Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for god veiledning om us tastatur til norsk.Jeg er helt grønn og nybegynner både med Asus og Linux.For å få mobilt bredbånd til å fungere la jeg inn xp, men den ble veldig treg.Kjøpte 2gb ram, men liten gevinst.Kan vel påstå at xandro med 512 minne var kvikkere i linux enn 2gb med xp(en Win tiny)Nå undres jeg på om det finnes muligheter og få Asus til å godta telenor sitt mobile bredbånd,har fått noen lenker tidligere, men det er gresk for meg På forhånd takk

Endret av Vikebu
Lenke til kommentar
Takk for god veiledning om us tastatur til norsk.Jeg er helt grønn og nybegynner både med Asus og Linux.For å få mobilt bredbånd til å fungere la jeg inn xp, men den ble veldig treg.Kjøpte 2gb ram, men liten gevinst.Kan vel påstå at xandro med 512 minne var kvikkere i linux enn 2gb med xp(en Win tiny)Nå undres jeg på om det finnes muligheter og få Asus til å godta telenor sitt mobile bredbånd,har fått noen lenker tidligere, men det er gresk for meg På forhånd takk
Du kan starte med å se på tråden her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=988129&hl=

så vil jeg anbefale deg å lage en egen tråd hvis du trenger hjelp. Dessverre er det ikke første gang Telenor gjør livet unødvendig komplisert for oss som ikke tilber MS. Så får det heller være en trøst at også dette kan fikses, men det tar fort litt tid.

Lenke til kommentar
Du kan starte med å se på tråden her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=988129&hl=

så vil jeg anbefale deg å lage en egen tråd hvis du trenger hjelp. Dessverre er det ikke første gang Telenor gjør livet unødvendig komplisert for oss som ikke tilber MS. Så får det heller være en trøst at også dette kan fikses, men det tar fort litt tid.

Takk!Skal prøve...

Lenke til kommentar
...I dag er støtten for eeepc meget god i alle de store distribusjonene...

Det var det da, mandriva skal være 100% nå men trådløs-støtte under siste versjonen av ubuntu er visst ikke-eksisterende skal man tro det man leser...

Har du forresten skaffet deg en eee ennå? ;)

Lenke til kommentar
Dessverre er det ikke første gang Telenor gjør livet unødvendig komplisert for oss som ikke tilber MS

Det er ett av livets mysterier:

Jo mer "brukervennig" en dings skal gjøres for Windows-brukere, jo mer komplisert blir det for alle andre. Dette er på linje med bortkomne enkeltsokker i vaskemaskinen, og vi får svar på det når vi dør.

Endret av DrPhlux
Lenke til kommentar
...I dag er støtten for eeepc meget god i alle de store distribusjonene...

Det var det da, mandriva skal være 100% nå men trådløs-støtte under siste versjonen av ubuntu er visst ikke-eksisterende skal man tro det man leser...

Ikke-eksisterende er heldigvis ikke beskrivende. Du har jo to prosjekter som har fikset alt for deg, slik at alt funker ut-av-boksen:

http://www.ubuntu-eee.com/index.php5?title=Main_Page

http://www.eeebuntu.org/

Men selv standard Ubuntu funker fint, det er bare at du må installere trådløsdriveren selv (hvilket ikke burde skremme windows brukere :whistle: ). Neste Ubuntu, 8.10 som kommer i oktober, har fått på plass ath5k samt network manager 0.7, som endelig markerer vendepunktet hvor trådløsfunksjonalitet er vesentlig bedre implementert i linux enn i konkurrerende OS. 8.10 er nå ute i alpha5 så eventyrlystne kan teste allerede nå. For standard Ubuntu finner du alt du trenger her:

https://help.ubuntu.com/community/EeePC/Fixes

Har du forresten skaffet deg en eee ennå? ;)
Eh, lover å dra meg bort til en butikk med det første. Fikk plutselig fullt opp med noen server-greier her, og fritid er mangelvare. Må uansett skaffe meg en før neste utenlandstur, så det blir snart...
Lenke til kommentar
"Ble" picka opp senere? Kan du se inn i fremtiden du eller? :tease:

Forøvrig utrolig missunnelig på deg :(

hehe tenkte på at den ble picka opp litt senere etter den ble levert inn ;)

Forøvrig så tror jeg de var utsolgt på den derre case'n. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe en sånn 1000H case billig og raskt?

Lenke til kommentar
hoho nå er min EEE 1000H sendt fra clove.co.uk til DHL, og dhl har sagt om de fikk picka den opp idag så skal den være her på døra imorgen :) Får håpe det er sant siden det står den ble picka opp litt senere idag :D

Gleder meg!

Forstår godt at du gleder deg til å få 1000h på døra ja :) Jeg må bare få si at jeg ikke helt forstår meg på de som kjøper 901 i stedet for 1000h. Jeg var i UK forrige uke og fikk prøvd begge to. 901 er virkelig ett leketøy for folk med barnehender sammenlignet med 1000h som kan være ett nyttig verktøy for folk med normale og store hender.

Det jeg også ser som en stor fordel med 1000h er man kan oppgradere til SSD hvis man føler behov for dette.

1000h er jo fortsatt liten nok liksom, 901 blir faktisk for liten utrolig nok!

Endret av anders79
Lenke til kommentar

Jau men så er det en smaksak da.

Jeg hadde ikke klart å jobbe med tastaturet til 900-serien så derfor bestemte jeg meg egentlig for msi wind men siden den er umulig å få tak i nå så kjøpte jeg like greit 1000h som kanskje er litt tyngre men det er ikke et problem for meg ;)

Men så er det jo ulempen med at 1000H ikke har kommet til Norge enda så om man får problemer så kan det bli kjipt. Men det er en ting jeg lurer på angående dette; hvis pcen failer, kan jeg levere den til asus i norge om det går under garantien og de fikser den her eller må jeg sende den til clove.co.uk?

Lenke til kommentar
sureup: Du må nok sende pcen tilbake til clove.co.uk slike jeg har forstått det.

det er det jeg regna med ;)

btw fant dette på deres support sider: "Normally, the standard procedure is to contact your Reseller (place of purchase) for repair/exchange. However, if your reseller is no longer in business or unavailable, please contact your nearest ASUS office directly. You may also write to us. We will arrange technical support personnel to solve your case. "

Unavailable går jeg nok for om noe skulle skje :p

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor Linux utgaven av 901 bare kommer i hvit utgave her til lands?

Er det tilfelle? Jeg bestillte en hvit 901 i USA, men da den kom i posten så var den svart...

Har akkurat slettet Xandros og installert Gentoo. Herlig! Emacs, LaTeX, kompilatorer og annet snacks.

Lenke til kommentar

Her forleden la jeg inn FrostWire, la også inn et icon under arkfane spill på maskina med hjelp av Launcher Tools og i easy mode. Jeg drev på litt frem og tilbake siden jeg ikke ble helt fornøyd pga at iconet var for stort så tekst ikke passet inn.

Endte med at jeg la inn icon uten tekst under.

Nå har jeg forandret iconet på en annen maskin ved hjelp av PS.

Hvordan får jeg fjernet icon uten tekst under? Finner det ikke igjen altool.

Icon som jeg tidligere la inn med tekst fikk jeg fjernet.

900 med Xandros.

Mvh. Eirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...