Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

Har tenkt å teste ubuntu eee, men klarer ikke å velge sd/usb som oppstart. Både trykker og holder inn Esc, men windows starter opp som normalt.

Tips? Har en 901....

Ok. Gå inn i bios og deaktiver bootbooster, save and exit. Trykk på esc når eeepc logo kommer opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet noe mer om 900A (gjerne den svarte, får vi den her i norge??)?

Søkte å fant en post i denne tråden om at 900A bare er oppspinn(vet ikke om det er blitt avklart senere). Den er ikke det. Jeg kom nettopp fra USA hvor best buy selger en hvit 900a for 320 dollar-ish. den har atom og 4gig hdd. resten er uvisst om specs. jeg var ute etter den svarte modellen.

Produktspekken hos den norske asus siden viser også en 900a modell

We're not even going to pretend to know what's going on with whoever's in charge of approving Eee models at ASUS, but maybe they just like rubber-stamping things, because that's really the only thing that explains the Eee 900A. The newest member of the overflowing Eee family, the 900A continues the mix-and-match product development trend -- it's basically a 901 in the case of 900, but with a crappier webcam (.3 megapixels) and no Bluetooth. Yep, same 1.6GHz Atom proc, 1GB of RAM and 8 or 16GB SSD as the 901, just in the case of the 900. Why would anyone want to spend €299 ($465) on this? Totally unclear -- just like the entire Eee PC lineup

Kilde:

http://www.engadget.com/2008/08/04/asus-ee...nce-still-a-my/

Og ja jeg er helt enig, hvorfor kjøpe en 901 i ett 900 chassis uten BT og dårligere webcam

Når man kan kjøpe en 901?

Tviler på at noen nettbutikker tar den inn.

Jeg liker designen bedre på 900 enn 901... webcam bryr meg ikke, man trenger det kun om man driver sin egen strippesite. BT var litt bad da, skal innrømme det... bruker det ikke så mye så er ikke noe loss.

jeg velger heller wind over 901 med tanke på designen

Lenke til kommentar
Har tenkt å teste ubuntu eee, men klarer ikke å velge sd/usb som oppstart. Både trykker og holder inn Esc, men windows starter opp som normalt.

Tips? Har en 901....

Ok. Gå inn i bios og deaktiver bootbooster, save and exit. Trykk på esc når eeepc logo kommer opp.

Gå inn i bios du liksom:) Hvordan kan det gjøres, når jeg ikke får trykt ESC? F2 er kanskje løsningen....

Endret av and_mit
Lenke til kommentar

Tips? Har en 901....

Gå inn i bios du liksom:) Hvordan kan det gjøres, når jeg ikke får trykt ESC? F2 er kanskje løsningen....

Selvsagt trykker du på F2 når maskina starter. Hold F2 nede mens du skrur på maskina.

Lenke til kommentar

Det som pleier å fungere for meg er å ikke la maskina skru seg av på ordentlig måte. Dvs f.eks. å skru den på og så holde power-knappen inne for å slå den hardt av igjen. Deretter spammer jeg F2, ESC eller hva det nå måtte være jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Hvis man har planer om å installere nytt OS på en maskin (uansett harware), bør man forstå at minstekravet er å ha en forståelse av hva bios er og hvordan det virker.

Det er nå min mening.

*sigh*

Jaja, skjønner poenget ditt:p Er bare ikke hver dag jeg skal inn i bios, og ja, jeg har klart å innstallere ubuntu eee. Dog, det er ikke noe nett å snakke om enda... Får se om jeg skal teste videre, eller klare meg med windows xp på maskinen....

Lenke til kommentar
Finnes det en god norsk veiledning for hvordan legge inn ubuntu eee/eee ubuntu på 901? Har XP, og ingen erfaring med linux, men vil jo gjerne ha det som er raskest og best for min EEE...

Ønsker du å lære deg linux? I så fall må du ikke forvente at all informasjon du trenger finnes på norsk. Du kan like gjerne begynne å lese de vanlige engelske veiledningene først som sist.

Hvis du egentlig ikke vil lære deg linux, ville jeg heller holdt meg til XP hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Finnes det en god norsk veiledning for hvordan legge inn ubuntu eee/eee ubuntu på 901? Har XP, og ingen erfaring med linux, men vil jo gjerne ha det som er raskest og best for min EEE...

Da bør du kanskje vente til neste versjon av ubuntu er klar om noen få uker? Nåværende versjon har visst fortsatt noen issues som kan være leie å løse hvis du ikke har noe særlig peil på linux...

Lenke til kommentar

Mmm.. Tror jeg satser på XP jeg, det jeg er vant til. Så får jeg heller prøve å nlite versjonen min. Er forsåvidt greiest å kjøre samme som jeg kjører på de andre maskinene her i huset antar jeg.

Kan en bruke samme nlited versjon som noen andre har, om en bare bytter ut key'n?

Lenke til kommentar
Mmm.. Tror jeg satser på XP jeg, det jeg er vant til. Så får jeg heller prøve å nlite versjonen min. Er forsåvidt greiest å kjøre samme som jeg kjører på de andre maskinene her i huset antar jeg.

Kan en bruke samme nlited versjon som noen andre har, om en bare bytter ut key'n?

Skal gå greitt det ja :)

Lenke til kommentar

Blir lett litt kaos med alle versjonene. Synes prisguiden her også skulle hatt Linux- og XP-versjonene som to forskjellige pcer, ikke på samme side. De er jo ikke identiske med tanke på maskinvare heller.

Det som irriterer litt er når det står "Forventet på lager *dato*", men at den ikke kommer før lenge etterpå. :ermm:

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...