Minus Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21957267 Hvordan du konfigurerer tastaturet vil avhenge av OS'et, men det er stort sett ikke vanskelig. Du kan si hadet til norsk reklamasjonsrett og jeg tror ikke Asus har noen form for world-wide garanti heller. Jeg har ett år garanti i USA på min Eee, problemet er jo bare at jeg må sende den dit for å få den reparert. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Nå har jeg endelig fått byttet ut den trege MLC'en med en rask 8 GB SLC SSD i min Eee 900, og den ble plutselig en knallmaskin. Vurderte å kjøpe en 16 GB, men prisen på $179 ble litt i overkant. $89 for 8 GB var mer akseptabelt. Har fått installert en light-utgave av XP SP3 (laget med nLite), og med det meste av nødvendigheter installert (Word, Excel, PP, Firefox, MSN og VLC ++) er kun 2,5 GB brukt opp. I tillegg ankom også et 6 cellers Mugen 7800mAh-batteri denne uken. Er 1,5 ganger så stort som standardbatteriet, og består av celler tilsvarende de man finner i de bedre 5200mAh standardbatteriene (i Norge: 4400mAh). Batteriet kostet meg 770 kr. og er verdt hver eneste krone. Totalprisen for min Eee 900 føyk visst opp i 3600 kr., men så har jeg til gjengjeld en mye mer responsiv SSD og en batteritid på 6 timer, i tillegg til de 3 timene på det orginale. Strålende fornøyd. Endret 5. oktober 2008 av Andreasfe Lenke til kommentar
Heidi... Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Siden alle prater om at tastaturet er så lite, er det mulig å bare skrive med en hånd? Etter en god del øving såklart? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Er Eee 901 i denne artikkelen den samme som denne i Prisguiden? Eg skal ha meg Eee, men har ikkje heilt landa endå. Ser etter ein med 20GB SSD, 6-8 timars batterilevetid, skjermstørrelse gjerne 8.9. Har tenkt å bruke SDHC-brikker til utvida lagring. Er 901 den beste i så fall? Om det er den som står i artikkelen, kvifor står det at den kjem i oktober når den har ligget i Prisguiden i lengre tid? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Men batteriet er ikke det eneste vi kan rope hurra for, integrert har den nye modellen også et 3.75G mobilnettkort. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Er Eee 901 i denne artikkelen den samme som denne i Prisguiden? Eg skal ha meg Eee, men har ikkje heilt landa endå. Ser etter ein med 20GB SSD, 6-8 timars batterilevetid, skjermstørrelse gjerne 8.9. Har tenkt å bruke SDHC-brikker til utvida lagring. Er 901 den beste i så fall? Om det er den som står i artikkelen, kvifor står det at den kjem i oktober når den har ligget i Prisguiden i lengre tid? Nope det er ikke samme, den som ligger i prisguiden mangler 3G modem, mens den i artikkelen har det. Asus skal med andre ord oppgradere 901 med mulighet for mobilt bredbånd. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Okey, då er eg med. Ser denne kun kjem med 16GB SSD. Korleis er lettaste måten å få litt meir plass på utan å bruke ekstern harddisk? Er det 16GB SDHC som er det beste? Mogeleg eg dropper Eee til fordel for Aspire One. Kjipt med så lite plass. Endret 5. oktober 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Du kan lett sette inn en vanlig HDD istedenfor flash-disken. Lenke til kommentar
Aikiarntsen Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) De nye versjonene av 901 mangler ZIF-kontakt, så det er ganske liten sjangse for at han kan sette inn en 1,8" HDD, jeg importerte en 901 fra Taiwan, den fikk jeg i slutten aav sommerferien, tror ddfet var andre batchen som ble sendt fra fabrikken, og den har ingen ZIF-kontakt. Endret 19. oktober 2008 av Hagen_san Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg har hatt EEE 900 16g en stund. Den er sendt en gang til reperasjon fordi ssd'en svikta. Derfor er jeg blitt veldig bekymret for hva somer trygt å gjøre. For ordens skyld; jeg har linux(xandros). Skal ha Wine. Ønsker å kjøre noen eldre spill(emulator osv.) Lurte på om denne guiden kan kødde til eee'en på noen måte om jeg følger den ordrett: http://wiki.eeeuser.com/howto:wine Takk for all hjelp! Jeg prøvde meg på den guiden for lenge siden og måtte rett og slett gi opp. Derimot bet jeg meg merke i denne setningen... Update: The latest wine 1.0 is now available compiled for the Eeepc from the xepc.org repositories. This should be the preferred version to install. Med andre ord, drit i denne guiden og installer xepc i stedet. Lenke til kommentar
