Mevon Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Du finner en link i første posten... http://wiki.eeeuser.com/addingxandrosrepos Ah, takker. Lurere på om jeg kommer til å installere Ubuntu eee istede. Er det egentlig noe vanlig skrivebord i ubuntu eee, eller er det menyer slik som i Xandros? Lenke til kommentar
shadow_ Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Noen som vet om wifi i Ubuntu 8.10 final vil fungere "out of the box" på EEE 901? Installerte nettopp 8.10 Beta (som ble sluppet i dag), og eneste som fungerer av nettverk er ethernet Sitter å krysser fingrene for at mest mulig vil fungere OOTB i 8.10 Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Med mindre det er en bug som gjør at kortet ikke fungerer, så vil det ikke bli inkludert nei. Intrepid/8.10 er nemlig forbi feature freeze, noe som betyr at det ikke vil bli lagt til ekstra funksjonalitet. Men jeg synes det var rart at ikke kortet fungerte. Vises det i lspci ? Tipper at det ikke tar spesielt mye mer enn 1 minutt å få det til å fungere. Lenke til kommentar
shadow_ Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Med mindre det er en bug som gjør at kortet ikke fungerer, så vil det ikke bli inkludert nei. Intrepid/8.10 er nemlig forbi feature freeze, noe som betyr at det ikke vil bli lagt til ekstra funksjonalitet. Men jeg synes det var rart at ikke kortet fungerte. Vises det i lspci ? Tipper at det ikke tar spesielt mye mer enn 1 minutt å få det til å fungere. Kortet vises i lspci ja. Kommer opp som "04:00.0 Ethernet controller: RaLink Device 0781". Du har helt sikkert rett i at det egentlig er fort gjort å fikse, men med noe begrensede ferdigheter på den slags så stopper det fort opp Har dog lagt inn siste versjon av madwifi (madwifi-hal-0.10.5.6-r3861-20080903), uten at det hjalp stort. Fant for øvrig frem til det her Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Ringte nettopp Asus for å høre om når de kom til å levere EEE PC 1000h til Norge. Fikk til svar at det var i løpet av denne måneden Edit: Snakket også med han om den forrige planen om release 1 kvartal 09. De mente før at det var tidligste mulighet til å levere, men at de av en eller annen årsak har kommet fram til at de kan levere tidligere enn antatt. Endret 3. oktober 2008 av Xmir Lenke til kommentar
Rappaport Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Ringte nettopp Asus for å høre om når de kom til å levere EEE PC 1000h til Norge. Fikk til svar at det var i løpet av denne måneden smile.gif Fett! Da er det forhåpentligvis noenlunde oppklart! En annen ting som dog er litt merkelig, er at nå har også netshop fått lagt inn en eee 1000, men de sier at den har dothan-processor, noe som virker litt merkelig... Jeg antar egentlig bare det er en skrivefeil, men.. det er vel ikke mulig at det faktisk finnes en eller annen eee, som av en eller annen obskur grunn skulle ha en dothan, vel? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Det er en versjon som heter 1000HD som kommer med celeronprosessor. Sendte mail til dem tidligere i dag om det der, får sjå hva de sier. Edit: kilde Edit2: Mailen er videresendt til produktsjefen for de produktene hos netshop Endret 3. oktober 2008 av Xmir Lenke til kommentar
Rappaport Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Det er en versjon som heter 1000HD som kommer med celeronprosessor. Sendte mail til dem tidligere i dag om det der, får sjå hva de sier. Edit: kilde Ok, da slipper jeg å sende Lenke til kommentar
deepstar Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 http://eeepc.asus.com/global/product.htm Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Da har jeg oså bestilt Asus eee901, håper jeg blir fornøyd med den svarte versjonen. Jeg bestilte en ekstern hardisk også Grattis som eier av en Eee da! Hvilken ekstern disk bestilte du? Takk jeg bestilte en 2,5" WD 250GB hardisk, veier 180g så det går fint Men jeg føler at windows xp er ett lite hendig skrivebordsmiljø på en så liten pc. Tror jeg vil innstallere linux også etter hvert, men vet ikke hvilket enda, noen tips? morsom liten pc Lenke til kommentar
