etjazz Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Ekspert selger adapter som funker fett med bare 1 ledd. *Tar bilde og oppdaterer straks* Edit1: bestilte fra samme karen som Stian-Netshop. Rask og virkelig å anbefale, bare husk å vær hjemme den dagen pakka kommer på døra, er så surt å vente på at Posten skal få røvi i gir. edit2: Dealextreme har en veldig billig og bra adapter til en drøy dollar... (p.s, den prisen er inkludert frakt til norge!) http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529 Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Stian_netshop: Fine bilder, det ser ut som vi kjøpte fra samme selger ja, jeg kjenner igjen den strømadapteren! Skal du ikke enable advanced-mode, når du bruker Xandros-linuxen? Jeg synes den easymoden var litt for enkel egentlig! Håper du har byttet passordet nå forresten! Hehe, føle meg SKREKKELIG dum (som vanlig): advanced-mode? Hehe, her er nok ikke noe bruksanvisning lest enda, her er kun basic funksjoner testet ut, og så smått begynt å lære meg resten. =D Kan jeg forrsten legge XP på et SD kort, og boote maskinen på det di gangene jeg vil kjøre XP? (uten å føkke til det som ligger på SSD`en? PS: Passordet er til en gammel FTP server med drivere, og ikke noe som fungerer noe sted i dag gitt. Mvh Stian Hvordan du enabler advanced-mode kan du lese mer om på EEE wiki. Ikke noe særlig vanskelig egentlig! Ca slik vil det se ut etterpå: kvitrafn: Easy-mode fungerte greit det, men selv synes jeg at advanced-mode fungerte veldig mye bedre. For meg virket det enkle grensesnittet litt mot sin hensikt, som du ser, i advanced-mode ligner det mye mer på XP. Men dette er jo selvfølgelig min mening, smaken er som baken vet du! HondaNSR: Du må trykke F9 konstant for å få opp denne skjermen, oppstarten er såpass rask at du skal være heldig om du taster F9 akkurat på rett tidspunkt. Å trykke inn knappen laget tegn på skjermen for meg også, men det trenger du ikke bry deg om. etjazz: Jeg har selv bestilt denne adapteren, synd at det tar 2 uker før den kommer, så jeg drev å loddet og styrte på en kontakt jeg hadde fra før for å få en midlertidig løsning Håper kvaliteten på pluggen er grei, selv om den er så usannsynlig billig! Lenke til kommentar
Venin Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) etjazz: det adapteret fra dealextreme er det linka til for lenge sia.. Stian_Netshop og kesse: Det er 667MHz DDR2 SODIMM (PC2 5300) og maksimalt 1 brikke på 2GB. Finnes forresten også vanlig 4G i svart (en slik er på vei til meg). Endret 3. desember 2007 av Venin Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Nå fungerer pcen.. Men den booter fortsatt ikke fra cdrom.. Kommer bare den forbanna "_" ! Og den vanlige pcen min starter fint på den cden jeg brendte ut nå.. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Er det helt umulig å få tak i en slik adapter i en butikk??? Kjipt å måtte vente så lenge på den hvis jeg bestiller fra USA. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Som sagt, expert (hvertfall her i gjøvik) selger en reiseadapter pakke som har akkurat den du trenger. Er bare vanlig "USA til EU" adapter. Usa og sørøst asia ser ut til å bruke samme type støpsel eller hva nå enn det heter. EDIT1: Trur det var 79kr for adapteret. Nå fungerer pcen.. Men den booter fortsatt ikke fra cdrom.. Kommer bare den forbanna "_" ! Og den vanlige pcen min starter fint på den cden jeg brendte ut nå.. Har du stilt inn i BIOS at den skal kunne starte fra usb da? Endret 3. desember 2007 av kvitrafn Lenke til kommentar
kesse Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Supert. Har du prisen på den? Beklager hvis det står tidligere i tråden. Kan se ut som om Nomaden har det også: http://www.nomaden.no/main/index.php?page=...op&Itemid=1 Endret 3. desember 2007 av kesse Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Som sagt, expert (hvertfall her i gjøvik) selger en reiseadapter pakke som har akkurat den du trenger. Er bare vanlig "USA til EU" adapter. Usa og sørøst asia ser ut til å bruke samme type støpsel eller hva nå enn det heter. EDIT1: Trur det var 79kr for adapteret. Nå fungerer pcen.. Men den booter fortsatt ikke fra cdrom.. Kommer bare den forbanna "_" ! Og den vanlige pcen min starter fint på den cden jeg brendte ut nå.. Har du stilt inn i BIOS at den skal kunne starte fra usb da? Trykker ESC i starten og velger cdrommen.. Har prøvd med OS installation på Start og Finish. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg har egentlig mest lyst på en sort eee, får man den kun i SURF? Hva er egentlig hovedforskjellen på SURF og den andre? Kun webcam? Webkameraet og batteriet. Det er 5400 mAh på 4G og 4200 mAh på 4G surf hvis jeg ikke tar feil. Utgjør ca. 30 minutter. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg har egentlig mest lyst på en sort eee, får man den kun i SURF? Hva er egentlig hovedforskjellen på SURF og den andre? Kun webcam? Webkameraet og batteriet. Det er 5400 mAh på 4G og 4200 mAh på 4G surf hvis jeg ikke tar feil. Utgjør ca. 30 minutter. Jupp, fant ut av det. Pga batteriet gikk jeg for den hvite modellen! Gleder meg sykt til den kommer nå... Blir sendt fra Taiwan i morgen, så det tar vel en uke kanskje!? blææ, det her er det verste med å handle på nett. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg har egentlig mest lyst på en sort eee, får man den kun i SURF? Hva er egentlig hovedforskjellen på SURF og den andre? Kun webcam? Webkameraet og batteriet. Det er 5400 mAh på 4G og 4200 mAh på 4G surf hvis jeg ikke tar feil. Utgjør ca. 30 minutter. Jupp, fant ut av det. Pga batteriet gikk jeg for den hvite modellen! Gleder meg sykt til den kommer nå... Blir sendt fra Taiwan i morgen, så det tar vel en uke kanskje!? blææ, det her er det verste med å handle på nett. Kommer an på fraktmetoden. Express (EMS) tar 3-4 dager og du får den på døra. Normal frakt tar ofte 7-10 dager og må hentes på postkontoret. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 EMS på meg! DIGG, kanskje før helgen hvis jeg er heldig! Sitter bare hjemme å leser på eksamen uansett, så jeg kan være hjemme å vente på postmannen Lenke til kommentar
Venin Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Tullinger.. jeg får gjenta meg selv: kesse: det finnes sort modell med både webcam og stort batteri. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Okei :/ , jaja, det ble en hvit på meg. Menmen, fargen er ikke det viktigste. Lenke til kommentar
chrsmerk Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 [ Heisann. Noe kan jeg svare på =D 1: Det er DDR2 PC3200 SO-DIMM minne, og på 701 4G så er det mulig og bytte selv. Surf modellene har vel ikke denne muligheten om jeg ikke tar feil. 2: Slik jeg har forstått det, så er 4G modellen hvit, og SURF modellen sort. Jeg har ikke sett di i andre farver enda. 3: Jeg betalte 80dollar i frakt, levert hjem på døren. 4: Selgeren jeg kjøpte av! Ha en fortsatt fin dag. Mvh Stian Vurderer å kjøpe fra Taiwan jeg også. Fikk du den pakket som gave? Måtte du betale mva/toll? mvh Chris Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Vurderer å kjøpe fra Taiwan jeg også. Fikk du den pakket som gave? Måtte du betale mva/toll? mvh Chris Jeg kjøpte min fra Taiwan, men fra en annen selger. Den var pakket inn i gavepapir faktisk og merket med 100$ så jeg måtte betale 60 kr. i mva... Det er ikke værst. Ta kontakt med selgeren får du handler. De aller fleste kan skrive ned verdien. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Den kommer i rosa innpakning hehe Og det står sendt videre tollfri når du sporen den, etter den har komt til norge.. Den kommer levert på døren, og den er moms og tollfri Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Den kommer i rosa innpakning hehe Og det står sendt videre tollfri når du sporen den, etter den har komt til norge.. Den kommer levert på døren, og den er moms og tollfri Om den er fritatt for merverdiavgift kommer jo an på verdien som settes på pakken. Er den over 200 NOK må det betales merverdiavgift på beløpet + frakt. Toll slipper man uansett når det er slike varer. Lenke til kommentar
oddi Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Den kommer i rosa innpakning hehe Og det står sendt videre tollfri når du sporen den, etter den har komt til norge.. Den kommer levert på døren, og den er moms og tollfri Om den er fritatt for merverdiavgift kommer jo an på verdien som settes på pakken. Er den over 200 NOK må det betales merverdiavgift på beløpet + frakt. Toll slipper man uansett når det er slike varer. Hvis det blir sendt som gave så er det ikke toll så lenge verdien er under 1000 kroner. Morsom link dersom du er interessert i å modifisere/kikke inni en asus eee pc: http://www.eeeuser.net/?p=4 Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 æh, er det en post-it lapp med passord jeg skuer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå