Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kona ønsker seg en Asus EEE. Det jeg lurer på er om 901 er verdt de 1000,- ekstra NOK i forhold til 900? Hun kommer til å bruke Linux versjon (jeg kommer til å installere ubuntu eee e.l.) med openoffice samt mail, surfing og kunne vise bilder/filmsnutter fra digitalkamera hovedsakelig.

 

Kan man kjøpe bedre batteri til 900 ala 901? Hva koster det i så fall?

 

Jeg kommer til å bruke den til python programmering også.

 

Hvilken bør vi gå for av 900 og 901?

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Kona ønsker seg en Asus EEE. Det jeg lurer på er om 901 er verdt de 1000,- ekstra NOK i forhold til 900? Hun kommer til å bruke Linux versjon (jeg kommer til å installere ubuntu eee e.l.) med openoffice samt mail, surfing og kunne vise bilder/filmsnutter fra digitalkamera hovedsakelig.

 

Kan man kjøpe bedre batteri til 900 ala 901? Hva koster det i så fall?

 

Jeg kommer til å bruke den til python programmering også.

 

Hvilken bør vi gå for av 900 og 901?

 

 

Tror kona di klarer seg fint med 900, har selv 901 men det er bare for jeg vil være best :p neida, men tror nok 900 holder i massevis til det hun skal bruke det til, mens jeg er litt mer skeptisk til den programmeringa di, burde vel hatt noe større da.

Lenke til kommentar

Det er en betydelig forskjell mellom 900 og 901, og det er batterilevetiden. Nå vet jeg ikke hvor lenge 900 holder med standardbatteri, men min 901 holder 6 timer med alt på fullt (har ikke fiksa speedstep en gang :p). Vil tro at 900 er mellom 2 og 3 timer et sted ?

Batteri til 900 får du på ebay til godt under 500 lappen forresten.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Det er en betydelig forskjell mellom 900 og 901, og det er batterilevetiden. Nå vet jeg ikke hvor lenge 900 holder med standardbatteri, men min 901 holder 6 timer med alt på fullt (har ikke fiksa speedstep en gang :p). Vil tro at 900 er mellom 2 og 3 timer et sted ?

Batteri til 900 får du på ebay til godt under 500 lappen forresten.

 

Men du kan ikke sette inn et 901 batteri en en 900? Ellers er kanskje 904 bedre alternativ enn 900? Blir trangt med 12 Gb...

Lenke til kommentar
Tror kona di klarer seg fint med 900, har selv 901 men det er bare for jeg vil være best :p neida, men tror nok 900 holder i massevis til det hun skal bruke det til, mens jeg er litt mer skeptisk til den programmeringa di, burde vel hatt noe større da.

 

Har en stasjonær med q9550 også, så det blir mer for å kode i Vim og ikke så mye å kjøre tunge programmer.

Hva med 904? Noen som har erfaring med den? Ser den ikke er så mye dyrere, men har en 160 gb HDD. 12-16Gb kan fort bli litt trangt, og om en må dra på ekstern harddisk er man like langt...

 

Er dog sugen på bra batteri...

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Nei, 901 batteri passer ikke på 900. Men på ebay får du batterier til 900 med betydelig høyere kapasitet enn standardbatteriet (også noe større fysisk selvfølgelig), så 5-6 timers brukstid er ikke utenfor rekkevidde der heller forsåvidt.

 

Har enda ikke oversteget 3GB på min eee jeg :o

Lenke til kommentar
Passer denne til EEE 1000H?

 

Eller er det noen andre rambrikker som er bedre?

 

Har anskaffet denne, og den fungerer fint. Om den er best vet en ikke.

Er ikke systembusen i EEE bare 533mhz? Altså: om man anskaffer 667mhz RAM som dere nevner, har det ingen effekt sammenlignet med 533mhz? (Det gjør altså absolutt ingen skade heller)
Lenke til kommentar
Tror kona di klarer seg fint med 900, har selv 901 men det er bare for jeg vil være best :p neida, men tror nok 900 holder i massevis til det hun skal bruke det til, mens jeg er litt mer skeptisk til den programmeringa di, burde vel hatt noe større da.

 

Har en stasjonær med q9550 også, så det blir mer for å kode i Vim og ikke så mye å kjøre tunge programmer.

Hva med 904? Noen som har erfaring med den? Ser den ikke er så mye dyrere, men har en 160 gb HDD. 12-16Gb kan fort bli litt trangt, og om en må dra på ekstern harddisk er man like langt...

 

Er dog sugen på bra batteri...

 

Har 904HD og har hatt den en ukes tid nå. Kan ikke klage.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat fått min 1000H i hus og jeg er godt fornøyd med det meste. Det første jeg -- bokstavelig talt -- har å sette fingeren min på, er musetastene. De er forferdelig harde. Jeg får bare håpe at de går seg til etter hvert. En annen liten detalj er plasseringen til høyre shift-tast. Det blir som regel pil-opp når jeg skal ha stor forbokstav. Denne plasseringen er vel lik på de fleste slike maskiner, så jeg kan vel ikke klage. Jeg har heller ikke helt fått dreisen på scrolling, men det kommer seg vel. Jeg skulle likevel ønsket at det var et eget scrolle-område på høyre side av pad'n.

Lenke til kommentar
Hva gjør den brikken bedre enn andre?

Ser du ikke det?

 

Noen i markedsavdelingen har skrevet "Specifically For EeePC" på produktet, og da må jo den være mye mye bedre enn alle andre liknende produkter. De ville jo ikke forsøke å selge noe basert på en løgn. Ikke sant?

 

Det står "made for EEEPC" på esken, med fin EEEPC logo.

Viss du søker på apacer så finnes den brikken under "branded ram" det vil si at den er produsert for eeepc som er meget pirkete på ram moduler.

Endret av deepstar
Lenke til kommentar

Dårlig skjermkvalitet?

 

Fikk min Asus EEE 1000H i går, men er litt småmisfornøyd med skjermkvaliteten. Først var det en stuck lysegrønn pixel, som ikke går bort ved hjelp av pixelfix software (vil ikke prøve pixelmassasje).

For det andre har jeg en mørk flekk nederst i venstre hjørne. På bildet kan den tydes i den røde ringen.

Burde jeg bare leve med dette, eller ringe leverandør (mpx.no) og høre om det kan fikses/byttes? Pixelen kan jeg leve med, men flekken er irriterende.

Eller er det rett og slett vanlig med slike mørke områder på så små bærbare?

 

EDIT: Et par spørsmål.

post-116118-1225909502_thumb.jpg

Endret av ar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...