deepstar Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Nå har jeg endelig fått byttet ut den trege MLC'en med en rask 8 GB SLC SSD i min Eee 900, og den ble plutselig en knallmaskin. Vurderte å kjøpe en 16 GB, men prisen på $179 ble litt i overkant. $89 for 8 GB var mer akseptabelt. Har fått installert en light-utgave av XP SP3 (laget med nLite), og med det meste av nødvendigheter installert (Word, Excel, PP, Firefox, MSN og VLC ++) er kun 2,5 GB brukt opp. I tillegg ankom også et 6 cellers Mugen 7800mAh-batteri denne uken. Er 1,5 ganger så stort som standardbatteriet, og består av celler tilsvarende de man finner i de bedre 5200mAh standardbatteriene (i Norge: 4400mAh). Batteriet kostet meg 770 kr. og er verdt hver eneste krone. Totalprisen for min Eee 900 føyk visst opp i 3600 kr., men så har jeg til gjengjeld en mye mer responsiv SSD og en batteritid på 6 timer, i tillegg til de 3 timene på det orginale. Strålende fornøyd. Hvor kjøpte du det mugan batteriet ? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) http://shop.eten.hu/mugen-power-7800mah-ex...umpc-p-387.html Bestilte det for en god stund siden, 26. august, da batteriet enda ikke var på lager (ble sendt 12. sept). Da var vel dollarkursen nærmere 5,4 kr. I dag har den sneket seg over 6 kr. igjen. Var også heldig og slapp fortolling. Endret 6. oktober 2008 av Andreasfe Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Skal ha meg en slik mini pc. burde jeg gå for 901 eller 1000 som har litt større skjerm samt tastatur ? minus med den er jo at den ha hdd som drar strøm, lager lyd og utvikler varme. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Skal ha meg en slik mini pc.burde jeg gå for 901 eller 1000 som har litt større skjerm samt tastatur ? minus med den er jo at den ha hdd som drar strøm, lager lyd og utvikler varme. Er det ikke slik at forskjellene på SSD og HDD og strømforbruk er minimale? Jeg hadde lett valgt 1000h. (Som jeg da faktisk har gjort) Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg skulle ha Acer aspire, men gikk for Asus Eee 900. Det var samme pris, og Eee har dobbel lagring, og dobbel ram. Det var enkelt. Den kommer på døren på onsdag. Det blir Arch med custom kernel på meg. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Kjøpte meg usbmodem fra netcom idag. Mobilt bredbånd funket overraskende bra da jeg testet det. Genialt på min 901. Spesielt med tanke på at de fire første månedene er gratis:) Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 hvilke linux distroer anbefales? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Noen som har lagt inn OS X på denne? Fått det til og fungere bra? OG: eee 1000, vet noen hvor den kan kjøpes i hvit? finner den bare i sort på prisguide =/ Endret 7. oktober 2008 av PixlFace Lenke til kommentar
djchange Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) OG: eee 1000, vet noen hvor den kan kjøpes i hvit?finner den bare i sort på prisguide =/ 1000H kommer (forløpig) kun i sort utgave her i Norge. -- Edit: Æsj, Komplett endret leveringsdatoen på 1000H til "2008-10-21 (Ubekreftet dato)" Endret 7. oktober 2008 av djchange Lenke til kommentar
RadivS Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Snasen !" http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=538039 Men nå begynner de å bli dyre ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå