hobgoblin Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 hobgoblin: Hvis kildekoden er en custom modul de selv har skrevet, eller modifisert fra madwifi (som er dual-lisensiert) er de ikke påkrevd å gi den ut. Dette er antakeligvis problemet angående Wifi. Det kan likevel hende at Asus/Xandros finner ut at de vil gi ut denne kildekoden. Vi får bare håpe. hva er den andre lisensen en kan få madwifi under? om den krever betaling eller noe, så kan det bli affære om ikke asus blar opp Lenke til kommentar
Venin Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 hobgoblin: Vet ikke, har ikke lest noe særlig om det.. Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Er overhode ikke kjent med Linux, men tenkte jeg skulle prøve meg på det da. Min kom på 2992,- (kjøpte med 1Gb minne.) Gratulerer! Sørg for å komme over til linux delen av forumet når du får maskinen, så blir det mye hyggeligere å lære seg det ny OS'et. Du bør kanskje holde deg til Xandros inntil du er litt fortrolig med linux, deretter trygler og ber denne boksen om tweaking på software siden. Ndiswrapper funker fint, og er meget lett å sette opp. Noe økt CPU bruk fra den er ingenting imot XP med SP2 og ad-aware+AV. Med litt klokt valg av applikasjoner er denne saken et fyrverkeri. Tror den vil kjøre blant annet Wolfenstein Enemy territory som er sluppet for linux ganske greit: http://linux.softpedia.com/get/GAMES-ENTER...tory-3948.shtml Lenke til kommentar
carwash Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Er det noen som har åpnet sin eee og sett om prosessoren er loddet fast i hovedkortet, eller om denne er mulig å skifte? Simen Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Fikk min idag alikevel, gikk ned igjen på posten like før kl 17 og der var den Første som slår meg er at, damn så artig den er, skriver fra den akkurat nå og det er ikke så vanskelig jeg hadde forestilt meg. Blir ganske fort vant til det. MEN... Alle som bruker standard XandrosOS på sin EEE, og sliter med terminalen burde se på dette: åpne terminal med ctrl-alt-t. sudo update-alternatives --config x-terminal-emulator velg 1 for å sette Konsoll til å være standard terminal. Jeg slet med å åpne programmer som kate og gedit og openoffice fra standard terminalen (xterm ere vel), men med konsoll så fungerer alt utmerket. Fant "guiden" på wikien, men det var feil i den så tenkte jeg bare skrev den litte bitte grann om og postet den her. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Er det noen som har åpnet sin eee og sett om prosessoren er loddet fast i hovedkortet, eller om denne er mulig å skifte? Simen Godt spørsmål. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Er det noen som har åpnet sin eee og sett om prosessoren er loddet fast i hovedkortet, eller om denne er mulig å skifte? Simen Godt spørsmål. Hvorfor bytte? Såvidt jeg vet er den underklokket, alt du trenger å gjøre er å normalklokke den. (krever visstnok en ny BIOS som per idag ikke er helt stabil... ) Lenke til kommentar
Sebaldus Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Har en EEE liggende på postkontoret og vente. Når jeg er på farten bruker jeg min Nokia n73 som bluetooth modem for å koble meg på. Denne har jo ikke bluetooth så må bruke dongle. Men...hvordan er det med drivere og mulighet for modemet på N73 i linux? Ellers blir det xp... Maskinen har jo innebygget trådløst nett. Er det mulig med en mobil som støtter wifi å sette denne opp som et acesspunkt slik at mobilens nettilgang via 3g eller edge deles med PC-en via wifi? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Når det gjelder usb bluetooth-dongle har jeg selv kjøpt en slik en nå. Den tar jo ikke akkurat store plassen. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 har du en norsk butikk som selger dem? Lenke til kommentar
NewShuttle Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Verdens minste bluetooth dongle: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx...cro%2bbluetooth Selger på ebay som shipper worldwide: http://cgi.ebay.com/Cirago-BTA-3210-Micro-...bayphotohosting Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 vel nå spurte jeg spesifikk etter norske, for jeg er ikke akkurat noen stor-fan av å handle i utlandet. pokker og, jeg benytter meg ikke en gang av qxl i norge, som jo kan kalles en lillebror av ebay... Lenke til kommentar
NewShuttle Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Trur ikkje det er nokon i norge som selger cirago... Endret 28. november 2007 av NewShuttle Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Var redd for ett slikt svar. Jaja, blir vel til at jeg finner en løsning Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Haha, posten hadde ikke rotet bort den, bare rotet litt.. Det var av en el. annen grunn to sporings nummer, og de brukte et av dem hele veien, før de plutselig byttet når den ble scannet på post i butikk.. Og lappen jeg fikk hadde feil nr på seg, så de så ikke at den var der.. Jaja, digg at jeg rakk å få den før jeg drar til Nederland i morgen Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Verdens minste bluetooth dongle:http://www.newegg.com/Product/Product.aspx...cro%2bbluetooth Selger på ebay som shipper worldwide: http://cgi.ebay.com/Cirago-BTA-3210-Micro-...bayphotohosting ... og sånn slenger du inn BT internt i maskinen. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 tror ikke jeg er stødig nok med loddebolten til å foreta en slikt inngrep... Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Noen som har fått til å endre språk på tastaturet permanent? Min blir resatt til engelsk hver gang jeg restarter Lenke til kommentar
Venin Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Forresten kara.. til dere som ikke har lyst å kjøpe en overgang (eller ikke har en vanlig CDROM fra før av): http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6691 $30 inkludert frakt for en ekstern CDROM er ikke så verst.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå