Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For de av oss som godt kan tenke oss å bytte distro, så er de VELDIG gode nyhetene akkurat nå at atheros har sluppet en patch til madwifi, som igjen gjør at det går an å få wlan til å funke i din favorittdistro uten å måtte gå veien om ndiswrapper. Enkle og greie instruksjoner for Ubuntu her:

http://wiki.eeeuser.com/ubuntu#wireless_in...madwifi_drivers

Siden asus slapp acpi-kildene sine for noen dager siden er det vel nå ingenting som ikke burde funke rimelig sømløst uansett hvaslags distro man måtte ville bruke.

Hurra.

-lb

Flotte nyheter, takk for informasjonen! Da skal vi se linux-kjernen får lagt inn driveren ved neste versjon, og i god tid til neste utgave av ubuntu i april.

Lenke til kommentar
For de av oss som godt kan tenke oss å bytte distro, så er de VELDIG gode nyhetene akkurat nå at atheros har sluppet en patch til madwifi, som igjen gjør at det går an å få wlan til å funke i din favorittdistro uten å måtte gå veien om ndiswrapper. Enkle og greie instruksjoner for Ubuntu her:

http://wiki.eeeuser.com/ubuntu#wireless_in...madwifi_drivers

Siden asus slapp acpi-kildene sine for noen dager siden er det vel nå ingenting som ikke burde funke rimelig sømløst uansett hvaslags distro man måtte ville bruke.

Hurra.

-lb

Flotte nyheter, takk for informasjonen! Da skal vi se linux-kjernen får lagt inn driveren ved neste versjon, og i god tid til neste utgave av ubuntu i april.

Madwifi har tatt ned patchen, men snille mennesker på eeeuser.com har lagt opp patchen, madwifi-snapshotet og injection path-en i en tarball her: http://quaggaspace.org/eee/madwifi-eee.tar.bz2

Madwifi har tatt den ned fordi patchen ikke er "gjennomsiktig", slik at de ikke kan se akkurat hvordan den funker. Dog kan vi vel være rimelig sikre på at den kommer fra atheros (hvem gidder vel å skrive en ny HAL-layer på f.?), og jeg har ikke sett rapporter om problemer på noen av de øvrige forumene. For mer info kan dere lurke på eeeuser-forumet, mer spesifikt her: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=37693

Og, nei, jeg tar selvsagt ikke ansvar hvis patchen spiser hunden, katten eller gullfisken din.

EDIT: ansvarsfraskrivelse...

Endret av lamabodo
Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å kjøpe en av disse innen de neste dagene, har et par spm som sikkert er avklart tidligere i denne tråden men orker ikke å bla meg gjennom 21 sider nå så sent på nattan..

. Hva slags ram er det? Er det mulig å sette inn på egenhånd?

. Ser at det er kommet mange farger, blå, grønn osv.. Er dette "the real deal" også, eller fake?

. Hvor mye betalte dere i frakt?

. Kan dere anbefale noen selgere på Ebay?

Ser også i artikkelen fra HW om eee, at den skal komme på nyåret i Norge, noen som tør å tippe når og ca pris? Den ender vel opp mellom 3-4 tusen her i Norge kanskje?

Takker for all hjelp!

Endret av kesse
Lenke til kommentar
Kunne noen av EEE-eierne her tatt et bilde av strømforsyningen?

Jupp da, noen bilder som lovet.

:love:

Orginal adapteret!

Fulgte med fra selger.

Og der er løsningen min for å få det til å fungere!! =D

Huff og huff, hehe. Men nyyyyyter maskiner mer og mer for hver dag som går.

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Jeg kommer nok til å kjøpe en av disse innen de neste dagene, har et par spm som sikkert er avklart tidligere i denne tråden men orker ikke å bla meg gjennom 21 sider nå så sent på nattan..

. Hva slags ram er det? Er det mulig å sette inn på egenhånd?

. Ser at det er kommet mange farger, blå, grønn osv.. Er dette "the real deal" også, eller fake?

. Hvor mye betalte dere i frakt?

. Kan dere anbefale noen selgere på Ebay?

Ser også i artikkelen fra HW om eee, at den skal komme på nyåret i Norge, noen som tør å tippe når og ca pris? Den ender vel opp mellom 3-4 tusen her i Norge kanskje?

Takker for all hjelp!

Heisann.

Noe kan jeg svare på =D

1: Det er DDR2 PC3200 SO-DIMM minne, og på 701 4G så er det mulig og bytte selv. Surf modellene har vel ikke denne muligheten om jeg ikke tar feil.

2: Slik jeg har forstått det, så er 4G modellen hvit, og SURF modellen sort. Jeg har ikke sett di i andre farver enda.

3: Jeg betalte 80dollar i frakt, levert hjem på døren.

4: Selgeren jeg kjøpte av!

Ha en fortsatt fin dag.

Mvh Stian

EDIT: Ser han jeg kjøpte av har lagt ut litt nytt!

Besides Black and White, you can also choose Blue, Green, Pink...

Men slik det ser ut for meg, så er det KUN surf modellene som kommer i flere farver. :/

Endret av Stian_Netshop
Lenke til kommentar

Ekspert selger adapter som funker fett med bare 1 ledd. *Tar bilde og oppdaterer straks*

Edit1: bestilte fra samme karen som Stian-Netshop. Rask og virkelig å anbefale, bare husk å vær hjemme den dagen pakka kommer på døra, er så surt å vente på at Posten skal få røvi i gir.

edit2: post-15696-1196671999_thumb.jpg

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

:love:

Orginal adapteret!

Fulgte med fra selger.

Og der er løsningen min for å få det til å fungere!! =D

Mvh Stian

Litt tungvint patent. Adapteret støtter 100 - 240v 50/60 hz. Med andre ord så er det bare å modifisere hele adaptere istedenfor å kjøpe overganger. Den tåler å få norsk spenning rett i rompa.

Selv gjorde jeg dette med en britisk lader. Loddet på do kabler rett på kontaktunktene med en norsk kontakt i enden.

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Mvh Stian

Takker og bukker. Originaladapteret var virkelig ingenting å rynke på nesen av.

Er det et passord du har på øverste bildet, forresten? Kanskje en idé å bytte det nå som det har vært en tur på internett. :)

Lenke til kommentar
Jeg nyter såfall ikke maskinen min..

Den vil ikke starte lenger.. kommer bare grønne striper og den starter seg på nytt..

Og sist den fungerte kom det masse feilmeldinger..

Leit å høre. Men du hadde lagt inn WindowsXP, sant?

Du kunne jo prøve å lage deg en bootminnepinne noe ala dette her :

http://www.pendrivelinux.com/category/new-...inux-tutorials/

og se om kanskje pcen bare trenger en reinstallering.

Lenke til kommentar
Nei, maskinen finner cd-rommen når jeg velger boot, men kommer bare til en blinkendes "_" når jeg prøver og boote..

Så jeg er stuck med linux som ikke vil starte..

Du kan restore linux, så kan du ihvertfall bruke maskinen!

Linux ligger jo klart på den ekstra partisjonen på SSDen, så det er bare å holde inne F9 under oppstart, for så å velge "restore factory settings".

Når det gjelder problemene dine ved å innstallere XP, har du en xpcd med SP2 integrert? Er den original? Kjører du den fra minnepinne eller ekstern cdrom? Har du satt OS installation til "start" i bios, og trykket esc under oppstart?

Jeg fulgte bare fremgangsmåten i manualen til asusen, det fungerte flott!

Stian_netshop: Fine bilder, det ser ut som vi kjøpte fra samme selger ja, jeg kjenner igjen den strømadapteren! :) Skal du ikke enable advanced-mode, når du bruker Xandros-linuxen? Jeg synes den easymoden var litt for enkel egentlig! :p

Håper du har byttet passordet nå forresten! ;)

Wabby: Adapteret er støpt sammen, så å åpne det og lodde vil vel kanskje være litt tungvint. Reiseadapteret kvitrafn bruker eller noe lignende vil være den beste løsningen, tror jeg.

Kesse: Gratulerer! :)

Nå en gladmelding! I går installerte jeg Max Payne 1 og 2, og Unreal Tournament på EEEen, og det fungerte strålende! (I windows XP) Jeg kjører UT i 800x480 med alt på high, Max Payne kjøres også flytende i 800x480 med det meste på low.

Jeg kan ta opp en mobilfilm av spillene in action, om noen er interessert! :)

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe denne og dytte den inn i handskerommet i bilen og bruke den som carputer. Lurer på følgende.

Hvordan ville den egnet seg der?

Tenkte da å kople til en touchscreen på den som går til dashbordet og en usb-harddisk som jeg kan ta inn for å laste inn musikkvideoer osv.

Hvilken spenning er inn på EEE?

Lenke til kommentar
Stian_netshop: Fine bilder, det ser ut som vi kjøpte fra samme selger ja, jeg kjenner igjen den strømadapteren! :) Skal du ikke enable advanced-mode, når du bruker Xandros-linuxen? Jeg synes den easymoden var litt for enkel egentlig! :p

Hehe, føle meg SKREKKELIG dum (som vanlig):

advanced-mode?

Hehe, her er nok ikke noe bruksanvisning lest enda, her er kun basic funksjoner testet ut, og så smått begynt å lære meg resten. =D

Kan jeg forrsten legge XP på et SD kort, og boote maskinen på det di gangene jeg vil kjøre XP? (uten å føkke til det som ligger på SSD`en?

PS: Passordet er til en gammel FTP server med drivere, og ikke noe som fungerer noe sted i dag gitt.

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Nei, maskinen finner cd-rommen når jeg velger boot, men kommer bare til en blinkendes "_" når jeg prøver og boote..

Så jeg er stuck med linux som ikke vil starte..

Du kan restore linux, så kan du ihvertfall bruke maskinen!

Linux ligger jo klart på den ekstra partisjonen på SSDen, så det er bare å holde inne F9 under oppstart, for så å velge "restore factory settings".

Når det gjelder problemene dine ved å innstallere XP, har du en xpcd med SP2 integrert? Er den original? Kjører du den fra minnepinne eller ekstern cdrom? Har du satt OS installation til "start" i bios, og trykket esc under oppstart?

Jeg fulgte bare fremgangsmåten i manualen til asusen, det fungerte flott!

Wabby: Adapteret er støpt sammen, så å åpne det og lodde vil vel kanskje være litt tungvint. Reiseadapteret kvitrafn bruker eller noe lignende vil være den beste løsningen, tror jeg.

Kesse: Gratulerer! :)

Nå en gladmelding! I går installerte jeg Max Payne 1 og 2, og Unreal Tournament på EEEen, og det fungerte strålende! (I windows XP) Jeg kjører UT i 800x480 med alt på high, Max Payne kjøres også flytende i 800x480 med det meste på low.

Jeg kan ta opp en mobilfilm av spillene in action, om noen er interessert! :)

Der er så idiot i oppstarten at jeg ikke får restora engang! :(

Trykker jeg F9 så kommer det bare noen tegn i en eller annen kommandolinje som dukker opp av og til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...