Minus Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Kjempebra du liker PCen da! Jeg har fundert litt på å prøve ut linux på min egen (1000h), men vet ikke riktig om jeg tørr enda. Selvfølgelig er det bare å installere XP på nytt. Lurer også på å oppgradere harddisken fra 80GB til noe rundt litt over 250GB. Men det får jeg også ta litt på sikt. Kanskje du kan ta noen bilder og legge ut? Selvfølgelig finnes det jo hundrevis av bilder av Eee på nett, men er noe eget å se den privat. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Yey! Bestilt en 1000h +litt saker hos PS.no, og på ordrevisningen min står det nå: "Bekreftet (2008.10.20) - EEEPC1000H-BLK080X" Antar at det kommer en forsinkelse, men jeg krysser fingrene og er optimist denne gangen ... Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Oi. står visst bekreftet på min også Er det forresten noen som har testet med 1 og 2 gb ram installert? Merker man forskjell? Endret 3. oktober 2008 av Xmir Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Ja da har jeg hatt tid til å knote litt med min nye eee 901. Først testet jeg jo innebygde operativsystemet (Xandros). Da fikk jeg angst og dype psykiske lidelser. 1. Easy mode eller hva det het var helt grusomt 2. Advanced mode hadde vel kde er jo det værste -- Så begynte jeg å knote litt med slackware 12.1 current. Og det viste seg å være masse jobb for denne. Er en slackeee versjon for 701, men det er jo en del forskjeller der. Så da satt jeg der og surfet på min 901 med slackware 12.1, manglet masse artig jeg gjerne ville ha. og den bootet ikke i nærheten av det xandros klarte. (det imponerte meg veldig) Og siden jeg ikke liker ubuntu så var alle ubuntuvarianter utelukket. Så til slutt blei valget ArchLinux, hadde gentoo i tankene også, men testet ArchLinux først og må si jeg er fornøyd. jeg testet Archlinux tidligere og var mindre fornøyd, men det er ganske bra bare man gidder å sette seg inn i det. Så om dere vil ha ett godt os på din eee kan jeg helt klart anbefalle archlinux. Men man bør muligens ha vært borti linux før man setter igang, hvor sant man ikke er veldig glad i å lese. Om jeg er fornøyd? Det gjenstår å se når jeg har fått satt opp alt slik jeg ønsker. Og det med som noen sa her angående museknappene var harde så stemmer det ganske bra. Og tastene er SMÅ, men bare en vanesak Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Orker desverre ikke gå gjennom alle disse sidene så jeg spør kanskje om noe som har vært oppe før. Jeg skal til USA etter jul og regner med at jeg får en toppspekket Eee til lave kroner der borte, eller er ikke noe å spare? Jeg må jo ha omformer for å kunne lade den her hjemme, og jeg får ikke ÆØÅ? (eller?) Håper noen kan svare om hvordan det blir med kjøp i utland Lenke til kommentar
sci-fi-marky Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har hatt EEE 900 16g en stund. Den er sendt en gang til reperasjon fordi ssd'en svikta. Derfor er jeg blitt veldig bekymret for hva somer trygt å gjøre. For ordens skyld; jeg har linux(xandros). Skal ha Wine. Ønsker å kjøre noen eldre spill(emulator osv.) Lurte på om denne guiden kan kødde til eee'en på noen måte om jeg følger den ordrett: http://wiki.eeeuser.com/howto:wine Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg må jo ha omformer for å kunne lade den her hjemme, og jeg får ikke ÆØÅ? (eller?) Håper noen kan svare om hvordan det blir med kjøp i utland Du trenger ikke omformer, du trenger bare en ny ledningsladd (sånn "barbermaskinledning"). ÆØÅ klistremerker m.m kan bestilles på nett, og alle OS kan konfigureres til norskt tasteoppsett. sci-fi-marky: du ødelegger ikke SSDen ved å gjøre noe galt softwaremessig. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg må jo ha omformer for å kunne lade den her hjemme, og jeg får ikke ÆØÅ? (eller?) Håper noen kan svare om hvordan det blir med kjøp i utland Du trenger ikke omformer, du trenger bare en ny ledningsladd (sånn "barbermaskinledning"). ÆØÅ klistremerker m.m kan bestilles på nett, og alle OS kan konfigureres til norskt tasteoppsett. sci-fi-marky: du ødelegger ikke SSDen ved å gjøre noe galt softwaremessig. Har du link til hvor jeg kan skaffe en slik ledning? Er det vanskelig å konfigurere tastaturet til norsk oppsett? Hvordan er det med garanti hvis noe skulle være galt? (Får man levere den inn her hjemme?) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21957267 Hvordan du konfigurerer tastaturet vil avhenge av OS'et, men det er stort sett ikke vanskelig. Du kan si hadet til norsk reklamasjonsrett og jeg tror ikke Asus har noen form for world-wide garanti heller. Endret 4. oktober 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Serigst Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Orker desverre ikke gå gjennom alle disse sidene så jeg spør kanskje om noe som har vært oppe før. Jeg skal til USA etter jul og regner med at jeg får en toppspekket Eee til lave kroner der borte, eller er ikke noe å spare? Jeg må jo ha omformer for å kunne lade den her hjemme, og jeg får ikke ÆØÅ? (eller?) Håper noen kan svare om hvordan det blir med kjøp i utland En rask sjekk på nettet, så går vel en 901 for rundt $480 altså ca. 2900,-, og for ca. 300-400,- ekstra så får du en i Norge.. Jeg hadde ikke tatt bryet med å handle i statene..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå