Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Bestilte min 1000H for 14 dager siden – ikke sett snurten av den og i nettbutikken er datoen hele tiden skjøvet på og nå står det faktisk ingen dato på den. Til de som lurer på hvorfor prisen hopper sånn opp og tipper jeg det skyldes dollar kursen som har steget ufattelig mye på kort tid (nær 40% siste måned fra ca 5 til nær 7 kroner). Lurer rett og slett på om importleddet ikke tar de inn pga. dollaren siden de er lettere tilgjengelig i andre (euro) land. Forhåpentligvis har importørene valutasikret seg..om ikke vil prisene fly i været……..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så til saken..1000H er jo en konge maskin, ingen tvil om det.

Men holder alikevel en knapp på 901 fordi den IKKE har hardisk og dermed lettere, og den er mindre.

Hva med EeePC 1000? 2gb ram, atom prosessor, 40gb ssd (ingen harddisk), 7 timer batteritid...

 

Skjønner ikke hvorfor flertallet ser ut til å foretrekke 1000H fremfor 1000

Endret av deer
Lenke til kommentar
Eg vil påstå at ein harddisk på 160GB er mykje av grunnen.
Skjønner jo at dét er nøkkelen - men hva er grunnen til at folk prioriterer (jeg vil si unødvendig ettersom den egner seg relativt dårlig til de fleste oppgavene som trenger) mye plass, foran økt ytelse, batteritid og støtsikkerhet - på en netbook?
Lenke til kommentar

Fordi mange bruker den som portabel medieenhet der lagringsplass er viktig. Batterilevetida er ikkje så veldig mykje betre. Ytelse har ein ikkje så veldig bruk for til surfing, musikk og film. Støtsikker er ein PC aldri, men den er sjølvsagt sikrare. Om ein ikkje har tenkt å miste den i gulvet går det vanligvis veldig bra.

 

Har tenkt på ein Eee sjølv, ikkje heilt sikker endå, men då hadde det blitt ein med stor lagringsplass. Eg er veldig fan av flashlagring, men det er tungvint å drasse med seg ein ekstern harddisk overalt. Dessutan er ein då tilbake til utgangspunktet med tanke på støtsikkerhet. Ein Eee 1000 med 32GB minnebrikke hjelper, då har du 72GB.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Bestilte min 1000H for 14 dager siden – ikke sett snurten av den og i nettbutikken er datoen hele tiden skjøvet på og nå står det faktisk ingen dato på den. Til de som lurer på hvorfor prisen hopper sånn opp og tipper jeg det skyldes dollar kursen som har steget ufattelig mye på kort tid (nær 40% siste måned fra ca 5 til nær 7 kroner). Lurer rett og slett på om importleddet ikke tar de inn pga. dollaren siden de er lettere tilgjengelig i andre (euro) land. Forhåpentligvis har importørene valutasikret seg..om ikke vil prisene fly i været……..

 

ser ut som de er fjernet ja, ingen ny dato.

 

Rart medtanke på at den svenske versjonen virker å være lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Ok, men hva legger du i portabel medieenhet?

 

Mine resonnement:

- Uten DVI-utgang og med 10" skjerm er den vel ikke akkurat veldig egnet (selv om det fungerer) til filmavspilling.

- Til musikk (koble til anlegg på forskjellige steder) skulle man tro 40GB holdt en stund? Hvis dette er hovedbruksområde og 40GB ikke er nok, ser jeg det. Men er usikker på om dette gjelder for spesielt mange kjøpere.

Lenke til kommentar
ser ut som de er fjernet ja, ingen ny dato.

 

Rart medtanke på at den svenske versjonen virker å være lett tilgjengelig.

 

Fikk følgende svar fra Amentio hvor jeg har bestillt min :

 

ASUS Eee PC 1000 10" WXGA Atom 1024MB 160GB Win XP Home Webcam Wlan BT 6Cell 3XUSB Sort (EEEPC1000H-BLK080X) kommer inn på lager denne uken, og vil bli sendt ut fortløpende til kunder som har den i bestilling til oss

 

 

Med vennlig hilsen

Amentio AS - Norges billigste nettbutikk!

Web: http://www.amentio.no/

Tlf: 815 70 455

Fax: 72 81 04 49

 

Så får vi som har bestillt denne krysse fingrene for at det denne gangen er hold i dette.

Lenke til kommentar
Ok, men hva legger du i portabel medieenhet?

 

Mine resonnement:

- Uten DVI-utgang og med 10" skjerm er den vel ikke akkurat veldig egnet (selv om det fungerer) til filmavspilling.

- Til musikk (koble til anlegg på forskjellige steder) skulle man tro 40GB holdt en stund? Hvis dette er hovedbruksområde og 40GB ikke er nok, ser jeg det. Men er usikker på om dette gjelder for spesielt mange kjøpere.

