Amberlamps Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Hvordan er kvaliteten på Eee pc'ene? Jeg har idag en Dell XPS M1330 men jeg merker at transporten frem og tilbake til skolen tærer på den. Hvilken av Eee pc'ene vil være det beste valget som bruk til skole? Jeg lurer på om jeg kanskje må ha den med 10" da det kanskje kan være litt slit på øynene å sitte å skrive på hele dagen? Endret 29. oktober 2008 av DSG Lenke til kommentar
deer Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hvordan er kvaliteten på Eee pc'ene? Jeg har idag en Dell XPS M1330 men jeg merker at transporten frem og tilbake til skolen tærer på den. Hvilken av Eee pc'ene vil være det beste valget som bruk til skole? Jeg lurer på om jeg kanskje må ha den med 10" da det kanskje kan være litt slit på øynene å sitte å skrive på hele dagen?Angående byggekvalitet er vel det noe ikke objektivt kan vurderes før folk har brukt dem i alle fall et halvt år... ser ikke ut som det er mange problemer foreløpig hvertfall Forresten er det en myte at du får nedsatt syn ved å lese liten skrift etc hodepine kan man få, men ikke nedsatt syn. Ellers tror jeg skjermen er rikelig stor nok til at du skal slippe å sitte og myse med mindre du har behov for skriftstørrelse 6 hehe Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hvordan er kvaliteten på Eee pc'ene? Jeg har idag en Dell XPS M1330 men jeg merker at transporten frem og tilbake til skolen tærer på den. Hvilken av Eee pc'ene vil være det beste valget som bruk til skole? Jeg lurer på om jeg kanskje må ha den med 10" da det kanskje kan være litt slit på øynene å sitte å skrive på hele dagen?Angående byggekvalitet er vel det noe ikke objektivt kan vurderes før folk har brukt dem i alle fall et halvt år... ser ikke ut som det er mange problemer foreløpig hvertfall Forresten er det en myte at du får nedsatt syn ved å lese liten skrift etc hodepine kan man få, men ikke nedsatt syn. Ellers tror jeg skjermen er rikelig stor nok til at du skal slippe å sitte og myse med mindre du har behov for skriftstørrelse 6 hehe Sitter idag på en 13" som jeg syns er ganske stort. Men 8,9" blir kanskje litt lite når man sitter på den noen timer til dagen? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har programmert på min Eee i over 8 timer i strekk, det går helt fint. Jeg kjører Archlinux med en tiled WM, som gjør at jeg alltid utnytter skjermbildet maks. For min del fungerer det optimalt. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har programmert på min Eee i over 8 timer i strekk, det går helt fint. Jeg kjører Archlinux med en tiled WM, som gjør at jeg alltid utnytter skjermbildet maks. For min del fungerer det optimalt. Er det 8,9 tommeren? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har også en 13" som jeg synes er alt for stor. Og nå som jeg har fått meg Eee synes jeg ikke skjermen er for liten. Det eneste jeg ikke vendte meg til de første 10 minuttene var tastaturet. Men det går veldig bra nå. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Nå som det er mange som har fått sine Eee 1000H,hadde det vært interessant og se hvor lenge batteriet holder med litt variert bruk. Noen testet dette noe særlig? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Nå som det er mange som har fått sine Eee 1000H,hadde det vært interessant og se hvor lenge batteriet holder med litt variert bruk. Noen testet dette noe særlig? På skolen i dag (08:15-13:50) hadde jeg ikke i laderen. Da kan du si at det var fire timer effektiv kabalbruk. Og litt skriblerier i Open Office. Lysstyrkern var på ca 2/3. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Jeg har en 1000H å ønsker meg Linux. Jeg har aldri prøvd Linux før så jeg vet ikke hva jeg skal vente meg, men jeg har veldig lyst til å lære! Hvilke distro anbefaler dere meg å prøve? Jeg har ikke tilgang på ekstern dvd leser, så må kunne fikse det med en minnepenn evt hvis det er mulig. Endret 30. oktober 2008 av kesse Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 ubuntu eee er ganske artig, utrolig lett og sete opp også. . Lenke til kommentar
kesse Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 hvis jeg legger inn ubuntu eee, kan jeg ha både det og XP eller må jeg fjerne xp evt? Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 hvis jeg legger inn ubuntu eee, kan jeg ha både det og XP eller må jeg fjerne xp evt? Jeg tenker litt som deg kesse,har også litt lyst til å prøve den ubuntu Linuxen. Men fikk et tips her en dag om og dele opp harddisken i 3 og ha XP på den ene og Linux på den andre.Og legge alle mapper med film,video,musikk,dokumenter osv....på den tredje partisjonen.Og da har du tilgang til det uansett hvilket operativsystem du bruker. Vet ikke jeg hva de "lærde" her inne syns om det? Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 hvis jeg legger inn ubuntu eee, kan jeg ha både det og XP eller må jeg fjerne xp evt? Kjøp det kjappeste SDHC kortet: SanDisk Extreme III, enten 4 eller 8 GB og installer linux på den. Det enkleste er om du har en ekstern DVD-spiller i tillegg, for det er aller aller enklest å installere OS fra bootbar DVD. Jeg har en 901xp med 8 GB SDHC koblet til med ubuntu eee i dual boot. Linux starter på rundt 15 sekunder fra jeg velger linux i boot loaderen (grub) Hastigheten på linux generellt fra dette minnekortet er ikke avskrekkende i det hele tatt. Husk at disse eeepc'ene ikke er rakett-drevne fartsvidundre i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 ubuntu eee er ganske artig, utrolig lett og sete opp også. . Kunne du skrevet litt om dine erfaringer med ubuntu eee? Er det noe som ikke funker, hvor kjapt booter den, er det mye som må tilpasses i etterkant osv. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Ingen som har Opera på sin Eee? :o Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har ikke det Ståle...Ser på underskriften din att du er en stor Opera fan Er det brukererfaringer du er ute etter? Selv bruker jeg Chrome Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Nei, det er mer det at det ikke virker. =/ Fulgte guiden på eeeuser, men virker ikke. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Har et til problem. Selvfølgelig var noe av det første jeg gjorde å legge til flere repositories og skrive inn apt-get upgrade, og dermed fucket kcontrol seg opp som her. http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=21735 /home/user/Desktop> kcontrol kcontrol: WARNING: No K menu group with X-KDE-BaseGroup=settings found ! Defaulting to Settings/ Vil ikke trykke F9, siden jeg har gjort alt for mye med systemet siden da. Avinstallerte kcontrol og lastet ned kcontrol fra http://update.eeepc.asus.com/1.6/pool/p901....225-1_i386.deb Siden jeg har en 901. Regner med det er riktig. Men allikevell blir menyen helt blank. Hjeeeelp Lenke til kommentar
ninamoe Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Nei, det er mer det at det ikke virker. =/ Fulgte guiden på eeeuser, men virker ikke. Eg sitter med Opera på min eee 901 Xandros. Skjønner ikke ka du har problemer med... Eg lasta ned og dobbeltklikka og dermed var min kjære opera på plass... Måtte velge Xandros 1.0, 1.1 da, men det gikk uten problemer eller noen som helst form for userguide (sikkert fordi eg ikke forestilte meg at eg trengte noen userguide for å gjøre noe sånt), og eg har ikke peiling på Linux i det hele tatt Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 ...Eg sitter med Opera på min eee 901 Xandros. Skjønner ikke ka du har problemer med... Eg lasta ned og dobbeltklikka og dermed var min kjære opera på plass... Det der skal jeg jaggumeg prøve! Jeg har også prøvd å legge in opera fra repositories og det feilet ganske grundig (men jeg føkket ikke opp maskinen da ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå