Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

Den er åpnet og brukt i et par timer. Fant ut at den er altfor liten for meg. Takk for svar, skal tenke litt på det før jeg legger den ut :)
Hvor har du kjøpt den?

TIPS til andre: digitalimpuls.no har en DEMO-versjon av EEE 900 (Linux) til 2095,- nå!

Endret av deer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte den på Digital impuls. Det var et impulskjøp også ;) Maskinen funker greit den, men etter å ha brukt den litt skjønner jeg at jeg burde ha gått for en 1000H.
Ser at DI er i ferd med å få inn 1000H også. Du skulle ikke prøvd å gå tilbake med 901 din og tilby deg å kjøpe 1000H der hvis du får bytta'n inn? Verdt forsøket? Du kan jo si du har tenkt å kjøpe 1000H uansett, men velger en annen (rimeligere) butikk dersom de ikke vil ta inn 901en? :)
Lenke til kommentar
Den er åpnet og brukt i et par timer. Fant ut at den er altfor liten for meg. Takk for svar, skal tenke litt på det før jeg legger den ut :)
Hvor har du kjøpt den?

TIPS til andre: digitalimpuls.no har en DEMO-versjon av EEE 900 (Linux) til 2095,- nå!

med mindre dem har en egen avdeling for demovarer så tror jeg den forsvant fort ;)

Lenke til kommentar
ser ut som de er fjernet ja, ingen ny dato.

Rart medtanke på at den svenske versjonen virker å være lett tilgjengelig.

Fikk følgende svar fra Amentio hvor jeg har bestillt min :

ASUS Eee PC 1000 10" WXGA Atom 1024MB 160GB Win XP Home Webcam Wlan BT 6Cell 3XUSB Sort (EEEPC1000H-BLK080X) kommer inn på lager denne uken, og vil bli sendt ut fortløpende til kunder som har den i bestilling til oss

Med vennlig hilsen

Amentio AS - Norges billigste nettbutikk!

Web: http://www.amentio.no/

Tlf: 815 70 455

Fax: 72 81 04 49

Så får vi som har bestillt denne krysse fingrene for at det denne gangen er hold i dette.

Bestillte min hos Amentio den 19/10 og i dag 23/10 har jeg fått sporingsnr og den er på vei i posten :thumbup:

Lenke til kommentar

Når jeg i går spurte Komplett.no om hvorfor 1000H fortsatt har forventet leveringsdato 21/10-08 (mtp. at den datoen har vært), fikk jeg dette svaret:

Hei.

Vi fikk de desverre ikke inn i går. Innkjøper jobber med å få ny dato fra leverandør og det vil bli oppdatert på nettsiden vår så fort vi får det.

Med vennlig hilsen

**sensur**

Kundesenter Komplett.no

Mao. fortsetter the waiting game, ikke helt uventet når man ser tilbake på tidligere netbook-leveringer her til lands :>

(Får bare håpe de ikke endrer den til 06/11-08, som sine svenske venner.)

Endret av djchange
Lenke til kommentar

Fikk min EeePC 1000 idag, syns det var ganske imponerende til at det ble sendt fra Taiwan søndag :D Måtte betale toll, men den ble verdsatt av dem til ca1900kr, så det ble bare 25% av det igjen, ca. 475kr. Totalt såvidt over 4000,- inkl. frakt, med 40gb SSD og 6 cellers batteri :)

Endret av datating
Salg skjer på bruktmarked.no
Lenke til kommentar

For de som har lyst til å teste neste ubuntu på sin eeepc har det nå blitt veldig enkelt fra USB-stick:

-Last ned blodfersk ISO fil intrepid-desktop-i386.iso.

-Installer denne på en PC, og legg ISO filen på disken til maskinen

-Installer programmet usb-creator.

-Stikk inn en USB-penn og start usb-creator, så lager du en live USB-stick med et museklikk.

Du kan kjøre neste Ubuntu rett fra USB sticken så lenge du vil, og se om ting fungerer slik du vil. For dere med Atheros trådløs er det verdt å teste den nye driveren. Network manager har fått en wizard for å sette opp mobilt bredbånd som dekker ice, netcom og telenor, også verdt å teste ut. Du kan også lett sette opp din eeepc som et trådløst aksesspunkt.

Lenke til kommentar
For de som har lyst til å teste neste ubuntu på sin eeepc har det nå blitt veldig enkelt fra USB-stick:

-Last ned blodfersk ISO fil intrepid-desktop-i386.iso.

-Installer denne på en PC, og legg ISO filen på disken til maskinen

-Installer programmet usb-creator.

-Stikk inn en USB-penn og start usb-creator, så lager du en live USB-stick med et museklikk.

Du kan kjøre neste Ubuntu rett fra USB sticken så lenge du vil, og se om ting fungerer slik du vil. For dere med Atheros trådløs er det verdt å teste den nye driveren. Network manager har fått en wizard for å sette opp mobilt bredbånd som dekker ice, netcom og telenor, også verdt å teste ut. Du kan også lett sette opp din eeepc som et trådløst aksesspunkt.

Forutsetter ikke denne instruksjonen at du allerede har en ubuntumaskin fra før? Så ikke ut som usb-creator finnes under windows?

Edit: Kanskje iso-filen kan kjøres direkte som live-cd hvis du brenner den til cd først?

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...