Kvifor ikkje? Med portabel meiner eg ein du tar med på toget, bussen eller flyet, ikkje ein du kopler til ein ekstern skjerm. Ein 10" skjerm er meir enn nok til å sjå film på når ein er ute og farter, eller på skulen.

 

Om ein ikkje ser video eller har andre ting som tar plass så treng ein sjølvsagt ikkje 160GB.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Ok, men hva legger du i portabel medieenhet?

 

Mine resonnement:

- Uten DVI-utgang og med 10" skjerm er den vel ikke akkurat veldig egnet (selv om det fungerer) til filmavspilling.

- Til musikk (koble til anlegg på forskjellige steder) skulle man tro 40GB holdt en stund? Hvis dette er hovedbruksområde og 40GB ikke er nok, ser jeg det. Men er usikker på om dette gjelder for spesielt mange kjøpere.

Kvifor ikkje? Med portabel meiner eg ein du tar med på toget, bussen eller flyet, ikkje ein du kopler til ein ekstern skjerm. Ein 10" skjerm er meir enn nok til å sjå film på når ein er ute og farter, eller på skulen.

 

Om ein ikkje ser video eller har andre ting som tar plass så treng ein sjølvsagt ikkje 160GB.

Ah, nå er jeg med - du tenker rett og slett som en slags Creative Zen (etc.) erstatning? Ikke så dumt, den koster jo omtrent det samme (noen ganger mindre) og har en million andre bruksområder når man skulle få behov for de... :)
Lenke til kommentar
Da var en 901 med Linux i hus.

Hvor bestilte du fra?

 

Bestilte og bestilte. Jeg sjekket websidene til Digitalimpuls og så de hadde fått dem inn. Så stakk jeg innom og kjøpte en etter jobb.

 

Holder på å legge inn XP på den nå. Er litt sjokkert over at Asus sin BT-driver til maskinen er på ca 100 MB!

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

 

Ja, men jeg har ikke prøvd ennå. Må låne en USB-DVD-sak på jobb først.

 

TinyXP var visst ingen stor suksess, i alle fall ikke så langt. Det er installert etc, men XP klarer ikke å installere chipset-driverne. Når jeg forsøker får jeg beskjed om at maskinen må rebootes, og når den så starter opp igjen klarer den ikke å finne folderen driverne ligger i (uansett om jeg legger den på skrivebordet eller på CDen eller andre steder) selv om nettopp den folderen hopper opp på skjermen mindre enn et sekund senere.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Så til saken..1000H er jo en konge maskin, ingen tvil om det.

Men holder alikevel en knapp på 901 fordi den IKKE har hardisk og dermed lettere, og den er mindre.

Hva med EeePC 1000? 2gb ram, atom prosessor, 40gb ssd (ingen harddisk), 7 timer batteritid...

 

Skjønner ikke hvorfor flertallet ser ut til å foretrekke 1000H fremfor 1000

 

Jo vist du kan få en 1000 med athom,2Gb ram og 40Gb SSD til under 4 lapper så forstår jeg deg. Da ville nok jeg også tatt den.

Men dette er nok tvilsomt.

Lenke til kommentar

Ser det er en del skriveriner om ytelse og spill på disse eee maskinene.

Glemmer dere at disse maskinene rett og slett er laget for enkel transport!!??

Dette er ikke noe spill maskinenr men surfe pc´er, det er bare slik.

Derfor er det vektlagt og størrelse og vekt, ,ikke spill, brenning, nedlasting av filmer og stor hd.

Man må ta det som det er.

901 og 1000 er jo greie maskiner såfremst de leveres med skikkelig batteri.

Det som er synd er jo at disse 2 ikke leveres noe sted, oppgir kun leveringsdatoer som hele tiden blir forskjøvet.

Lenke til kommentar

Hva spill og Eee angår så ser jeg ikke noe galt i at folk ønsker å utnytte maskinvaren sin, enten det dreier seg om en Eee eller en Alienware-PC. Selv har jeg planer om å spille gamle spill på min Eee 901, som Baldur's Gate II og lignende.

Endret av Camrot
Fjernet kommentar på slettet innlegg
Lenke til kommentar
Jo vist du kan få en 1000 med athom,2Gb ram og 40Gb SSD til under 4 lapper så forstår jeg deg. Da ville nok jeg også tatt den.

Men dette er nok tvilsomt.

Won (1)

Asus Eee PC 1000 40Gb 40G Atom 1.6Gb CPU 1G Ram Linux

Sale date: 14/10/08 --

£340.00

Med £10 i frakt ble det NOK 3652,31

Selgeren ville merke det som "book" og verdi £15, håper den går gjennom ufortollet :)

PS har kjøpt en 2gb brikke selv, kom på 280,- inkl frakt... vurderer også et sånt 32GB SDHC-kort til tusenlappen, men det blir på sikt isåfall

Endret av deer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...