RaW_DeNiM Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Lurer enda på hvordan jeg får ordna en Xp cd på en usb penn. sånn man starter opp og installerer med. anyone? Lenke til kommentar
hammeravsaft Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Ingen som har Opera på sin Eee? :o Jo, bruker den hele tiden. Normalt burker jeg firefox på andre pcer, men opera er mye raskere på min eee 900 og har mindre bugs på min mandriva linux. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Weee Versjonen for Xanros 1.x virket Nå virker Opera, og jeg trenger ikke bruke Fx lenger Angående XP på minnepinne: http://www.eeeguides.com/2007/11/installin...-usb-thumb.html Men har fremdeles ikke funnet noen løsning til kcontrolproblemet mitt. Har et til problem. Selvfølgelig var noe av det første jeg gjorde å legge til flere repositories og skrive inn apt-get upgrade, og dermed fucket kcontrol seg opp som her. http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=21735 /home/user/Desktop> kcontrol kcontrol: WARNING: No K menu group with X-KDE-BaseGroup=settings found ! Defaulting to Settings/ Vil ikke trykke F9, siden jeg har gjort alt for mye med systemet siden da. Avinstallerte kcontrol og lastet ned kcontrol fra http://update.eeepc.asus.com/1.6/pool/p901....225-1_i386.deb Siden jeg har en 901. Regner med det er riktig. Men allikevell blir menyen helt blank. Hjeeeelp Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 never mind.... Fucket opp startfull.sh, og måtte F9-e. Alt jeg har mistet Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 er derfor en legger viktige data på SD-kort. på samme måte som at en la arbeidsfiler på floppy en gang i tiden... Lenke til kommentar
Minus Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 er derfor en legger viktige data på SD-kort. på samme måte som at en la arbeidsfiler på floppy en gang i tiden... Hvor selger de slike med rimelig lagringskapasitet på og grei pris? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Var vel mest config-filer da Men har blitt frastjålet alle minnebrikkene mine også, så venter på nye. Fikk ett nytt merkelig problem: /home/user> sudo apt-get install asus-launcher Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold ... Ferdig Du vil kanskje utføre «apt-get -f install» for å rette på disse: Følgende pakker har uinnfridde avhengighetsforhold: asus-xnlite-update-en-2: Avhenger av: asus-launcher (>= 0.206-2) men 0.185-3 skal installeres E: Uinnfridde avhengighetsforhold. Prøv «apt-get -f install» uten pakker (eller angi en løsning). /home/user> sudo apt-get -f install Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold ... Ferdig Retter på avhengighetsforhold ... Utført Følgende pakker vil bli FJERNET: asus-categories asus-launcher asus-launcher-config asus-launcher-nb-no asus-xnlite-update-en-2 xandros-901-wallpaper-helper 0 oppgraderte, 0 nylig installerte, 6 å fjerne og 73 ikke oppgradert. Må hente 0B med arkiver. Etter utpakking vil 3219kB diskplass bli ledig. Vil du fortsette [Y/n]? n Avbryter. Kom til å laste ned asus-launcher fra update.eeepc.asus.com, som var en gammel versjon. 0.173 eller noe sånt. Ligger .deb-pakken til 0.206 et sted på disken? Eller er det mulig å "gå tilbake" til forrige pakken før deg som er installert nå. Eller er det noen som finner 0.206 et eller annet sted? For jeg har letet i hele kveld forgjeves Lenke til kommentar
deer Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 er derfor en legger viktige data på SD-kort. på samme måte som at en la arbeidsfiler på floppy en gang i tiden... Hvor selger de slike med rimelig lagringskapasitet på og grei pris? https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=min_price Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Faen, nå fucket jeg det opp igjen Fjernet alle de 6 pakkene, og installerte 0.185-3. Så restartet jeg, og simplemode ble startet. Selv om Full Mode burde startet. men AsusLauncher startet ikke. Så jeg startet det manuelt, og da kom det fram. men jeg reloadet via AsusLauncher Tools. og nå går det ikke an å starte AsusLauncher igjen. Selv etter flere reboots. Det alt er svart, utenom menylinjen. Det går an å få frem en konsoll, og programmer virker. Hjeeelp Litt teit å måtte F9-e etter bare et par timer :/ Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Ehh ja... Hva kan jeg si. Problemet er ihvertfall løst. Løsningen aner jeg ikke hva var, men mest sannsynlig hjalp det å restarte 10 ganger. Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 For dere som har lyst til å prøve standard ubuntu på EEEPC kan det være en god ide å få tilpasset kjerne. Det finner dere her: http://www.array.org/ubuntu/ Spesielt vil den eksperimentelle kjernen egne seg god til kjapp boot. Bare installer ubuntu 8.10 først, og installer kjernen som pakke etterpå. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 For dere som har lyst til å prøve standard ubuntu på EEEPC kan det være en god ide å få tilpasset kjerne. Det finner dere her:http://www.array.org/ubuntu/ Spesielt vil den eksperimentelle kjernen egne seg god til kjapp boot. Bare installer ubuntu 8.10 først, og installer kjernen som pakke etterpå. Niice. Det er denne som kalles adamms kernel i eeeuser.com forumet. Lean-varianten har visst en drøy boot-forsinkelse på maskiner med atom-cpu men utover det skal den være grei. Skal kanskje prøve denne hvis jeg får en ledig kveld. Det er vel snart på tide å oppdatere førsteposten? Det har kommet en del bra tips i det siste, både om linux og XP. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 får ikke til xp jeg ass. . prøvd med mange forskjellige kopier nå . . har cd rom så bør ikke børe noe problem. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Er PC 1000 40GB (SSD-versjonen) å oppdrive noe sted i norge? Evt noen som vet når den kan ventes her til lands? ..Om det er lenge til, hvor er for tiden beste sted å bestille den utenlandsfra? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Kjøpte den fra clove.co.uk. Jeg er fornøyd. Edit: Har forresten brukt Array.org-kjernen til Ubuntu 8.04 i noen måneder nå. Er veldig fornøyd! Endret 3. november 2008 av qweac Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Er det sånn typisk laptop-lader hvor støpsel-enden er modulær og kan lett byttes ut til norsk plugg? ..Ikke noe tilgjengelig informasjon om/når denne vil komme i norske butikker altså? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 haaaaalooooo renger litt hjelp. klarer ikke f xp inn på eee 901 har cd rom men xp vil bare ikke enn.. . sier det er hardware feil og ikke nok minne osv Lenke til kommentar
deer Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Er PC 1000 40GB (SSD-versjonen) å oppdrive noe sted i norge?Evt noen som vet når den kan ventes her til lands? ..Om det er lenge til, hvor er for tiden beste sted å bestille den utenlandsfra? Vet ikke når den kommer hit. Jeg bestilte via ebay, og er veldig fornøyd. http://computers.shop.ebay.co.uk/items/Lap...Q_sopZ15QQ_scZ1 og trykk på Laptops til venstre. Er det sånn typisk laptop-lader hvor støpsel-enden er modulær og kan lett byttes ut til norsk plugg?Ja, stemmer. Endret 3. november 2008 av deer Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Lurer på en ting angående den Xandros-versjonen (norsk) som EEE 900 leveres med. Hva gjør man hvis man har formatert og vil reinstallere? Er den gratis og kan lastes ned noen steder eller hva? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Har du ikke fått med cd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå