Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

*Sukk*, i morgen er det 2 uker siden min EEE 1000 ble sendt fra England. Venter enda i spenning... I følge pakkesporingen (jeg omsider har fått tak i) ble pakken videresendt fra Oslo i går. Normalt ville den da vært i Trondheim idag og hos meg i morgen, men den er ikke registrert i Trondheim enda. Typisk at også det blir forsinket nå som jeg har ventet så lenge...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt min eee 1000 en stund nå.. har lagt inn en lite versjon av xp pro som jeg mekka sjøl.. tok ca 2 gb, ligger på 8gb disken, fungerer knirkefritt. Men pga norman viruskontroll tar det ca 3 min før den er helt klar.. alt det andre tar 1,5 til 2 min.

Det høres ut som om du bruker veldig lang tid på oppstarten. Du kan prøve å finne BootVIS bare for å sjekke hva som bruker så lang tid. Brukte 52 sekunder på oppstart med NOD32 og oppstart av Firefox (gikk ned til 30 sek da jeg byttet til SSD-disk).

Merk at du får NOD32 av Asus. Tror det er en 6mnd utgave. Norman er vel kanskje litt tung?

Lenke til kommentar
Nå sitter jeg klar til å kjøpe meg en 1000h, men er fortsatt usikker på hvor jeg skal bestille fra. Er BHPhotoVideo.com en grei plass? Ser at frakten er rundt en uke.

Clove.co.uk bruker 2-3 dager hvis du velger frakt med DHL. Litt lenger tid hvis du bruker vanlig frakt...

Lenke til kommentar
Nå sitter jeg klar til å kjøpe meg en 1000h, men er fortsatt usikker på hvor jeg skal bestille fra. Er BHPhotoVideo.com en grei plass? Ser at frakten er rundt en uke.

Clove.co.uk bruker 2-3 dager hvis du velger frakt med DHL. Litt lenger tid hvis du bruker vanlig frakt...

43 timer fra bestilling til DHL-fyren rakten meg pakken med eee´en min (England-Gjøvik). Kun noen tiere ekstra i frakt.

Endret av Kagee
Lenke til kommentar

Litt i overkant av 2 uker for å være presis! :p

Lenke til kommentar

Min pakke fra B&H tok under 2 døgn fra USA til jeg hadde den. Da valgte jeg UPS Worldwide Saver; det koster ca. $50.

Lenke til kommentar

Min pakke fra B&H tok under 2 døgn fra USA til jeg hadde den. Da valgte jeg UPS Worldwide Saver; det koster ca. $50.

Hvordan ble det da med moms og toll? Tusen takk for svar til dere andre òg! :)

Lenke til kommentar

Hei vurderer en EEE pc 900 for skole bruk, men lurer på hvordan det er å få ekstra batteri/et batteri med større kapasitet til denne? 4 celle batteriet blir for lite å har ikke tid til å vente på 901 :/

Endret av Zazinate
Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er om noen kan si meg hvilken ram jeg må kjøpe for å oppgradere? Og bryter jeg garantien ved å sette inn mer? Er et asus klistermerke over den ene skruven på dekselet bak på min pc.

Eee 1000 kan du ikke ha kjøpt fra Asus i Norge, og da er det ikke noe garanti å tenke på uansett... :no:

Asus har world wide garanti..

Har fått svar fra dem om at jeg kan bytte ram uten at garantien brytes men at de anbefaler det ikke, Har plukket ut ram brikken og ser at den kun kjøre i 400mhz.. Gjør den det på 700 og 900 og? for på komplett blir jeg henvist til en ram brikke på 600 og noe når jeg søker opp 700 og 900...

Anyone?

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er om noen kan si meg hvilken ram jeg må kjøpe for å oppgradere? Og bryter jeg garantien ved å sette inn mer? Er et asus klistermerke over den ene skruven på dekselet bak på min pc.

Eee 1000 kan du ikke ha kjøpt fra Asus i Norge, og da er det ikke noe garanti å tenke på uansett... :no:

Har fått svar fra dem om at jeg kan bytte ram uten at garantien brytes men at de anbefaler det ikke, Har plukket ut ram brikken og ser at den kun kjøre i 400mhz.. Gjør den det på 700 og 900 og? for på komplett blir jeg henvist til en ram brikke på 600 og noe når jeg søker opp 700 og 900...

Anyone?

Lenke til kommentar
Hei vurderer en EEE pc 900 for skole bruk, men lurer på hvordan det er å få ekstra batteri/et batteri med større kapasitet til denne? 4 celle batteriet blir for lite å har ikke tid til å vente på 901 :/

Batteri som klarer 6 timer får du kjøpt fra USA. Store 6 cells batteri originale fra Asus kommer nok etterhvert i Norge.

Lenke til kommentar
"Har hatt min eee 1000 en stund nå.. har lagt inn en lite versjon av xp pro som jeg mekka sjøl.. tok ca 2 gb, ligger på 8gb disken, fungerer knirkefritt. Men pga norman viruskontroll tar det ca 3 min før den er helt klar.. alt det andre tar 1,5 til 2 min."

Du er flink og heldig! Har selv en EEE 701.Fant en bruksanvisning på www.lexar.com,har gjort forsøk og få installert Win tiny-xp på en 8GBUSB stick, men det ser svart ut.Det skal være mulig å boote fra den USB`en og dermed ha xp alternativet.Hvordan gikk du fram med "mekkingen"? Sikkert mange som kunne tenkt seg å prøvd.På forhånd takk Vedrørende Viruskontroll,hvorfor ikke teste AVG? Den er ganske god og komme høyt opp i test..

Har gratis norman uendelig pga av min far som har tilgang til det.. Og det funker dessidert best! Har hatt både AVG, Norton, og et par andre gartis typer jeg ikke kommer på i farten..

Jeg brukte nlite, men vær forsiktig og evt forhør dere med en som har god peiling på xp og hva som kan fjernes etc uten at det byr på problemer. Fremgangsmåten jeg brukte på å lage boot usb var denne:

http://www.eeeguides.com/2007/11/installin...-usb-thumb.html

Les hele! Før du begynner og følg den nøyaktig og det går bra! Men dette er for å installere xp på ssd og ikke for å installere og boote fra en usb. Hvordan det gjøres vet ikke jeg sikkert.. Men har hørt at det lar seg gjøre, ja.

Lenke til kommentar

Anyone?

Tror ikke Asus vil utfør en garantireparasjon i Norge på en maskin som er kjøpt i utlandet. Jeg tror du må sende den til forhandleren (i utlandet) før Asus reparerer maskinen...

Her ser du brikken jeg tok ut av min 1000h (1GB SO-DIMM DDR2-400). Jeg satte inn en 2GB DDR2-667. Ikke noe problem med en raskere brikke - den vil uansett ikke kjøre raskere enn BUS'en på 200MHz.

post-46466-1219776269_thumb.jpg

(bildet er litt uklart, men brikken er DDR2-400MHz, mens embalasjen viser at det er DDR2-667 (PC5300)

Endret av sjossang
Lenke til kommentar

Anyone?

Som "Androish" sier over er det ikke worldwide på EEE-produktene. Det er kun lokal garanti (dvs. landet den er kjøpt i). Det stsår også i manualen man får med pcen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...