Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha sett forskjellige videoer av hvilke spill folk har lagt innpå EEEen, som viser den ganske imponerende ytelsen til PC-en, feks her med Serious sam, bestilte jeg nå selv en ekstern dvd-brenner slik at jeg kan installere XP.

Jeg er klar over at dette er mulig å gjøre ved hjelp av minnepinne, men den fremgangsmåten var for innviklet til at jeg orket å begynne! :)

Er det noen som har funnet en reiseadapter usa -> europeisk enda? Jeg har fremdeles ikke funnet, den som er hos clasohlson er engelsk -> europeisk! Her er den som trengs, fra play-asia. Hvis jeg ikke finner den et annet sted, bestiller jeg nok her.

kvitrafn og Venin, gratulerer, og gled dere! :D

Lenke til kommentar

Jeg håpet helst på å slippe å bestille over nett, for å betale alt fra 50-125 spenn til posten for en idiotisk plugg. Men takk for tipsene, jeg bestilte noe stash for en stund siden fra dealextreme, men det tar jo år og dag før det ankommer, jeg trenger noe i mellomtiden...

Lenke til kommentar

Typisk at posten klarte å rote bort min as :thumbdown:

Dato Kl Hendelse Poststed

19.11.07 10.44 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 2309 HAMAR

16.11.07 07.47 VIDERESENDT 0024 OSLO

16.11.07 07.19 UTSENDT 0024 OSLO

15.11.07 13.51 FORTOLLET 0024 OSLO

15.11.07 08.52 TIL LAGER SØR 0024 OSLO

14.11.07 14.06 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 0024 OSLO

14.11.07 14.06 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0024 OSLO

10.11.07 15.47 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

10.11.07 12.34 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

08.11.07 15.47 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Lenke til kommentar
Hadde du skrevet lav verdi på pakken?

Da håper jeg for din skyld at sender skrev reell verdi på pakken om den blir borte :p

Tror faktisk han skrev rett under 200 som verdi, så jeg er kanskje litt fucked hvis ikke posten finner igjen den. Men hadde jeg fått alle som jeg har kjøpt ting av på ebay til å skrive réell verdi, så hadde det vært vesentlig dyrere enn det jeg evnt. taper på denne.

Lenke til kommentar

Til info: Her skriver jeg som privatperson!

Halla folkens.

Fanget opp denne tråden for noen uker siden, og ble litt bitt. :)

Har bestilt meg en selv fra Taiwan nå. Skal visstnok gå på flyet fra taiwan i dag. =D

Glede seg ja!

Er det noen som har noen umiddelbare tips får å forbedre maskinen når jeg får den, eller funker den topp ut av esken?

Er overhode ikke kjent med Linux, men tenkte jeg skulle prøve meg på det da.

Min kom på 2992,- (kjøpte med 1Gb minne.)

Mvh Stian

Lenke til kommentar

Xandros (OS som er installert) har sine restriksjoner men skal funke greit til enkel bruk. Du har for øvrig Easy mode og Advanced mode.

Andre distroer sliter man foreløpig med pga. Asus ikke har gitt ut hele kildekoden slik som GPL krever. Derfor vil man slite hvis man f.eks legger inn Ubuntu, da man må bruke ndiswrapper til å få Wifi fungerende blant annet. Problemet her er at dette krever en del CPUkraft.

Forhåpentligvis gir Asus etter og viser mer kildekode.

Ellers kan du alltids hive inn Windows XP. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...