Salt kjeks Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hvordan uttalse Eee? iii? eller bare lang (norsk) i? Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Litt for mange sider for lese, men, Hvordan er det og legge inn Windows XP på en som kommer med Linux? (en vennine har kjøpt Acer sin liknende sak, får den på lørdag, er det bare og legge inn windows på den også? ) Lenke til kommentar
Androish Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Tror dere EEE 1000 med 2gb ram vil takle photoshop og adobe flash? Kan referere til denne tråden ser ut som at det går forholdsvis greit med photoshop iallefall. Men jeg tror ikke den er til å anbefale om det er meningen at du skal bruke den mye til photoshop. Lenke til kommentar
Slk Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Litt for mange sider for lese, men, Hvordan er det og legge inn Windows XP på en som kommer med Linux? (en vennine har kjøpt Acer sin liknende sak, får den på lørdag, er det bare og legge inn windows på den også? ) Har en Eeepc 900 var bare tut og kjør her koble til ektern usb cd/dvdrom og starte XP install bare å slette linux partisjonene som ligger der (slett bios partisjon også) eller blir det missing ntlr på reboot Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hvordan er det å legge inn OS fra en minnepenn? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Til dere som har kjøpt EEE 900 16GB : Maskinen skinner virkelig med eeebuntu Har tatt i bruk eeebuntu standard : http://www.eeebuntu.org Litt småfix må påregnes etter installasjon, men maskinen blir rask og elegant etterpå... Alt virker: webcam, wifi, lyd, fn-taster osv. Compiz med "kube" fungerer glimrende. Boot tid er 40 sekunder til login og totalt 1:05 til desktop med wifi koblet til. Synes litt synd på de som møter Linux for første gang gjennom EEE - Xandros. Er ellers kjempefornøyd med maskinen. Synes ikke den virker spesielt treg ved lagring heller. Stilig! Regner med Ubuntu kommer skreddersydd til flere bærbare i mikroklassen etter hvert. Lenke til kommentar
strykejern Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Har tenkt å bestille en 901 fra England nå(clove.co.uk), men lurer på en ting først; Siden Asus har sånn global warranty på bærbare PCer, teller det for EEE også, og i tilfellet, vet noen hvor lang tid den varer? Litt lame å svare seg selv, men allikevel... Jeg snakket med asus i dag, og EEE har bare lokal garanti. Det vil si at, hvis du bestiller fra England, må du sende den til England hvis den blir ødelagt. Ganske kjipt, da det koster en del hundrelapper for frakt... Jaja, jeg får vel bare vente til den kommer i salg her i Norge... Lenke til kommentar
hammeravsaft Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Fikk endelig min eee 1000 , etter litt problemer i tollen. Har nå lekt meg litt med xandros, men jeg må si jeg er litt skuffet. Til vanlige ting som surfing, epost lesing osv. var xandros mer enn godt nok, men for de som vil ha noe mer og bruker advance mode, så ser det ut some en dårlig etterligning av windows. :/ Nei, er nok like greit å bare instalere ubuntu med en gang. Hvis du skal legge inn Ubuntu, ta en titt på dette scriptet som automatisk vil gjøre Ubuntu fullstendig eee kompatibel. atlef. Står at det enda ikke er testet på eee 900. The eeePC 900 is untested. So, if you want to collaborate please test the script and fill any bug report. Lenke til kommentar
Positive Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Gjør som feilmeldingen sier da vel. Sleng opp en terminal og gjør: sudo apt-get --fix-missing update Kan være du har slått av maskinen mens den holdt på med noen pakker over nett. Det har jeg selvfølgelig gjort. Men uten resultat. får faktisk ikke innstallert oppdateringen. Føler det er en smule irriterende. Andre som har vært borti det samme? Lenke til kommentar
SluttÅMas Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Til de som har en EEE 1000: Er tastaturet så slaskete som enkelte tester kan tyde på? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Hvordan uttalse Eee? iii? eller bare lang (norsk) i? "E PC" skal det uttales. ("I pisi" på engelsk og "e pese" på norsk) Til de som har en EEE 1000:Er tastaturet så slaskete som enkelte tester kan tyde på? Jeg er veldig fornøyd med tastaturet hvertfall. Størrelsen er vel 95% i forhold til et vanlig tastatur og det kjenner overhodet ikke ut som en billigløsning. Endret 22. august 2008 av datating Lenke til kommentar
Nator Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) PS.no har nå fått EeePC-spesifikk RAM på lager. Denne kjører på 1,6 volt. Det er også mulig å forhåndsbestille EeePC 901, men foreløpig har de visst ingen bekreftet dato. Endret 22. august 2008 av tommyms Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Fikk nettopp "melding om ankommet ufortollet sending" i posten. Må sende tollen fødselsnummeret mitt før de sender pakken videre. Er dette vanlig praksis? Den har jo ligget i tollen en hel arbeidsuke før jeg får dette brevet! Jaja, blir vel mer 2 ukers sendingstid for meg dette da... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Fikk nettopp "melding om ankommet ufortollet sending" i posten. Må sende tollen fødselsnummeret mitt før de sender pakken videre. Er dette vanlig praksis? Den har jo ligget i tollen en hel arbeidsuke før jeg får dette brevet! Jaja, blir vel mer 2 ukers sendingstid for meg dette da... Hvis det ikke har vært foretatt noen fortollinger på deg tidligere hender de gjør det slik når verdien på en pakke er ganske høy (over 1.000 kr). Desverre er UPS og DHL en av de få som leverer pakker kjapt, da de har ganske bra levering også i Norge. Såvidt jeg vet blir så og si alt annet tatt over av Posten og da blir det ikke prioritert som ekspress lenger. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Skjønner. Sinnsykt kjipt at jeg må vente til godt over helgen før jeg ser noe til pakken min. Skulle tatt DHL... Lenke til kommentar
Androish Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Virker som de ekstra 70 kr er verdt det da ja. Bestilte min 1000 linux sent på onsdags kveld. Den kom til oslo klokken 7.30 i dag August 21, 2008 14:21 Southampton - UK Shipment picked up August 21, 2008 16:42 Southampton - UK Departing origin August 21, 2008 20:26 Southampton - UK Departed from DHL facility in Southampton - UK August 21, 2008 22:49 East Midlands - UK Arrived at DHL facility in East Midlands - UK August 22, 2008 02:05 East Midlands - UK Departed from DHL facility in East Midlands - UK August 22, 2008 06:08 Copenhagen - Denmark Departed from DHL facility in Copenhagen - Denmark August 22, 2008 06:08 Copenhagen - Denmark Transferred through Copenhagen - Denmark August 22, 2008 07:26 Oslo - Norway Arrived at DHL facility in Oslo - Norway August 22, 2008 07:37 Oslo - Norway Clearance processing complete at Oslo - Norway August 22, 2008 07:37 Oslo - Norway Processed for clearance at Oslo - Norway August 22, 2008 09:02 Oslo - Norway Departed from DHL facility in Oslo - Norway August 22, 2008 09:19 Oslo - Norway Arrived at DHL facility Betyr prossesed for clearance at den har gått igjennom toll? Endret 22. august 2008 av Androish Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Synes det er helt fantastisk at det er mulig å være så sinnsykt treige! Sendte informasjonen de spurte etter til [email protected]. Satser på at det går greit at jeg sender det på mail. Selv om posten sikkert skal være så firkantet at de faktisk vil ha det sendt med posten... Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hva er: 1. Kjappeste OS 2. Mest fancy os .. til en 900 4gb+16gb Tenker da for å kanskje klare å streame youtube, se filmer, etc på en skikkelig måte. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Default OS(xandros) klarer det der ganske bra skulle jeg tro..Jeg har hvertfall sett på youtube.com, nrk.no og film jeg har rippa sjæl med min 701. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 hvordan er det egentlig med cd/dvd-stasjn til disse maskinene i tilfelle en feks må installere os'et på nytt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå