Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvordan er det egentlig med cd/dvd-stasjn til disse maskinene i tilfelle en feks må installere os'et på nytt?

 

Du kan f.eks. kjøpe et IDE eller SATA til USB grensesnitt på Dealextreme.com og bruke en vanlig DVD-leser eksternt.

 

Ellers ligger vel original-OS-disk montert i BIOS som en egen partisjon disk? Korrect mi if i'm wrong.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Virker som de ekstra 70 kr er verdt det da ja. Bestilte min 1000 linux sent på onsdags kveld. Den kom til oslo klokken 7.30 i dag

Min 1000 linux laa ca 2 minutter etter din, og jeg fikk den levert paa Gjoevik for ca. 20 mintter siden. (21 timer etter at den ble sendt fra England, 43 timer etter bestilling)

 

 

Synes det er helt fantastisk at det er mulig å være så sinnsykt treige! Sendte informasjonen de spurte etter til [email protected]. Satser på at det går greit at jeg sender det på mail. Selv om posten sikkert skal være så firkantet at de faktisk vil ha det sendt med posten...

 

Ja qweac, dette er den maskina du hjalp meg bestille paa onsdag. :new_woot:

 

Siden jeg enda ikke har aa og oe, kan dere vel gjette hvilken maskin dette skrives paa.

Lenke til kommentar

Ok. Regner med at de ikke ble nazi om jeg skrev (+47) foran mobilnummeret :-) Får håpe på å få den i løpet av dagen da. DHL har det vell sikkert travlere med å levere pakker i Oslo en i Gjøvik

 

Edit:

August 22, 2008

 

12:23

Oslo - Norway With delivery courier

 

:D :D :D :D :D

Endret av Androish
Lenke til kommentar
Synes det er helt fantastisk at det er mulig å være så sinnsykt treige! Sendte informasjonen de spurte etter til [email protected]. Satser på at det går greit at jeg sender det på mail. Selv om posten sikkert skal være så firkantet at de faktisk vil ha det sendt med posten...

 

Ja qweac, dette er den maskina du hjalp meg bestille paa onsdag. :new_woot:

 

Siden jeg enda ikke har aa og oe, kan dere vel gjette hvilken maskin dette skrives paa.

 

Hehe, noen har det. Må si jeg angrer noe sinnsykt på at jeg ikke valgte det dyre sendingsalternativet. 24 timers transporttid er litt mindre enn de 2 ukene det ser ut som om jeg må vente. Fikk nettopp mail fra Clove.co.uk der de innrømmet at de har rotet bort sporingsnummeret mitt. De beklaget veldig og sa de kunne sende meg en ny pc eller heve kjøpet mitt dersom jeg ikke fikk pakken i løpet av neste uke. Kontaktet posten og de kunne faktisk gi meg sporingsnummeret på pakken min. Dette siden de hadde den i tollen. Statusen er nå "lagt til fortolling". Forhåpentligvis blir den sendt fra tollen allerede i dag. Håper jeg får den på mandag, men må sikkert vente lenger enn det.

 

*sukk*

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig er jeg veldig usikker på hvilke av 1000h og 1000 er best, jeg kjøpte 1000. da er det vell også da den jeg vill anbefale muligens :p

 

men her er en liten ufullstendig sammenligning som sannsynligvis er feil på flere punkter en jeg vill tørre å innrømme :p

 

Fordelen med den er vell at den er mer sjokksikker, mer stillegående? og raskere oppstart? spørsmålstegn fordi jeg er usikker :p ulempen med 1000 er derimot at den er litt dyrere, har mindre lagringsplass enn 1000h og ssd disken er muligens litt tregere for større filer.

 

Fordelene med 1000h vill vell være større lagringsplass, billigere. ulempene: tregere oppstart? mindre sjokksikker.

Lenke til kommentar
Da jeg skrudde på 1000 for frste gang måtte jeg sjekke 2 ganger at den faktisk drev å skrudde seg på, siden den ikke lagde en lyd :blush: Lå til og med øre nedtil og hørte ingenting.

 

Det høres jo bra ut! Har lest om mange som opplever høy lyd på sin. Satser på at jeg også får en av de stille eksemplarene. Har du flex i keyboardet?

Lenke til kommentar

Sitter og lurer på om jeg skal bestille meg en eee fra clove.co.uk

Noen tanker angående om jeg burde kjøpe eee 901 (black og linux) eller en eee 1000 (black linux med 40gb ssd) ?

 

Også lurte jeg på hvordan det blir med toll osv når den kommer til norge? Noen som har bestilt noen av de pcene og vet hva total prisen ble på?

Også lurer jeg på strømadapteret som medfølger, det er vel ikke med norsk standard plugg, så jeg må vel ha en omformer eller noe??

 

Og hva har dere erfart av batteri tid, ytelse med ssd kontra vanlig hd?

 

- edit

Grunnen til jeg spør er pga det hadde vært greit å fått alt samlet i ett svar, så ejg slipper og bla frem og tilbake. (Er nok flere enn meg som lurer på det samme :) )

Endret av serrghi
Lenke til kommentar
Knappene rundt holder seg i samme hoyde om jeg trykker paa noe, ja, om det var det du mente. Na maa jeg faa tak i noen klistremerker...

 

Ja, kan vel forklares sånn. Er veldig mange som klager over at de sliter med det. Mange som teiper tastaturet fast for å fikse det. Høres uansett bra ut at du ikke har det. Er bare å krysse fingrene da.

 

Edit:

15.08 FORTOLLET

 

Yeah! Satser på at de videresender den fra Oslo allerede i dag da.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...