Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sorry for min dårlige evne til å forklare meg:) Ja, der jeg så den også. Tenkte mer på om noen har den/har sett den, og vet om den er verdt å kjøpe med. Ser de selger den på en svensk nettbutikk for 54 SEK.

Jeg kan ta feil, mem den ser helt lik ut som den som fulgte med i esken når jeg kjøpte min norske EEE 900 16GB...

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg faktisk min EEE 1000. Det tok nøyaktig 2 uker. Trodde ikke den kom til å komme i dag ut fra pakkesporingen, men viste seg at den ikke hadde vært helt oppdatert. PC-en står til lading nå. Sto jo i instruksjonsboken at den skulle lades full før den ble brukt for første gang.

Er veldig imponert så langt. Maskina er VELDIG liten og lett. Størrelsen på tastaturet er helt perfekt. Akkurat smått nok... Er glad jeg ikke valgte 901. Tror et mindre tastatur hadde blitt litt kronglete. Sikkert greit nok for lett surfing, men for meg som skal bruke den til å skrive notater i forelesninger hadde det blitt for lite. Etter litt rask testing virker det ikke som om jeg har fått den mye omtalte keyboard flex-en heller. Muligens bittelitt nede i høyre hjørne på tastaturet, men ikke mye.

Kjempefornøyd så langt. Skal legge inn vanlig Ubuntu når den er ladet. Noen med 1000 som kan si hvor lang ladetid jeg kan forvente meg?

Lenke til kommentar
Sorry for min dårlige evne til å forklare meg:) Ja, der jeg så den også. Tenkte mer på om noen har den/har sett den, og vet om den er verdt å kjøpe med. Ser de selger den på en svensk nettbutikk for 54 SEK.

Jeg kan ta feil, mem den ser helt lik ut som den som fulgte med i esken når jeg kjøpte min norske EEE 900 16GB...

Nei, du tar ikke feil. Den er identisk med "vesken" som fulgte med min 901XP (US version) fra Amazon.com.

Lenke til kommentar
Jeg begynner å miste den unike følelsen av å ha Eee. Før så følte jeg liksom at jeg var den eneste som hadde Asus Eee, siden jeg faktisk var den eneste i Molde omtrent som hadde en så liten PC (hadde ikke sett en eneste PC, og har fremdeles ikke sett noen selv om den har kommet til Norge). Men nå som den har kommet til Norge, så mister jeg litt følelsen. For Asus Eee, vekte overraskende mye oppsikt! Nesten som å eie en ferrari uten å overdrive, ihvertfall blant studenter.

Men jeg kan ikke med hånden på hjertet si at Ultra Portable-PCsalget har økt så veldig. De må være vel være skremt av prisen?

ja nå får du en acer aspire one i sentrum, og jeg gjetter på en 900 på expert.

Lenke til kommentar
I dag fikk jeg faktisk min EEE 1000. Det tok nøyaktig 2 uker.

Hvor bestilte du fra, og hvilket fraktalternativ valgte du?

Jeg bestilte fra Clove.co.uk. Tok det fraktalternativet som er standard. Hvis du velger det dyre alternativet får du den på noen dager. Jeg gikk med andre ord på en stor smell der...

Lenke til kommentar

Tenkte å importere en EEE 1000 fra Clove.co.uk, men har noen spørsmål først :)

1. Den 40GB SSD-disken, hvor rask er den i forhold til standard harddisker? (5400/7200rpm). Mente å ha lest noen snakke om en "treg" SSD-disk, så ble litt usikker på om jeg burde velge 1000H i stedet for i så tilfelle.

2. Den koster 3000NOK står der, men så står der 3500NOK inkl. VAT. Er VAT noe jeg må betale? Eller er det kun "norsk" moms jeg må betale?

3. Hvordan blir det med engelsk tastatur? Hva er forskjellene i forhold til det norske? Og er dette evt. en stor sak og fikse?

Lenke til kommentar

Fikk omsider lagt inn eeebuntu i går (var en smule kronglete) Men nå har jeg noen spørsmål til folk som har gjort det samme.

1) Er det bare jeg som merker at firefoxen er udugelig treig? Tok år og dag å laste inn vg.no feks. Måtte til slutt bytte til Opera. Funket bedre det.

2) er det ett eget webcam program for eeebuntu? noe ala det som var i xandros?

3) andre som er plaget med wifi etter suspend?

Lenke til kommentar

1. Den 40GB SSD-disken, hvor rask er den i forhold til standard harddisker? (5400/7200rpm). Mente å ha lest noen snakke om en "treg" SSD-disk, så ble litt usikker på om jeg burde velge 1000H i stedet for i så tilfelle.

2. Den koster 3000NOK står der, men så står der 3500NOK inkl. VAT. Er VAT noe jeg må betale? Eller er det kun "norsk" moms jeg må betale?

3. Hvordan blir det med engelsk tastatur? Hva er forskjellene i forhold til det norske? Og er dette evt. en stor sak og fikse?

Er det foresten noen som har kjøpt EEE 1000 fra Clove.co.uk her inne? Hvis ikke kan det vel bli litt vanskelig å få svar på mine spørsmål her :hmm:

Lenke til kommentar

Er det foresten noen som har kjøpt EEE 1000 fra Clove.co.uk her inne? Hvis ikke kan det vel bli litt vanskelig å få svar på mine spørsmål her :hmm:

Det er noen her inkludert meg selv som har gjort det.

1. Jeg vet ikke hvor rask den er i forhold til en vanlig harddisk. Tror det er 8gb rask ssd (til OS) og 32gb mindre rask ssd. Har ikke skrudd min på enda, så vet ikke helt. Kan forøvrig føye til det som sto på en pappbit som fulgte med min: "The SSD consumes less power, allows the device to boot quickly and quietly and is less susceptible to shock damage." Høres vel greit ut det?

2. Nei, du skal ikke betale VAT. Legg varen i handlevogna, velg "check out" og velg Norge. Da får du opp hvor mye du skal betale inkludert frakt. VAT blir som du da kan se ikke inkludert. Du må betale norsk moms.

3. Engelsk tastatur er greit hvis du vet hvilke taster som er hvor. Tenker da først og fremst på Æ,Ø og Å, siden de ikke er på det engelske tastaturet. Du kan uansett stille om til norsk tasteoppsett på pc-en, slik at nevnte knapper blir der de normalt ville vært på en pc kjøpt her til lands.

Lenke til kommentar

1. Vet ikke nok om den SSD'en

2. Du skal ikke betale VAT (Britisk "moms") på Clove. Tollvesnet vil fikse denne biffen. altså du vil nok få et gebyr på 25% (som er momssatsen i Norge) av 3000 kr. Eventuelt blir du kanskje automatisk trukket. Er ikke helt sikker på hvordan det foregår.

3. Ingen annen forskjell enn at det ikke vil fysisk stå Æ, Ø og Å og enkelte på de tastene som representerer disse bokstavene når norsk tastatur-språk er valgt i OS'et. Samt at tegntastene er litt forskjellig plassert.

*Edit: For sein der gitt. Midt i middagslaging.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...