntu-eee 8.04.1 nå...ingen ubetinget suksess. WLAN finnes ikke samarbeidsvillig, ikke antydning til liv engang. Kanskje jeg går tilbake til xandros. Ubuntu-eee ser forsåvidt lekkert ut men manglende wlan er en skikkelig show-stopper. Dessuten er boot-tid på 90+ sekunder rett og slett dårlig i forhold til xandros hvor jeg hadde 25. Fant et tips om å bruke fluxbox som vindushåndterer på xandros. En fyr på forumet hevdet at boot-tiden kom ned i 12s da. SKal garantert prøve det når jeg får xandros på plass igjen. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Wlan fungerte out of the box i mandriva 2009, utrolig rart at det ikke gjør det i ubuntu synes jeg. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg *tror* jeg har funnet løsningen. Hvis wlan er disablet i BIOS klarer ikke ubuntu å vekke det opp igjen selv om du tilsynelatende får en reaksjon når du trykker fn+f2. Etter å ha enablet wifi i BIOS så ser det ut som ting fungerer som de skal. Jeg har ikke noe tilgjengelig nett her jeg sitter nå så jeg får ikke testet noe videre før jeg kommer hjem men jeg kan hvertfall *se* andre nett(som jeg altså ikke har passord til). Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Men da har du sikkert fikset biffen Kahuna!Bra Lenke til kommentar
kesse Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg spør igjen. Noen tips til vifte kontroll på en 1000H? Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg spør igjen. Noen tips til vifte kontroll på en 1000H? Du kan bruke eeectl. Lenke til kommentar
Del Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Fant et tips om å bruke fluxbox som vindushåndterer på xandros. En fyr på forumet hevdet at boot-tiden kom ned i 12s da. SKal garantert prøve det når jeg får xandros på plass igjen.Dette er nok bare tull. Men du kan prøve Adam sin kjerne på 8.10, så har jeg forsøkt å gi noen ekstra tips til kjappere boot her:http://wiki.diskusjon.no/index.php/Guide:(...d_XP.2FVista.3F Gnome tar en stund å starte opp, og det gjør KDE også. Hvis du vil ha lettvektsmiljø uten å gi avkall på for mye, så er xfce som brukes i xubuntu (og eeexubuntu) et godt kompromiss. Fluxbox er mer for Unix-nostalgikere som meg. Pass på å ta turen hit for å sprite opp xfce litt. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Men da har du sikkert fikset biffen Kahuna!Bra Nope. Lars Monsen kan kanskje selge skinnet før bjørnen er skutt men det kan ikke vi! Vel hjemme vil ikke min eee koble seg på noe som helst trådløst nett. Selv om jeg endrer settinger på ruteren... Jeg kan forsåvidt se hvilke nett som er tilgjengelige men det stopper også der. Har en svak mistanke om at det er noe helt fundamentalt jeg ikke har fått med meg. Typisk nok likner ikke trådløs-appleten på noe annet jeg har sett så jeg er ikke engang istand til å finne igjen og sette opp helt elementære ting...hvorfor kan jeg ikke få en liste med synlige nettverk og trykke 'connect' på et av dem? Ubegripelig... @Del, adams siste kjerne lover forsåvidt å fikse trådløs + kjappere boot hvis jeg velger lean-varianten men nå har jeg jo ubuntu-eee 8.04.1 og det sies vel ganske klart at den kjernen ikke bør brukes sammen med den distroen... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg kan forsåvidt se hvilke nett som er tilgjengelige men det stopper også der. Har en svak mistanke om at det er noe helt fundamentalt jeg ikke har fått med meg. Typisk nok likner ikke trådløs-appleten på noe annet jeg har sett så jeg er ikke engang istand til å finne igjen og sette opp helt elementære ting...hvorfor kan jeg ikke få en liste med synlige nettverk og trykke 'connect' på et av dem? Ubegripelig... Whaat, er det ikke gnome-network-manager da? Isåfall er det jo bare å enkelt klikke på appleten og du får oversikt over tilgjengelige nettverk. Enkeltklikk på nettverket, vent 3 sekunder og tast inn brukerinformasjon. Du blir da koplet til. Er ikke innstillingene du finner der nok så velger du "kople til et annet trådløst nettverk". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå