finfyr Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Det har jeg fra før av:) Kan man utvide minnet ved å sette inn minnekort? SD ? Du kan kjøpe minnekort, ja. SDHC kort heter det vel, og de kan fint brukes som ekstra minneplass. Kjøpte selv med et slikt kort på 8Gb som jeg har i maskinen min... Også kjekt med tanke på flytting av data mellom de to laptopene jeg har. Lenke til kommentar
b1dik Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg skal bestille meg en Asus Eee 1000H fra komplett. Så vil jeg ha 2 gig med ram på den, så det jeg lurer på er om det er 1 eller 2 plasser til ram brikker. Så om noen kunne gi meg en link på komplett om hvilken ram brikke jeg må kjøpe for å kunne få 2 gig med ram på den? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Er vell bare plass til 1 brikke der.... So-dimm brikkene under ram kategorien hos komplett Endret 12. oktober 2008 av PixlFace Lenke til kommentar
djchange Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Det er kun en minneslot totalt, og minnet du da skal ha er en 2GB SO DIMM DDR2 200-pin 667MHz (eller høyere, dog vil maskinen ikke kjører minnet på noe høyere enn 667). Lenke til kommentar
b1dik Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 okey, da går jeg nok for denne brikka: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331437 Takk for hjelpa;) Lenke til kommentar
Andylfc Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) okey, da går jeg nok for denne brikka: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331437 Takk for hjelpa;) Den gjør nok susen ja. Endret 13. oktober 2008 av anders79 Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 har noen noen ide om hvilke kort en bør bruke for og kunne utvide minne/instalere os på? SanDisk SDHC eXtreme III 8 GB SanDisk Video HD SDHC 8GB forskjell på de forskjellige? har planer oh og ha kort med os på og boote fra de så de må være kjappe. Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 har noen noen ide om hvilke kort en bør bruke for og kunne utvide minne/instalere os på? SanDisk SDHC eXtreme III 8 GB SanDisk Video HD SDHC 8GB forskjell på de forskjellige? har planer oh og ha kort med os på og boote fra de så de må være kjappe. Jeg er ikke sikker, men jeg tror begrensningen ligger i hastigheten på usb-interfacet til kortleseren i maskinen. Jeg kjøpte "SanDisk SDHC eXtreme III 8 GB" og booter linux knirkefritt og ganske kjapt fra denne. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 ...Mange bruker trådløst på Xandros uten nevneverdige problemer, men det er et faktum at Asus valgte et trådløst kort som ikke var støttet i linux på Eee PC. Madwifi driveren kommer fra BSD miljøet, og fortjener betegnelsen beta. http://madwifi.org/ ... ...GNU/Linux var ikke klar for laptop i år, ganske enkelt fordi hele trådløs-stacken har blitt programmert opp fra scratch. Denne prosessen nærmer seg nå slutten, og fokuset er flyttet over på feilretting. For Eee PC betyr det at driver til trådløst for første gang er støttet i kjernen med 2.6.27 som ble sluppet i går, og som kommer i Ubuntu om et par uker. Hvis denne driveren har problemer som ikke blir fikset på rimelig tid, så kan man begynne å hytte med neven mot linux. Hvis jeg forstår deg riktig har vi valget mellom noe beta-hjemmemekk på den ene siden og et eller annet work-in-progress på den andre? Det forklarer jo hvorfor mange som bruker andre distroer også rapporterer om trådløs-problemer... Tror jeg venter enda litt til før jeg prøver en annen distro enn xandros på min... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 har noen noen ide om hvilke kort en bør bruke for og kunne utvide minne/instalere os på? SanDisk SDHC eXtreme III 8 GB SanDisk Video HD SDHC 8GB forskjell på de forskjellige? har planer oh og ha kort med os på og boote fra de så de må være kjappe. Jeg er ikke sikker, men jeg tror begrensningen ligger i hastigheten på usb-interfacet til kortleseren i maskinen. Jeg kjøpte "SanDisk SDHC eXtreme III 8 GB" og booter linux knirkefritt og ganske kjapt fra denne. Er relativt interessert i å teste en eller annen linuxsak, men er ikke så giret på å fucket opp windowspartisjonen min. Kan en legge inn en linuxsak på minnekortet, og starte opp derfra som er forsøkprosjekt? Evt. hvordan? Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Er relativt interessert i å teste en eller annen linuxsak, men er ikke så giret på å fucket opp windowspartisjonen min. Kan en legge inn en linuxsak på minnekortet, og starte opp derfra som er forsøkprosjekt? Evt. hvordan? Jeg gjorde det meget enkelt på min 901xp: * Inn med minnekort. * Inn med ekstern DVD-spiller. * Boot med ønsket linux-install-CD/DVD. (Ubuntu Eee) * Under installeringen velger du minnekortet som installasjonsdisk. Du vil etter installasjonen få opp grub som boot-loader for OS. Her vil du kunne velge mellom XP eller Linux når du booter maskinen. Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hvis jeg forstår deg riktig har vi valget mellom noe beta-hjemmemekk på den ene siden og et eller annet work-in-progress på den andre? Det forklarer jo hvorfor mange som bruker andre distroer også rapporterer om trådløs-problemer...Det er helt korrekt. Driveren er den samme uansett hvilken distribusjon du bruker, så den er gjengs over hele linja. Personlig synes jeg det er uendelig trist at Asus verken klarte å finne hardware som var skikkelig støttet, eller sette opp en av de store distroene på maskinen. Det ville gitt blant annet deg en helt annen opplevelse.Tror jeg venter enda litt til før jeg prøver en annen distro enn xandros på min... Du har et oppsett som funker, da er det fornuftig å vente til andre trør vannet. Det vil nok ikke vare lenge før noen kompilerer opp en tilpasset kjerne til ubuntu 8.10 som booter kjapt på eee pc. Dette har tatt altfor lang tid, men jeg håper vi får se skikkelig støtte for eee pc nå. Det er laget egne kjernemoduler for det meste på eee, så håpet er lysegrønt Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Har tenkt å kjøpe en Eee 901 med Linux, og så legge inn en XP pro fullversjon som jeg har liggende. (Synes det er unødvendig å betale for en lisens hvis jeg ikke trenger den) Men så har jeg et spørsmål; vil det bli dårligere ytelse med pro enn home? Tar pro mer plass? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Er relativt interessert i å teste en eller annen linuxsak, men er ikke så giret på å fucket opp windowspartisjonen min. Kan en legge inn en linuxsak på minnekortet, og starte opp derfra som er forsøkprosjekt? Evt. hvordan? Jeg gjorde det meget enkelt på min 901xp: * Inn med minnekort. * Inn med ekstern DVD-spiller. * Boot med ønsket linux-install-CD/DVD. (Ubuntu Eee) * Under installeringen velger du minnekortet som installasjonsdisk. Du vil etter installasjonen få opp grub som boot-loader for OS. Her vil du kunne velge mellom XP eller Linux når du booter maskinen. Synd jeg ikke har ekstern dvd-spiller... Kan det fikses på annet vis, anyone? Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det går an å boote og installere fra en usb minnepinne også. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 1000h er nå på lager hos noen få norske butikker for de som er interessert Lenke til kommentar
deer Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Da har jeg betalt en Asus EEE PC 1000 (40gb SSD) på e-bay.co.uk http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...em=130261058322 Specification Model Eee PC 1000 Display 10" TFT 1024x 600 WXGA D-sub VGA out Intel Atom N270 Operating System Linux/English language,English keyboad with Chinese Communication 10/100 Mbps Ethernet WLAN WiFi 802.11b/g Bluetooth Memory 1024MB, DDR2 Storage 40GB Web-Cam 1.3 Mega Pixel Video camera Definition Dolby Built-in stereo speaker, Built-in microphone Battery Life 4.2~7.8 hrs (6 cells) 6600mAh bigger than before Dimension & Weight 1.4KG 3860,- inkludert frakt og paypal-forsikring (selger får ikke pengene før jeg har varen). Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Er det noen som vet noe mer om 900A (gjerne den svarte, får vi den her i norge??)? Søkte å fant en post i denne tråden om at 900A bare er oppspinn(vet ikke om det er blitt avklart senere). Den er ikke det. Jeg kom nettopp fra USA hvor best buy selger en hvit 900a for 320 dollar-ish. den har atom og 4gig hdd. resten er uvisst om specs. jeg var ute etter den svarte modellen. Produktspekken hos den norske asus siden viser også en 900a modell Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Er det noen som vet noe mer om 900A (gjerne den svarte, får vi den her i norge??)? Søkte å fant en post i denne tråden om at 900A bare er oppspinn(vet ikke om det er blitt avklart senere). Den er ikke det. Jeg kom nettopp fra USA hvor best buy selger en hvit 900a for 320 dollar-ish. den har atom og 4gig hdd. resten er uvisst om specs. jeg var ute etter den svarte modellen. Produktspekken hos den norske asus siden viser også en 900a modell We're not even going to pretend to know what's going on with whoever's in charge of approving Eee models at ASUS, but maybe they just like rubber-stamping things, because that's really the only thing that explains the Eee 900A. The newest member of the overflowing Eee family, the 900A continues the mix-and-match product development trend -- it's basically a 901 in the case of 900, but with a crappier webcam (.3 megapixels) and no Bluetooth. Yep, same 1.6GHz Atom proc, 1GB of RAM and 8 or 16GB SSD as the 901, just in the case of the 900. Why would anyone want to spend €299 ($465) on this? Totally unclear -- just like the entire Eee PC lineup Kilde: http://www.engadget.com/2008/08/04/asus-ee...nce-still-a-my/ Og ja jeg er helt enig, hvorfor kjøpe en 901 i ett 900 chassis uten BT og dårligere webcam Når man kan kjøpe en 901? Tviler på at noen nettbutikker tar den inn. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Har tenkt å teste ubuntu eee, men klarer ikke å velge sd/usb som oppstart. Både trykker og holder inn Esc, men windows starter opp som normalt. Tips? Har en 901.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå