Morsk Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Sitter å lurer fælt på ein Asus EEE no, men så er jo akkurat dobbelkjernet Atom sluppet så frister å vente på den. Ein uhøytidelig test viser ganske så ytelesemessig forskjell på Atom prosessorane, så fristar å venta til ein ser EEE pc med Atom N370 i butikken. Les "testen" her. Legg merke til at det her er testa mellom N270 som er Atom-prossertypen i dei fleste netbooks og mellom Atom 330 som nok vert vanlig i større laptops. (Om eg ikkje las heilt feil). Så ein test av Atom N370 vil nok kanskje vera litt syna litt dårligare resultat enn ein Atom 330. Problemet er jo at det netbooks med N370 nok ikkje kjem til å dukka opp før etter jul, antar eg ! Atom 330 skal visstnok ikke brukes i netbooks. kilde: Fudzilla Utdrag: Intel explicitly said to its partners that it doesn’t want to see Atom 330 in any notebooks, and any attempt to launch such a machine would be heavily penalized. So, the dual-core Atom 330 remains a desktop only toy. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Shit, prisen på 901 har jo gått opp 400kr! Flaks jeg bestilte før den gikk opp da Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Synes det er rart at PS har flere 901 igjen ennda, er markedet mettet kanskje? Lenke til kommentar
Skee Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Amentio ser ut til å ha fått inn også, 5 stykk på lager at present. Det er levert inn en pakke på posten nå i kveld til meg, krysser fingrene. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Synes det er rart at PS har flere 901 igjen ennda, er markedet mettet kanskje? Sikkert bare ett salgstriks. De bruker laaaang tid på å bekrefte att de er utsolgt. Lenke til kommentar
ninamoe Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Er det ikke bare XP- versjonen som har kommet inn enda da? Såg inen som hadde linux- versjonen inne enda før idag iallefall. La merke til at prisen har steget med et par hundrelapper siden eg bestilte min for snart en mnd siden på komplett.no. Det er vel et tegn på at de ser kor ettertraktede dissa pcene har blitt... Urk, eg er visst en del av en hype.... Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ja davar en stk 901 sendt avgårde fra ps til meg også Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Smått off topic men: Noen som vet hva dette skal bety? På pakkesporing hos Amentio på EEE'en min får jeg: "22.09.08 21.05 INGEN SENDING ER MOTTATT FORELØPIG, KUN MELDING" Vanligvis har jeg det dagen etterpå med Amentio... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Opplevde det sist jeg bestilte fra Amentio også. Kom liksom ikke noe info før den plutselig var fremme hos meg :-) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det var jo noe oppløftende. Regner med at du fikk informasjon når pakka var på postkontoret? Gutta i posten/bring er vel opptatt med å bytte logoer... Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Smått off topic men:Noen som vet hva dette skal bety? På pakkesporing hos Amentio på EEE'en min får jeg: "22.09.08 21.05 INGEN SENDING ER MOTTATT FORELØPIG, KUN MELDING" Vanligvis har jeg det dagen etterpå med Amentio... Skjer ofte dette, bare ta å spor pakken senere du, dette betyr bare at Amentio ikke har levert den til posten ennda, neste gang du sporerstår det kanskje innlevert postkontor eller noe. Når jeg skulle spore min fra PS sto det at det ikke fantes noe info om pakken. Lenke til kommentar
j0rn Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Har innstallert Ubuntu eee op 901'en. Når jeg trykker på knappen for å deaktivere trådløstnettverk så fryser hele maskinen. Dette skjedde flere ganger og nå får jeg ikke slått på trådløstnettverk lenger! Noen som vet hva som er galt? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Har lenge slitt med at trådløsnettet har vært tregt på Eee'en min (900 kjøpt fra Hong Kong). Nå har jeg endelig løst problemet, ved å bruke ndiswrapper + WindowsXP-drivere. Må dessverre konstatere at madwifi-driverne ikke holder mål. Håper de klarer å få til noen skikkelige drivere i form av ath5k snart.. Lenke til kommentar
Serigst Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 De fleste større nettbutikker forhåndsinmelder pakker til posten, så blir pakken registrert videre i systemet til posten når den ankommer første postkontor. Nå sitter jeg og skriver min første post på min eee901, levert fra Amentio i dag... Merker at tastaturet er lite og krever en viss tilvenning, men jeg regner med det skal gå bra.. Plutselig virker min HP 12,1" svær!! Lenke til kommentar
Del Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Ath5k løser etter alle solemerker svakhetene i madwifi, og straks er den klar, så da får vi se. Jeg lurer på om noen kan bekrefte at youtube går glatt i fullskjerm og ved hvilken oppløsning (sjekk med ekstern skjerm). Jeg er kun interessert i linux og Atom CPU (dvs. 901, 1000 og 1000h). Spesifiser gjerne om det er versjon 9 eller 10 av flash plug-in. Endret 24. september 2008 av Del Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 De fleste større nettbutikker forhåndsinmelder pakker til posten, så blir pakken registrert videre i systemet til posten når den ankommer første postkontor. Fullt klar over det. Men amentio brukte rett i underkant av to døgn å få pakken min fra dem til omlastningsentralen... Avstanden er forøvrig 1 mil. Men det er vanligvis ikke slik så jeg stusset litt. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 På den svarte 901 med xp, hvor mye lagringsplass får man i praksis? Lenke til kommentar
Serigst Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 På den svarte 901 med xp, hvor mye lagringsplass får man i praksis? 4Gb disken var nokså full.. Var installert både MS Works og en eller annen openoffice sak. 8Gb disken var så og si tom. Har nå sittet å avinstallert alt jeg ikke har bruk for, og lagt inn det av MsOffice jeg trenger, så nå har jeg 700Mb på C og rett oppunder 6Gb på D.. Har også satt i et 16Gb SDkort og 2Gb RAM i maskinen... Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 De fleste større nettbutikker forhåndsinmelder pakker til posten, så blir pakken registrert videre i systemet til posten når den ankommer første postkontor. Fullt klar over det. Men amentio brukte rett i underkant av to døgn å få pakken min fra dem til omlastningsentralen... Avstanden er forøvrig 1 mil. Men det er vanligvis ikke slik så jeg stusset litt. Amentio har et lager ja. Jeg bestillte en Ekstern HD, Nokia Ladder, eSata kabel, eSata Bracket. De kom i 3 forskjellige pakker fra forskjellige plasser i landet og Danmark. Trondheim, en plass ved Oslo, Danmark enplass og en annen plass som jeg ikke husker. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Funfact: Hver dag flytter PS.no forventet på lager datoen en dag fremover på eee 1000H ... Krysse fingrene at det ikke holder på sånn lenge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå