Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, EEE 1000 er en utrolig flott maskin, og skjønner faen meg ikke hva som er problemet med å gi oss rike nordmenn denne skjønnheten før abdullah-markedet worldwide.

 

Hadde den vært tilgjengelig i Norge hadde jeg kjøpt den på flekken, men siden jeg må bestille nytt tastatur fra Asusparts.eu, så kommer prisen på 5000kr og det er ikke jeg villig til å betale for øyeblikket, spesielt med tanke på at om man får problemer, så har man problemer (som du sier) :tease:

Lenke til kommentar

Har nå fått testet Ubuntu på min 900 :(

 

Tiden har gått med på lese side opp og side ned på enkle ting som:

 

Finne et mail progg og installere dette.

Få SD kort til og virke, det gikk etter flere timer men da var jaggu USB porter borte.

Så var det tid for litt film her måtte det inn med div codec. Film hakket og hoppet.

Det meste er på plass nå men slikt gidder jeg ikke bruke tiden min på.

 

Må bare si at Xandros er et enkelt og greit OS for surf, mail og litt små film.

Er det bare å kjøre medflølgende Xandros cd for og få det inn igjen?

Kan gjenoppretting kjøres fra USB?

Fungerer den slik at maskina formateres?

Lenke til kommentar
bestill den (1000/h) fra clove.co.uk om du er villig til å betale prisen, annerledes tastatur og problemer om du får problemer med pcen ;)

 

Jeg er VELDIG fornøyd med min 1000h fra clove.co.uk :)

Hvordan i all verden kan det ha seg at 1000 med Linux og 40 GB SSD koster £314, mens 1000H med Windows XP, 80 GB SSD koster £297.02?? Altså, har Microsoft virkelig tatt på seg spanderbuksene, eller er det noe spec-greier jeg ikke får med meg?!

Lenke til kommentar
...

Må bare si at Xandros er et enkelt og greit OS for surf, mail og litt små film.

Er det bare å kjøre medflølgende Xandros cd for og få det inn igjen?

Kan gjenoppretting kjøres fra USB?

Fungerer den slik at maskina formateres?

Det skal følge med en recovery-cd ja, du trenger en usb-cdrom for å kjøre den off kårs. Den stiller disken tilbake til utgangspunktet. Hvordan det går å kjøre dette fra en minnepinne vet jeg ikke, du må nesten grave litt i forumet på eeeuser.com, ellers så kan du kjøpe en usb-til-ide adapter fra dealextreme.com, koster under en 100-lapp inkl. frakt.

 

Et alternativ jeg har benyttet meg av er XEPC. En flittig sjel har laget sin egen xandros-basert recovery-cd. Han har tatt utgangspunktet i en standard installasjon og lagt til alle offisielle oppdateringer fra asus + et par andre program du vil bli glad for å få inn på maskinen. Alt i ett cd-image, sparer både arbeid og dyrebar diskplass. :)

 

Link til relevant forum-tråd her: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=19840

Selve nedlastingssiden finner du her: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=217407

 

Merk at det er forskjellige versjoner for 70x og 90x-serien. Også er dette engelsk/kinesisk "versjon" av OS men det er vel ikke så veldig mye som må endres for å få full norsk versjon.

Lenke til kommentar
Det skal følge med en recovery-cd ja, du trenger en usb-cdrom for å kjøre den off kårs.

Man kan da fint lage en minnepinne/SD for recovery på en hvilken som helst maskin med den DVDen.

Javel? Mener du at det ligger software på recovery-cden som hjelper deg med å flytte innholdet til usb/SD?

 

Edit: Jeg fant makeboot.bat på min XECD og den ser jo ut til å gjøre jobben men jeg fikk meg et lite støkk når jeg leste den fila, hvis du kjører den fra c: er ikke systemet ditt lengre bootbart. Så langt unna idiotsikkert det kan komme, er det så vanskelig å sjekke om det er noe innhold i bootsektoren før du skriver til den?

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar
bestill den (1000/h) fra clove.co.uk om du er villig til å betale prisen, annerledes tastatur og problemer om du får problemer med pcen ;)

 

Jeg er VELDIG fornøyd med min 1000h fra clove.co.uk :)

Hvor mye endte denne opp med å koste inn i Norge total, gjerne med en breakdown av kost (faktisk pris (man slipper vel engelsk moms?), frakt, moms, fortollingsavgift)? Du måtte vel momse den inn, eller finnes det noen smutthull man kan benytte seg av? Kan de skrive ned kostnaden?

 

Eller skal man reise over til England og kjøpe det ut av hendene på noen der borte, og så bare ta den med hjem?

 

Jeg må si det høres helt fantastisk ut å få en macbook for noen få laken! Jeg trenger den faktisk i testsammenheng (for å få ett javaprogram til å gå noenlunde på Mac'er), så enhver kostnadsreduksjon er kanon. Tror jeg kjøper opptil flere da, for testing av forskjellige OS..!

Lenke til kommentar
Javel? Mener du at det ligger software på recovery-cden som hjelper deg med å flytte innholdet til usb/SD?

Ja. Asus har snekret sammen en wizard som gjør en USB-enhet (minnepenn/SD+leser) bootbar og flytter over recovery-ISOet fra DVDen. Det blir omtrent som å bruke UNetbootin på en annen distro.

Lenke til kommentar
bestill den (1000/h) fra clove.co.uk om du er villig til å betale prisen, annerledes tastatur og problemer om du får problemer med pcen ;)

 

Jeg er VELDIG fornøyd med min 1000h fra clove.co.uk :)

Hvor mye endte denne opp med å koste inn i Norge total, gjerne med en breakdown av kost (faktisk pris (man slipper vel engelsk moms?), frakt, moms, fortollingsavgift)? Du måtte vel momse den inn, eller finnes det noen smutthull man kan benytte seg av? Kan de skrive ned kostnaden?

 

Eller skal man reise over til England og kjøpe det ut av hendene på noen der borte, og så bare ta den med hjem?

 

Jeg må si det høres helt fantastisk ut å få en macbook for noen få laken! Jeg trenger den faktisk i testsammenheng (for å få ett javaprogram til å gå noenlunde på Mac'er), så enhver kostnadsreduksjon er kanon. Tror jeg kjøper opptil flere da, for testing av forskjellige OS..!

Inkl. frakt/fortollingsgebyr/frakt og alt, så blir prisen på ca. 4500kr (4550kr om jeg ikke husker feil).

 

Edit: Du kan spare 1000 kr på å fly til England og hente dem. Dette kan jo bli lønnsomt om du skal ha flere :) PS: Da kan du godt kjøpe en til meg og ;)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
noen som vet om 900A kommer til Norge?

 

 

Hvorfor skal noen gidde å kjøpe en 901 i ett 900 chassis uten Bluetooth å ett dårligere Webcam?

 

Kan ikke tenke meg denne kommer til Norge nei.

 

Fordi 900 chassiet er råsexy? Ellers er vel 901 tyngre enn 900. Jeg er ihverfall en bruker som ikke har behov for verken webcam eller bluetooth. Vil bare ha en pc i 900 chassi som ikke er stygg treig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...